יום שני, 18 בפברואר 2013

והגור בקרבך עלה יעלה לאוטובוס


בס"ד
   והגור בקרבך עלה יעלה לאוטובוס / הרב אליהו קאופמן
      כל הרעש על "הדרת נשים" היה נמנע אילו היתה מתבצעת בישראל מדיניות הפרטה אמיתית בתחבורה הציבורית עפ"י זכויות שוות לכל גווני האוכלוסייה, כפי שאמנם נהוג בעולם המערבי ואף במזרח ובאפריקה. בארה"ב למשל - אך גם בבריטניה ואפילו בשוויצריה הקטנה ובבלגיה שביניהן, נעים כלי תחבורה ציבוריים פרטיים  עבור יהודים, מוסלמים , בפטיסטים ושאר מיעוטים עם הזכות של כל ציבור ל"הידורים" משלו והמקובלים על חוגו כמו למשל מחיצות ממש בין גברים לנשים באוטובוסים החרדים בארה"ב. חוגים חרדים אחרים מסתפקים בהפרדה הנהוגה בארץ וכו'. בכך אין מתערבבת אוכלוסיית היעד הפרטית עם אוכלוסיות אחרות ואם האחרות רוצות לנסוע באותם אוטובוסים      פרטיים , אזי, הם חייבים לקבל את התנאים של החברה פרטית. מנגד המדינה מקצה אלטרנטיבה ציבורית לאלה שאינם שייכים לחוג פרטי זה או אחר. ממה שחזו עיני ושמעו אוזני הרי שברוב רובן של הנסיעות לא עלו נוכרים פרובוקטיביים לפגוע בייחוד החרדי ורק יהודייה (כמובן...) בודדת מהעיר מונסי במדינת ניו יוק שבארה"ב - עירערה בבית המשפט האמריקאי על העניין,  אך כוונה ע"י השופטים האמריקאים לנסוע בתחבורה ציבורית - חילופית.
      בקו בית שמש - ירושלים פועלת חברה פרטית בסגנון  הפרטי הזה והיא משרתת את בני ה"עדה החרדית" של י"ם ובית שמש שהבינו כי דרך "אגד" או שאר החברות הציבוריות במדינה העניין לא יעבוד משום אי היותן פרטיות לחלוטין אלא משרתות ציבור כללי. בתחילה ניסה משרד התחבורה להצר על כל אך עד מהרה הבין המשרד כי קיומה של חברה פרטית זו מועיל הן לכך שהחרדים ביותר מבין החברה החרדית אינם נוסעים ב"אגד" הציבורי ומכאן לא  נכנסים לעימותים מיותרים על "הדרת נשים" וכו' , ומנגד מי שאינו נמנה על בני ה"עדה החרדית" ושומעי לקחם מעדיף לחכות לתחבורה הציבורית הרגילה מי"ם לבית שמש וחזרה - ובכללם לא מעט חרדים ודתיים.
     אבל ה"פיצוצים" של "הדרת נשים" אינם דווקא נובעים בגלל ה"קיצוניים" מ"מאה שערים" - כפי שהציבור החילוני נוהג לחשוב בטעות. ה"פיצוצים" הללו נובעים דווקא מכיוונם של ה"ציונים" שבחרדים ולא במקרה האוטובוס לאשדוד ולא לי"ם, בית שמש, צפת, חיפה ועוד הוא הגורם כבר בפעם השנייה לאותה התנהגות ברברית וחייתית. מאחורי הבריונות הזו עומדים חסידי גור, שאשדוד הפלשתית לשעבר היא מרכזם. הללו -  כ"ציונים" גדולים, לא ישכרו חברה פרטית אלא יעמדו על כך שרק "אגד" ה"לאומית" תשרת אותם. מצד אחד הם - חסידי גור, הם גם האחרונים שירצו להבדל מהמדינה שלמענה הם מפעילים את "אגודת ישראל" אך מנגד (ואולי בשל היותם "ציונים" גדולים) הם יעשו הכל כדי לכפות את מנהגיהם וגדרי הצניעות שלהם על האחרים, כולל על חרדים אחרים. מאחר ומדובר בעיסקה כלכלית בין חסידות גור ל"אגד" הרי שהאחרונים הותירו לאנשי גור את השליטה בכל "קווי המהדרין" שנוסעים לשם חסידי גור ובמיוחד לאשדוד , קרית גת, בית שמש, ערד, חצור הגלילית וכו'. ואותם חסידי גור ידועים גם כבריונים לא קטנים - ולא רק מ"קווי המהדרין", אלא גם מפרשת "בתי וורשא" ב"מאה שערים" וממאבקם בכל יריב פוליטי - חרדי בתוכם (תישאלו בבקשה למשל את משפחת פרוש...) ובעזרת סתימת פיות המשטרה (האוהבת את "ציונותם") ו"אגד" הם פורעים , מאיימים ומכים ללא הבחנה בין איש לאשתו ובין חילוני לחרדי. לא פעם סבלו יהודים חרדים מחבורת פורעים זו כאשר נשותיהם הוקמו בכוח ע"י הפורעים ומול עיני בעליהן הושלכו לירכתי האוטובוס.
    את אותם חסידי גור - שכל כך ממיתים את עצמם על ה"צניעות" היקרה, הייתי שואל מדוע כאשר מגיע עת הבחירות פתאום ה"צנועים" הללו נראים עטים על השווקים החילוניים ובידיהם חוברות הסברה לנשים מעורטלות ואח"כ גם לא מתביישים להתווכח עימן פוליטית כאילו היו אותן נשים בנות משפחתן ועטופות סדינים שחורים?! וכיצד מסתדר עניין ה"צניעות" שלהם עם הכאתה של גב' אבוטבול - רעיית ראש עיריית בית שמש (משה אבוטבטל), על ידי גברי החסידות  במהלך יום הבחירות המוניציפאליות ב"קריה החרדית" של בית שמש בשנת 2008?!  
     לכל הח"כיות והח"כים הצועקים "הדרת נשים" הייתי מציע לרדת מהנושא כי הנשים החרדיות אמנם רוצות את השרות הזה אך באשר לאלימות על המתלוננים לגשת לסגן שר הבריאות - הרב יעקב נח ליצמן, ובאשר הוא יו"ר אגו"י ונציג חסידות גור ב"יהדות התורה", הרי שהוא צריך לקבל את התלונות והצעקות ולדאוג פעם אחת ולתמיד שחסידותו תפסיק לפסוח על שני הסעיפים: אם היא באמת "ציונית" ורוצה רק את "אגד" ה"לאומית" עלייה להתפשר עם עמיתיה החילונים, אך אם הצניעות היהודית חשובה להם מה"ציונות" הכספית הרי שעליהם להקים או לשכור חברה פרטית כדוגמת בני ה"עדה החרדית" ולתת גט כריתות ל"אגד" או לכל חברה תחבורה ציבורית ורשמית אחרת.
    הפיתרון צריך להיות פתיחת קווי תחבורה פרטיים לסקטורים החרדי, הערבי, הדרוזי וכו', כפי שנהוג בכל העולם - שם כמובן אין פרובוקטורים נוכרים המצרים לכל מנהג יהודי וחרדי משנאת דת ישראל. האמת היא שלפני שנים מעטות שימש עסקן חרדי כסגן שר התחבורה - היה זה ח"כ שמואל (שמלק'ה) הלפרט מאגו"י, ומי כמותו יודע את הנושא ויכול היה לפתוח מכרזים לקויים כאלה (בימיו נכנסו החברות המתחרות ל"אגד" לתחרות) ולקשר ם בין כל הישובים החרדים שלהם צורך חבורתי שונה , ולקיים חברה נפרדת אך מה אלין על האיש הזה שראשי חסידות וויזני'ץ (אותה הוא ייצג באגו"י) הפסיקו לו את  המנדט להמשך הפעילות הציבורית שלו בגלל פרשיות שונות שהעלו שדאגתו לציבור שולחיו ומצביעיו היא האחרונה שבדאגותיו...
    ובאשר לרעיונות האחיתופל  - לסגור את "קווי המהדרין", בגלל הפרשיות בקווי אשדוד- גור הרי שזה בדיוק חופף לרעיון לסגור את ליגת העל בכדורגל בגלל אוהדי בית"ר ירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה