יום ראשון, 28 ביולי 2013

על השחיטה

בס"ד
       על השחיטה / הרב אליהו קאופמן
     הסיפור על הפסקת השחיטה בפולין ידוע לכל וגם הסיבות ה"רשמיות" של הפרלמנט הפולני לגזירה זו ידועות רשמית. אבל מה שלא ידוע הם החשדות כי יד יהודית בחשה בקלחת. עיקרון הוא שבזירתו של נוכרי צריך לחפש את ה"יהודון" שהביא לכך כי הנוכרי איננו קם על דת ישראל מעצמו , שהרי היא איננה מפריעה לו ולכן זהו תפקיד ה"מהרסייך ומחריבייך" לעשות כן. כך היה כאשר מסכילי רוסיה הסיתו את הצאר נגד חכמי ישראל, כך היה במרכז ומערב אירופה כאשר הרפורמה פעלה נגד הדת היהודית וכך זה עד היום כולל "חתנה" היהודי של גב' קלינטון ופרשת המילה בניו יורק בגלל ראש העיר היהודי שלה, בלומברג.
     בחוגי ה"עדה החרדית" שורר כעס עצום על מייקל שודריך , מי שמפורסם כ"רבה של פולין". האיש החל את ה"קריירה" שלו כראביי קונסרבטיבי של יהודי טוקיו ביפן והגיע כפקיד של עמותת לאודר לוורשא הפולנית. האיש נפל לבירה הפולנית כאשר הרב הראשי של פולין- הרב יוסקוביץ, הודח משום שסירב להסכים להנחת צלב במחנה אושווי'ץ בפולין. מיד אח"כ הפך הפקיד שודריך ל"רבה של ווראשא" ולימים "רבה של פולין". כל ה"תוארים" הללו צלא עזרו לאיש כאשר כשרויות רציניות הגיעו לפולין.
     בשנות "כהונתו" התפרסם שודריך כקל שבקלים בכל ענייני היהדות בפולין ובמיוחד בתחום ה"גיורים". הרב אברהם שרמן פסל את "גיוריו" ומנגד הגיעו מפולין קולות שטענו כי האיש מזכיר להם את ההגמון היווני מהגמרא בכל הקשור ל"גיורים" ולשאר ענייני "אבן העזר". האיש גם תועד בתמונות שבהן הוא הצטלם בצורה מופקרת על "חברות קהילתו" ולימים צולם לוחץ ידה של אישה מעורטלת זרועות וחשופה בכנסיה קתולית כשהוא מהלל את האפיפיור הקודם (שעברו היה מפוקפק בשואה המרה) כ"מורי ורבי". גם על ה"עשרויות" שלו עלה עובש וכמו כן התנהגותו השלילית לארגוני המלחמה על קברי ישראל. כל אותן "מעלות" הרחיקו ממנו את ארגוני הכשרות שהחלו לשחוט בפולין- מה"רבנות הראשית לישראל" עבור בכשרויות יהודיות מכל אירופה ובראשן צרפת , איטליה , "פדריישן" מבריטניה, "מחזיקי הדת" ממנצ'סטר ועד ה"עדה החרדית" מי"ם. לא עזרו לשודריך תחנונים וצעקות גם יחד – ארגוני הכשרות סרבו להכניסו לעניינם והעדיפו קשר ישיר עם ממשלת פולין דרך נציג יהודי שגם שמו מייקל.
    בשיחה עם גורמים בכירים ב"עדה החרדית" בי"ם ועם גורמי כשרות אחרים מסתבר שלהערכתם – עפ"י עדויות ממש, הרי שמייקל שודריך היה זה שפעל להעביר את החלטת הפרלמנט הפולני כבר מהרגע שהבין כי איש מהכשרויות היהודיות לא יסמוך עליו. כאשר נודע הדבר לאנשי ה"עדה החרדית" הם עמדו לצאת נגדו אך אז עמד כנגדם הזקן האשמאי מלונדון – אליקים שלזינגר, ועצר בידם תוך כמובן חיפוי על שודריך והצגתו כ"ירא שמים", "רב מציל" וכו'. כבר פורסמו על ידי מכתבי ההמלצה של שלזינגר על שודריך גם לאחר ששודריך הופיע בכנסיה הקתולית ושיבח את האפיפיור האנטישמי ימ"ש. הקשר בין שלזינגר לשודריך הוא איתן והוא כולל חיפויים של שלזינגר לשודריך בכל קלות היהדות שלו תמורת פרשיות קברי ישראל  ובעיקר תמורת קשרים של שלזינגר עם ממשלת פולין גם בנושאי הנפקת דרכונים. אין גבול עד לאן מוכן שלזינגר להגן על שודריך, גם כשזה קשור באטית חקירה חשובה בנוגע לאיסור השחיטה הכשרה בפולין.
                             איש החוק ואיש הצחוק
    ישעיהו מלכה הוא יו"ר המועצה הדתית בראשל"צ עם הפסקת הדחה באמצע. האיש עורר אימים מיום שנחת מתפקידו כפועל ב"תעשיה האוירית" לתפקיד פקידותי ביר בנושא הדת. בראשון לציון יעמדו בתור רוב הרבנים והפקידים כדי לספר כמה האיש התאכזר אליהם , רדה בהם והשפילם. במיוחד הוא עשה זאת לרב המנוח של העיר – הרב יוסף עזרן זצ"ל, שהיה ידוע ברוממות ועדינות הנפש שלו. מלכא אהב להלשין ולאיים בהלשנות –  גם שקריות , לשלטונות החוק על איומים שלא הושמעו נגדו ועל כספים שאחרים כביכול שילשלו לכיסם. באחד המקרים הוא גם הושפל וקיבל את מנתו בבית הכנסת "איצקוביץ" בבני ברק, כשמישהו צעק את המילה "מוייסר".
    אבל ראשל"צ לא היתה התחנה האחרונה להתעמרות באחרים. מה"חינוך התורתי" של ש"ס הוא עף אחרי מספר ימים בלבד לאחר שהשפיל שם עובדות בכירות וביניהן נכדות של "מועצת חכמי התורה" של ש"ס. לפני כשנה הוא נחת לעיר חיפה כדי "לפשר" בין הרב הראשי שם- הרב שלמה שלוש, לראש המועצה הדתית שם, ויצמן שמו. מלכה נשלח לשם ע"י יונה מצגר כדי לאפשר את המשך עבודת הכשרות שם. הרב שלמה שלוש קיבלו בשמחה ובמיוחד כישעיהו מלכה הזכיר לו את הכרות משפחותיהם עוד ממרוקו. אך עד מהרה גילה הרב שלוש שהוא ניקלע לביצה טובענית ומסתבך עם החוק בגלל אותו ישעיהו, שגם נטפל למשגיחי מלונות בחיפה. בנתיים הרב שלוש עדיין מכהן בתפקידו כי מסתבר שמה שישעיהו העביר יומית לפרקליטות עדיין טעון הוכחה. הרב שלוש כמובן טוען כי הכל שקרים ולהד"ם.
    אבל בימים אלה מי שעומד מאחורי חקירות המשטרה הוא ידידו הטוב של אותו מלכה –  הרב יונה מצגר. כבר בשנת 2003 סייע מלכה למצגר להיבחר ל"רב ראשי". מאז השניים חברים טובים ומעבר לכך. כבר בתחילת הקדנציה שלו ניסה המצגרון למנות את ישעיהו מלכה לתפקידים ניהוליים בכירים אך הרב עמר מנע זאת. בפרשת המינוי בחיפה יש הטוענים כי לא לחינם לחץ יונה מצגר על מינויו של מלכה לשם ולא במקרה סיבך מלכה הלזה את הרב שלוש. מצגר טווה לעצמו את תפקיד ה"רב הראשי" של חיפה לאחר שידע כי חלומו להפוך ל"רבה של בריטניה" נגוז מאחר ורבני בריטניה שמעו על "עלילותיו המפורסמות". מאחר והרב שאר עישוב הכהן פרש רשמית מתפקידו- הן משום גילו והן מסיבות אחרות, עמדו מצגר וראש העיר של חיפה –  יונה יהב, לסגור על מצגר כ"רב העיר" הבא ובמיוחד לנוכח המתחים שעברו בין והב לרב שלוש על ניסיונות של יהב ל"הקל" ביהדות בחיפה. מצגר נעזר באחיו- מנכ"ל המועצה הדתית בחיפה, לשם כל התככים הללו ועד לשליחתו של מלכה לחיפה. מצגר גם חפץ היה –  כמו יהב, שלא רק בחירתו תובטח אלא שהרב שלוש יסור מהדרך ויודח ומצגר יוותר "רב" בלעדי. מכאן ועד למה שאירע אח"כ הדרך קצרה, כולל טענותיו של הרב שלוש כי כל מה שיצא כנגדו היה שקר.
    אבל בימים אלה מצגר הוא על "כס" הנאשמים ובין השאר הוא נחקר מדוע ואיך ואולי תמורת מה הוא חילק "כושרים" לרבנות בלי בחינות. בין השאר נחקרת שם גם פרשת אריה כהן-  סגן ראש העיר האלים ובעל הפה המונף של ש"ס בראשל"צ, שזכה אף הוא ל"כושר לרב שכונה." כאשר מעולם לא כיהן כרב והתנהגותו האלימה(בין השאר הכה ראשי מועצות דתיות וקרע מיקרופונים בישיבות מועצת עיריית ראשל"צ) רחוקה מלהכתירו כ"רב". שם שהועלה בחקירות הללו הוא אבי אדרי. זהו ידיד משותף של ישעיהו מלכה – שבמועצה הדתית בראשל"צ מטיב עימו האחרון, ושל יונה מצגר. המשטרה חושדת שזהו איש הקשר שמתווך בכל הנושאים שלמצגר לא נאה לפגוש ישירות את ה"פונה". אדרי זה החל כבלן במקווה בראשל"צ ואף הוא הוכה בידי אותו בריון ששמו אריה כהן (כיום מתגלה כי האיש מעביר לא חוקית כספים מקופת ראש העיר למוסדות בעיר) לאחר שהאחרון ביקש להיכנס חינם למקווה בראשל"צ. אדרי אף הגיש תלונה למשטרת ראשל"צ נגד כהן אך לבסוף אדרי משך אותה. בנתיים מסתבר כי כהן ואדרי השלימו מעט ואדרי בנתיים מקודם ע"י מלכה כמשגיח ואף כאחראי עבודות שיפוץ במועצה הדתית בראשל"צ. בחתונת משפיחתו של אדרי נראו יונה מצגר , מלכה ומזרחי (מנהל מחלקת הבחינות ב"רבנות הראשית") יושבים יחדיו למשך כל החתונה. מעניין  במה קשור ה"צדיק" ו"רודף הצדק" מלכה לכל השחיתויות של מצגר.
     אבל מלכה אוהב להתעמר לא רק באחרים אלא גם בשארי בשרו וכך קרה שלאחר פורים תשע"ג פתאום אחת מבנותיו חפצה בגירושין חד צדדי מבעלה ללא הסברים ומלכה במקום לבדוק שלום בית (מדובר במשפחה בת שבעה ילדים!) הוא זה ששלח את ביתו לבית המשפט במקום לבית דין רבני. בנץיים פסק בית המשפט מזונות לבעל ואילו ביתו של מלכה איננה מוכנה שאבי ילדיה יראה אותם וכל זאת עוד לפני שדנו ב"שלום בית" ולאחר מעצר שווא של הבעל. ישעיהו גם עומד בקשר עם "גורמי שיפוט" מראשל"צ ובטוח בניצחונו. לא במקרה ביחפה מקללים את האיש הזה בכל הקללות הגסות. למשטרה אני מציע לחקור היטב את מצגר ביחס לקשריו עם המלכה הלז ואף לחקור את אחיו של מצגר אם לא היתה עלילת שווא כנגד הרב שלוש שנרקחה ע"י האחים מצגר, מלכה ואולי עוד אישיות בכירה מהעולם החילוני.
   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה