יום ראשון, 3 בפברואר 2013

הקרב האמיתי: השקפה תורתית נכונה מול השקפה כיתתית אנוכית


בס"ד
 הקרב האמיתי: השקפה תורתית נכונה מול השקפה כיתתית אנוכית / הרב אליהו קאופמן
  כאשר שוב ושוב עולה עניין גיוסם של החרדים לצבא הציוני הרי שלראשי שתי המפלגות החרדיות- ציוניות יש את כל התירוצים להביא כהסבר לצרה  מלבד אותו פסוק תורתי של חשבון נפש אמיתי שלימדונו בני יעקב:"בשל מה נתרגשה עלינו הצרה הזו"? כולם אשמים בצרת הגיוס הזו: החילוניים, הכיפות הסרוגות, ראשי הממשלות הציוניות על חבריהן וחברי הפרלמנט לדורותיהם ועוד מיני אשמים שונים ומשונים. אבל הרי "אין באה פורענות לעולם אלא בשל ישראל", ואת זאת שוכחים חכמי החלם לדורותיהם.
   יום לפני יום הבחירות לפרלמנט הישראלי יצא לי לשוחח עם חסיד שאדמו"רו שירת שרות מלא בצבא הישראלי. החסיד - אולי כדי ל"שמח" את ליבי חייך אלי והצהיר שהוא גאה שאדמו"רו שירת בצבא. בחיוך רחב יותר איחלתי לו כי בזכות מעשה מורו ורבו שיזכה גם הוא ללכת בדרכי רבו כ"מעשה רבות סימן לבנים" ושיגויסו גם צאצאיו לצבא הציוני. פניו של הלה השתנו ובהחלט אפשר היה לומר על שינויים "ברוך משנה פני הבריות". מישהו שעמד בסמוך פלט בצחוק כי "יש אחרים שילכו לצבא". פה קבור הכלב ומשום כך באה הצרה. הדאגה היום – בקרב ציבור מצביעי המפלגות החרדיות , איננה הדאגה להשקפה החרדית אלא לצורכי ה"חברה החרדית", שמזמן איננה עוד צועדת בדרכי ההשקפה החרדית שהיתוו לנו רבותינו מימי ה"חת"ם סופר", ה"אדמו"ר הזקן" ועד ה"חפץ חיים" והגר"א ווסרמן הי"ד.
   כאשר מדברים על "זכויות הציבור החרדי" , אזי, מתכוונים העסקנים של "יהדות התורה" וגרוריהם מש"ס לטובות ההנאה לעסקנים עצמם, למינוי מישרות לבני משפחותיהם וכמובן לשבת איש תחת גפני ואיש תחת תאנתו ולא להשתתף ב"מאמץ הלאומי" לו הם מסיתים כל כך מעל כל במה אפשרית ( ובראשם הלאומן פרוש והבטלן מוזס) כשהם ולבלריהם מסיתים להלום בערבים, לפגוע במוסלמים ולהמרות פי אומות העולם. המדושנים הללו אינם מבינים כלל  מדוע דורשים מהם להתגייס לצבא שאותו הם שולחים לשטחים הכבושים לירות בפלסטינים, אותו הם שולחים ל"ייצב" את הגבול עם סוריה ולו הם מייעצים כיצד לירות על החיזבאללה ולהפציץ את החמאס. כאשר החילוני או הנוכרי תובעים מאותם מסיתים להשתתף באופן שווה בפרובוקציה הציונית מיד ה"חרדונים" הללו מרימים את ספר התורה ועושים תפנית של "בחורי ישיבות" ו"אברכי כולל" ה"ממיתים" עצמם ב"עולמה של תורה".  לפני שנים פרסם העיתון החרדי "יתד נאמן" קריקטורת לעג לאותם חילוניים המציגים את התנ"ך כשאומות העולם שואלות על זכותם על הארץ אך דוחים את אותו תנ"ך שהחרדים מבקשים מהם לקיים מצוות. את אותה קריקטורה - בשינוי הנושא, הייתי מלביש על החרדים הציונים כיום. הייתי מראה אותם מתגאים בצבא הציוני כשהערבים מתקיפים אותם אך דוחים את אותו צבא כשהוא בא לגייסם. זהו בדיוק העניין של אלה העושים מעשה זימרי אך דורשים שכר כפינחס.
   ההסבר לכל אותה תופעה – של החרדים הציונים שפוסחים על שני סעיפי הצבא , מקורו בתהליך הציוניזציה שהחל כבר לפני מלחמת העולם השנייה ב"אגודת ישראל" והפך לקוץ ממאיר במהלך התפתחות המדינה הציונית. משום הכניעה לציונות והרמת  קרן "כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה" הרי שבקרב אנשי "יהדות התורה" וש"ס ההלכה  הלכה ונשתכחה כתורת אמת מישראל. אין תורת אמת אלא "השקיפה ממעון קודשך". אותה השקפה יהודית שהיתה נר לרגלי יהדות אירופה והמזרח – בהרמתה ע"י מאורייה, נרמסה ברגלי העסקונה החרדית- ציונית  בארץ ישראל. ההתפעלות ממעללי הציונים השכיחה את האזהרה לא להיגרר להתגרות באומות. הכנסת צלמי בן גוריון, דיין, שרון ונתניהו ליהדות החרדית השכיחה מישיבות הלימוד את כניעתו של יעקב לעשיו ואת תוכחתו של יעקב לבניו על עוון שכם. הכספים הציוניים הפכו את הישיבות והכוללים למקומות עינוג ולא עוד ל"ממיתים עצמם באוהלה של תורה". כך הפכו המצוות לקיום מונוטוני במקום שמאחוריהם תעמוד קינאת השם. כך הפכו פרשיות התורה ל"ערך אינטלקטואלי" במקום לאמת מחייבת וכך גם הפכו כל ציווי ההלכה והשקפת הזקנים ללימוד לא מחייב אלא ל"עניין של בקיאות". לכן פרשיות צבא הקודש - שרק כהן , מלך ואורים ותומים הם בסיסו, הפכו ללא מחייבות בעוד שההתפעלות מצבא הזנות והקלגסות הפך לעיקר עד ל...התגייסות אליו! כמו שמזלזלים החרדים הציונים בכל דבר שבקדושה – שהפך ל"בקיאות", כך שבודאי שהללו יזלזלו בדמם של אחרים ולא יתייחסו ברצינות ל"לא תעמוד על דם רעך".
    ה"חרדיות" היום איננה עוברת עוד דרך יראת החטא , החרדיות היום איננה עוד יראת שמים ובודאי שאיננה דקדוק במצוות השם. מי שבכל זאת עושה זאת הרי שהחרדים הציונים - על לא מעט מ"רבניהם", מביטים עליו כשקרן, כהוזה וכמובן כמשוגע והכל בא מה"פוסל במומו הוא פוסל". ה"חרדיות" היום היא לדבר על "קודש" ולהתכוון לחול. ה"חרדיות" היום מתבטאת בלבוש, בהכשר שנאכל ע"י כל חוג של  אנ"ש ולא עפ"י כשרות מהודרת, "החרדיות" היום מתבטאת בדיבור של אידיש, באכילת "גפילטע פיש" ושאר מאכלי הקיגל והצו'לנט וה"חרדיות" היום הפכה ל"חוג חברתי" ש"גם לנו מגיע כמו לחילוניים" אף אם מה ש"מגיע" נוגד את היהדות. הרבנים הפכו למורים ותו' לא ולכן אין להתפלא כי אם כל אותם חרדים ציונים צוחקים בקשת על תורת ה' הרי שיצחקו בלעג על הדם החילוני, הנוכרי והדתי - לאומי  שנישפך לשווא. החרדים הציונים מתייחסים לחילוניים ולמדינה הציונית עפ"י האינטרס שלהם. כשבאים לגייסם או לקחת מהם מיסים זו המדינה הגרועה מכל ארצות הגויים ולכן מי שיבקש עזרה מהמדינה נגד רמאי "חרדי" יוגדר "מוייסר" אבל כאשר אותם חרדים ציונים נדרשים ללחום למען התורה על ביזוי קברי ישראל, על ההתעמרות הציונית בדת ישראל וכו' הרי שהם מבינים שמלחמה זו תסכן להם את המשך אינפוזיית הכסף הציוני ומיד הם רואים במדינה "מדינה יהודית" ושואגים נגד שלומי אמוני ישראל על "אהבת ישראל".
   אבל מה ששוכחים המיתיוונים על תנאי – הלבושים שחור-לבן, הוא כי ה' רואה הכל מלמעלה וכי "ישראל ערבים זה בזה" ו"זה לזה" וכי פיקוח הנפש הוא מעל לכל בתוספת "לא תעמוד על דם רעך". וכמו שהחרדים הציונים חושבים כי לאחר שיסיתו למרוד באומות העולם, לקלל את מנהיג העולם - ברק חוסין אובמה , ולהתגרות באירן , בסוריה ומידי יום ביומו בפלשתינאים ואח"כ לברוח הביתה פנימה ולהותיר חילוניים, דרוזים, סלאבים ודתיים לאומיים חשופים בצריח הרי שכך בדיוק מפר ה' את עצתם ושולח שוב ושוב לפידים בוערים, נוכרים כרפו'ל, בנטים קטנים וליברמנים מוצקים המציקים להם מרדת הכוכבים ועד עלות השחר וחוזר חילילה. כבר אמר הנביא שבעת כפירה בתורת ה' אין ל-ה' צורך בעולות ובזבחים מהכופרים ולכן כשבישיבות ובכוללים מתענגים הבחורים והאברכים  על תמונות הרשעים ופריצי ישראל הרי שאין לה' אלוקינו צורך בעולות ה"סוגיה" ובזבחי ה"תפילה למען המדינה והצלחת חייליה".
   וגם אלה - שאמנם מקומם בקרב שלומי אמוני ישראל אך מחשים הם למעללי וזיופי החרדים הציונים ועוד חושבים לעמוד עימם בהפגנות "נגד גיוס בני הישיבות" , נמצאים הם  בתוך הערבות היהודית ולא יינקו עד שיצאו מן העדה הרעה הזו. אין כאן עניין של "לפטור מהגיוס את בני הישיבות" אלא לומר באופן ברור כי הגיוס לצבא הציוני הפוקר והטמא הוא אסור ולכן אין לסמוך עליו כלל וכלל ויש לנהל שיח ושיג עם האומות שהציונים מורדים בהם ושידעו כולם שציונות ויהדות הם תרתי דסתרי. ועד אז הרי שלעולם לא תצלח דרכה של המרידה החרדית - ציונית מלהשכיח את  גיוסם לצבא שאותו הם מעריצים. ומי ששולח "חרדים עובדים" לצבא זה אך חפץ לשחרר  ממנו רק  "תלמידי ישיבה" הרי הוא עושה תורתו פלסתר. ובשל כל זאת באה הצרה הזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה