יום שני, 1 ביולי 2013

?איפה הם הרבנים ההם

בס"ד
   איפה הם הרבנים ההם? / הרב אליהו קאופמן
  מודעות גדולות הונפו השבוע לקראת ההפגנה מול בנין ה"איחוד האירופאי" בבריסל, כנגד גזירת הגיוס הישראלית נגד החרדים, עם שמות של עשרות רבנים אירופאים החתומים עליהן. במודעות הללו מופיעים  גם רבנים מאירופה השייכים לחוגי "יהדות התורה" כמו רבנים מחסידויות ויזניץ, סלונים, דעש ואפילו גור. חתומים שם רבנים ליטאים לא מעטים ששייכים ל"דגל התורה"  ובראשם הרב שמואל אוירבך מארה"ק. הכל טוב ויפה - ובמיוחד לאוו דווקא בגלל התוכן, אלא בגלל ההסכמה להפגין בבריסל מול אומות העולם ולפגוע בתדמיתה של המדינה הציונית, שמתפארת ב"שויון זכויות" ובהיותה "מדינה דמוקרטית המכבדת רגשות דת". ויותר מכל זאת הרי שחשוב שהנוכרים יראו יהודים חרדים - באלפיהם ובריבבותם, מפגינים נגד המדינה המתיימרת לייצג את ה"עם היהודי". רק ההכנות לקראת המאורע כבר נשאו פרי כאשר ראשי המוסלמים החלו לקרא לציבור שלהם להבחין בין יהודים לבין ציונים ולהבין שגם היהודים החרדים עוברים דיכוי ציוני.
    אבל בכל זאת כמו שאין רע בלי טוב כך גם אין טוב בלי רע. קראתי את מודעות הרבנים שחתמו ועדיין חסרים לי שם עשרות שמות של רבנים אירופאים - ובמיוחד אלה שכל השנה גורפים כבוד ותקציבים בטענה שהם מייצגים את "רבני ויהודי אירופה". ובראש כל אלה חסרות לי חתימותיהם של רבני שני הארגונים המתגוששים ביניהם כשני תרנגולים עקרים על תואר ייצוג "רבני אירופה". לא ראיתי במודעות הללו את שמו של הרב סיטרוק מצרפת – מ"ועידת רבני אירופה", ומקורבו של הגר"יל שטיינמן. לא ראיתי באותן  מודעות - לצד רבני בריטניה, את רבני ה"יונייטד סינגוג" של לונדון, שהם גם הרבנים המובילים של "ועידת רבני אירופה". בין רבני בריטניה חסרו גם רבי "חברת בני ישראל" ("פדריישן") שהם חברי הנהגת "מרכז רבני אירופה". בכלל לא ראיתי במודעה הזו שום רב מ"מרכז רבני אירופה" ושום רב מחב"ד. כשהבטתי במודעה הזו לא זכיתי לראות את הרבנים החרדים של שוויץ וצרפת (שבארץ זו קיים המספר הגדול ביותר של יהודים באירופה). מישהו שכח להחתים את רבני מנשסתר וגייהסד באנגליה וחבל, משום שאם היו מחתימים אותם היינו יודעים גם שם מי "התחמק" מהמודעה. והנה אפילו נשיא "התאחדות החרדים של בריטניה- כדתיא", הרב אלחנן הלפריין ובניו הרבנים מ"גלדרס גרין" אינם חתומים על המודעה ועימם עוד מספר רבנים חרדים וחסידיים מלונדון. מתחת למודעה שכללה את רבני בריטניה היתה מודעת רוחב מסיימת עם רבני העיר המארגנת –  רבני אנטוורפן החרדית בבלגיה. והנה לצד רבנים חרדים מכובדים נעדרו לא רק רבני ודייני "שומרי הדת" ורבם ליברמן , אלא גם הרב הרשמי של העיר – מ"מחזיקי הדת" , הרב שיף, ועימו חסרו הרבנים לבית שטרנבוך ( האב והבן - אף הם מ"מחזיקי הדת"). מכל החודים החרדיים של "יהדות התורה" –  שחלק מרבניהם חתמו וחלק לא חתמו על המודעה, הרי שהחוג היחיד שאף אחד מרבניו לא חתם בכלל היא חסידות "בלזא". אומנם במודעת אנטוורפן חתום הרב גרוס בשמה של החסידות הזו אבל מדובר בחסידות "מחנוובקה" שגם היא משתמשת בשם "בלזא" . הרבנים שיף (הרב הרשמי של חרדי אנטוורפן), הרב ירמיהו כהן (רבה של פריס ומרבני "מרכז רבני אירופה" ) שהם חסידי "בלזא" ורבני קהילות "בלזא" בבריטניה ובבלגיה (שם זו החסידות הגדולה באנטוורפן החרדית) אינם חתומים ומסתמא שלא במקרה.
    מסתבר שמה שמשותף לכל הלא החותמים היא עמדתם הפרו ציונית, לא לבייש את ה"מולדת הראשונה" שלהם. חלק לא מבוטל מרבני שני ארגוני הרבנים באירופה לא רק שקשורים לציונות אלא קשורים בעבותות "מסחריות" וכספיות לאוליגרכים וטייקונים ציונים שמשתמשים ב"רבנים" הללו למטרותיהם ואוי לאותם "רבנים" אם ימרו את ההשקפה הציונית של אותם "מטיבים" או של "קרן היסוד" הציונית  ועוד מיני קרנות ציוניות אחרות שבראשן עומדים מחללי שבת ועוברי כל העבירות. כאן מתגלה הפרצוף האמיתי של ה"רבנים" וה"עסקנים" שכל כולם משרתי הציונות וכשבא הרגע להכריע בין הנאמנות לתורה לבין צבא השמד , מסתבר שהם בצד השני של המתרס החרדי האמיתי.
       אבל בכל זאת הבעיה עם חסידות "בלזא" קשה יותר. בעוד שבחוגים האחרים של "יהדות התורה" לא היתה כפייה "סיעתית לתמוך בציונים ולא להשתתף בהפגנה הרי שב"בלזא" זה היה "כאיש אחד , בלב אחד". בחסידות ז\ו הוכחה היטב המסירות נפש לשטן הציוני וכפיית קלקולי הציונות בארץ על החוגים הפחות חולים שלה בחו"ל. זו היתה בושה שרבה של אנטוורפן לא יחתום על המנשר הזה אבל מי שחסידותו מתגייסת למשטרה הציונית הרי שלא יתפלא שהרב שלה באנטוורפן מקל במלחמה נגד הגיוס לצבא הציוני. נחמץ הלב כשנזכרים בגאון רבי קרויזווריטה , שהיה עד לפני פחות מעשור רבה של העיר. המנוח בודאי היה מתייצב היום בראש הגדודים הלוחמים. אבל עבורנו הרב של אנטוורפן היה , הווה ויישאר לעד האדמו"ר מפרשוורסק ולא אחר.

       וכך ימשיכו בחורי חמד להתגייס לצבא השמד, יגעלו במאכלות טרפים ולבסוף, חס ושלום, ולבסוף יתפקרו. היה כדאי שהרבנים שחתמו ומשתתפים במאבק נגד הגיוס הציוני יחשבו פעמיים מחר או מחרתיים כאשר יצטרכו לשתף פעולה עם אותם רבנים פרו ציוניים על "נושאים יהודיים" ויעמידו להם תנאים אנטי ציוניים לפני כל שיתוף פעולה אחר. בכלל, הגיע הזמן שהרבנים החרדים באמת באירופה יקימו ארגון רבנים אירופאי ויוציאו מידי הארגונים החרד"לים את ייצוג היהדות באירופה. אולי פורום רבנים כזה יוכל לפתוח "שולחנות עגולים" עם הנוכרים באירופה , ובמיוחד עם המוסלמים ולא להיות תלויים בציונים המתגרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה