יום שני, 11 בפברואר 2013

ה"המנון הלאומי" והחקיין הלאומני

בס"ד
ה"המנון הלאומי" והחקיין הלאומני /  הרב אליהו קאופמן
        אלי ישי כנראה מרגיש כי אריה דרעי עומד לעקוף אותו כיו"ר ש"ס ולכן הוא החל לשוב להתגרויות הלאומניות שלו והלא מעט נבובות. לאחר ישיבת הפרלמנט הראשונה – ועוד לפני שהושר ההמנון הציוני  , עזבו הח"כים הערבים את המקום מהסיבה הפשוטה והידועה - ההמנון הזה אינו בדיוק ה"המנון הלאומי" שלהם. הח"כית החדשה מ"יש עתיד" - רות קלדרון, הגתה בעקבות העזיבה רעיון לשנות במילה (להחסיר או להוסיף...) את ההמנון ובכך גם הח"כים הערבים יהיו שותפים לו. זה בדיוק מה שהספיק לישי כדי לקפוץ על המציאה הלאומנית ולהוכיח כי מעולם לא היה ולא הבין את ההשקפה החרדית, ואולי באמת מקומו ב"בית היהודי" או ב"עוצמה" המנוחה. הלה הפך גם ל"נביא" ומראש ידע כי גב' קלדרון רוצה להחסיר את המילה "יהודי" מההמנון והוא סימן אותה כ"בוגדת" ואת עצמו כ"פטריוט". מסתמא שמר ישי לא שמע את אמרתו של ברטולד ברכט כי "מפלטו האחרון של הנבל הוא הפטריוטיזם".
      אז מר ישי היקר, כנראה שבורותך בהשקפה יהודית בסיסית מנעה ומונעת ממך לדעת כי דווקא ההתנגדות להמנון הציוני של נפתלי הרץ אימבר באה מגדולי ישראל החרדים להשם וזאת משום שהמילה "יהודי" מוזכרת בהמנון הזה ללא הזכרת שם שמים ו/או שם השם כפי שלמשל על הדולר האמריקאי של ארה"ב רשום לבטוח באל וההמנון הבריטי מבקש מהקב"ה לשמור את המלכה הבריטית. ביהדות הרי שהזכרת כל דבר יהודי ללא ה' מעליו הוא בבחינת כפירה בעיקר. להויי ידוע היסטורית לכל אחד שלא במקרה אימצה התנועה הציונית את השיר של אימבר – כדי להרים את דגל הכפירה ולייחס לעצמה את כל הצלחתה הקולוניאליסטית בכוח הזרוע בלבד וללא אלוקי ישראל, רחמנא לצלן. מכאן שגם הח"כים החרדים היו צריכים לעזוב את המקום אך אז ספק בליבי אם גב' קלדרון היתה מבינה גם לרוחם או מסיתה נגדם כפי שאתה הסתת נגדה...
     מר ישי , ישנם כאלה שצריכים וזקוקים להשלמת השכלתם הגבוהה, הרבנית, האקדמית ואפילו לפעמים התיכונית. אתה צריך לחזור ל"חיידר" וגם להחליט מי אתה – לאומני ומסורתי או יהודי חרדי באמת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה