יום שלישי, 12 בפברואר 2013

על יפי הבלורית והנפש


בס"ד
 על יפי הבלורית והנפש / הרב אליהו קאופמן
  כאשר המלחמה הציונית נמצאת במיטבה לגיוס הצאן החרדי ולהטמיעו בערב רב הציוני הרי שצריך לתת את הדעת על התשובות שנותנים רבני החרדים הציונים. ראשית, אותם רבנים חרדים - ציונים ממשיכים להתחמק מלהודות כי  הרצון הציוני הוא לגיוס כל החרדים ולא רק "בני הישיבות" , ובדרך זו להטמיעם - רחמנא לצלן , בתוך הישוב הפוקר והכופר. עוד לא קם האיש - וגם לא הרב, שתינתן לו הרשות להחליט ב"אופן חיובי" על גיוס "אלה שאינם לומדים תורה" ולהציג את אלה שנפלטים מהישיבות כ"שבבניקים" שהצבא הוא מקומם. לא מעט חרדים צעירים יוצאים לעבודה ולפרנסת משפחותיהם הרחבות וגם להם אסור להתגייס. יתרה מכך, אפילו אלה שסרחו הרי שעדיף שישארו ברחובות כי משם יחזרו ליהדות אך בצבא יתכן ש"ישוקמו" ויהפכו ל"אזרחים מועילים"  אך לעולם לא יהיו עוד חרדים ואפילו לא עוד  שומרי שבת וההוכחות מרובות. לא מכבר כתבתי עמוקות מהו המנגנון "הצבאי" ואחזור על כל ולו רק משום להוכיח את אותם רבנים וראשי ישיבות חרדים - ציונים הפועלים להתפשר ולהמשיך בשימוד ה"חרדים האחרים" . זהו תהליך שהחל ב"נח"ל החרדי" וכיום הוא חותך ביהדות החרדית בשיטת ה"סאלמי".
  לא לחינם מתגאים הציונים כי צבאם הוא "עממי" וכי יעדיו האמיתיים הם יותר "חינוך" מאשר לחימה. ואמנם כך הדברים , רק שאני הייתי מוסיף עוד מילה לאחר המילה "חינוך" - את המילה "מחדש". זהו ה"חינוך מחדש" של דתיים וחרדים להפוך ל"כלל ישראל", כלומר חילוניים. זהו ה"חינוך" שבא לעקור את תמימות "עמך ישראל" ולנטוע גסויות, קללות וזנות. והכל באמצעים צבאיים דיקטטורים וללא יכולת להתנגד. לא במקרה בחרו הפוקרים להילחם על ה"גיור הצבאי", כי שם ( בצבא) קל יותר לכפות "גיור" זה ללא התנגדות ומשם אפשר להעלים את המתרחש באמת. החרדים ש"לא לומדים" ושיתגייסו לשם ספק גדול אם 30 אחוז מהם יקימו בתים חרדים. אבל אותם חרדים – ציונים, שקשרו  את גורלם במרד הציוני- קולוניאליסטי אינם יכולים לומר את האמת לקהל יעדם ואז הם ממציאים את פרשת "גיוס תלמידי הישיבות" בלבד ובדרך זו מאמינים כי יצליחו להציל מהצבא עוד מתי מעט שישקרו בלשכות הגיוס כפכי שאומנם קורה כיום. בצבא הזה – על מערכת ה"כשרות המהודרת" שלו, מכירים אותם אלה שאינם "בני ישיבות" "חברים" ו"חברות" שאח"כ ילמדו עימם הסכלה ולבסוף יסירו את סימניהם היהודיים. אבל כשאותם אלה שהיום מדברים כ"רבנים גדולים" יבואו – עד מאה ועשרים, לבית הדין העליון , אזי, שם יראו להם את כל אותם בחורי – "קנטוניסטים" , שהם התירו להם לשרת בצבא כי הם לא היו כבר "בחורי ישיבה". שם הם יראו את זלמן ואת אבא שאול לפני  גיוסם - עם הכיפה השחורה והפיאות, ואחרי הגיוס ללא הכיפה כשהם מתגלחים בתער. ההמשך יבוא – לאחר שביה"ד של מעלה יסיים להראות להם את התמונות, ברכבת מהירה לכף הקלע.
   בעיתון "יתד נאמן" של השבוע פורסם מאמר-כתבה- ריאיון עם ועל דבריו של ראש ישיבת "חברון - הרב דוד כהן. מי שקיבל קבלה השקפתית מהדור שלפני השואה - בין אם היה ליטאי, ספרדי או חסיד, הרי שצריך להזדעזע ממה שאחד מבכירי הרבנים בישיבות ה"יוקרתיות" של היום טוען כנגד הרצון הציוני לגייס ולשמד את בחורי ישראל. הרב כהן כמובן שמדבר נגד "גיוס בחורי הישיבות" ואילו את השאר יכולים מצידו לגייס! במקום שהרב ה"מכובד" הזה ידרוש לקהלו על טומאת הצבא, על האיסורים התורתיים להשתתף בו ו/או לבטוח בישועתו , על כך שזהו צבא נשים שהגמרא אוסרת אותו , על כך שזהו צבא זנות ופריצות שאינו יכול להושיע את ישראל וכי הרמב"ם אסר להתגייס לצבא שאין לו מלך וכהן גדול , הרי שהרב כהן אינו דורש בעיקרים אלה אלא  מנסה לשכנע את החילוניים שהצבא הנואף והטמא הזה ימשיך לשרוד ולהצליח אם בחורי הישיבה ישבו וילמדו עבורו סוגיות בש"ס שהן היפכא מיסתברא ממה שמתחולל בתוך הצבא ה"מבורך" על ידם! אח"כ מחדד הרב כהן כהן - מהישיבה של "יפי הבלורית" ומגולחי הזקן, את הדוגמא שלו לצורך הברכות והלימוד של בחוריו עבור אלה שצבאם הוא ראשון בדרגת הפריצות העולמית של צבאות הגויים. ב"חידוד" הזה הוא לא מבין כיצד החילוניים "שולפים" את בני הישיבות לצבא דווקא כש"מסביבנו עולם של גויים אכזריים וצמאי דם המקיפים אותנו". שוב חוזר הבלוף שהטומאה הציונית מוגנת ע"י התורה. רק על המשפטים הללו הייתי מגייס את הרב הזה למילואים ואת בניו ונכדיו לצבא. האיש הזה - רב של אחת מהידועות בישיבות ישראל בדורנו, לא למד ולא שנה כלום בהשקפה הפשוטה של "אשור שבט אפי", הוא אינו מחויב ל"אי התגרות באומות העולם" ושכח את ניסיון הפוגרום בחברון (ב-1929) שבו הקורבנות היו גם מישיבתו ובגלל אותו פוגרום עזבה ישיבתו לירושלים. האם הרב הזה- דקה לפני שזרק את התבטאויותיו הקיצוניות נגד הערבים , חשב שלמחרת הללו עלולים לקרוא זאת ומי יודע כמה יהודים עלולים, חס ושלום, להיפגע מדבריו חסרי האחריות? גם אם הוא חשב על כך הרי שביטחונו בציונים מוחלט , מפני תוצאות התגרותו, ובייחוד הוא סומך על הצבא שאליו הוא אינו מוכן לגייס את תלמידיו "יפי הבלורית" ולכן אני בהחלט חושב שרבנים מסוגו הם אומנם אגואיסטים כשאת עצמם ואת צאצאיהם הם ממלטים מהצבא שהם סוגדים לו כל כך. כואב ועצוב שהגענו לדור שראשי ישיבות כל כך בטוחים ב"קדושת" הצבא הטמא ומאמינים שלימוד תורה מגן על תעלולי השטן. אבל כשה"רב" השערורייתי לאו מוזמן ל"סיום הש"ס (תרתי משמע...) בארה"ב הרי שבאמת לא פלא בעיני שראש ישיבה בישראל בוטח בחילות הסיטרא אחרא.
    אבל לישיבת חברון יש עבר והווה שנוי במחלוקת ולא פלא בעיני שהם חיל החלוץ  בהשקת האהדה לציונות. ה"בלוריות" הידועות שלהם מימים ימימה, הגילוח למשעי בזקנם ושחלקם שכחו מ"פאת ראשך" וההזמנה השנתית ל"כנסי בוגרים" של "שייגיצים" כקובי אריאלי ושונאי דת למו ממש שהתפקרו כדב אלבוים הם אלה שטשטשו וטמטמו את השקפתם היהודית. והם עוד מתגאים בבוגריהם! בטוחני שבכנס בוגרי בריסק, סאטמר ואפילךו ויזני'ץ לא יזמינו פושעים כאלה אצל ה"חברונים" הרי ש"לימוד התורה" בנוסח ה"אקדמי" הוא העיקר (הם כבר קיבלו כתבת "מחמאה" מהתקשורת החילונית שכותרתה "אוקספורד של החרדים") ולאו דווקא עניין קיומה של ישיבה  עם לימוד התורה בה, כדי שיהודי יגדל להיות שומר תורה ומצוות ולא עוד מכונת ידע ותו לא. הבעיה היא שתפוח רקוב אחד יכול להחליא ולקלקל את כל "סל" הישיבות התורתיות הנשלט ע"י "יהדות התורה" וש"ס. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה