יום שבת, 2 באפריל 2016

ועכשיו הגיע הזמן לשיר

בס"ד
         ועכשיו הגיע הזמן לשיר... / הרב אליהו קאופמן
      למעלה משני עשורים הרי שלמדתי על בשרי ממש – במעורבותי הדתית והרבנית ברומניה, כי ככל שאתה מצליח במלחמתך לזרוק מההנהגה התורתית מזיק זה או אחר הרי שהיורש שבא אחריו הוא גרוע פי כמה. מעין אמבה, שככל שאתה גודע אותה כך החלק השולי שלה הופך למסוכן יותר. כמו כן למדתי כי ברומניה הכול הפוך – ובמיוחד כשמדובר ביהדות. ככל ש"כלי הקודש" נראה "חרדי" יותר כך הוא "שייגיץ" גדול יותר. הליצן ששמו רפאל ושמכהן כ"רבה של רומניה", הפך להיות "יס מן" מסוכן יותר גם מהשמאלני ששמו מנחם הכהן, ושכיהן לפניו כ"הרב של רומניה".
    לאחר ששפר כבר מינה משגיחים ומשגיחות נכרים ולאחר שהוא עצמו זולל טריפות ונבלות, כדי שלא יפוטר מתפקידו, ולאחר שניסה לפתוח בגיורים סיטונאים הרי שהנה הליצן הזה עומד בקרוב לפתוח "קורס לחזנים" על "טהרת" הנכרים הרומנים, ואולי גם איזה יהודי מחלל שבת שימצא שם על משבצת ה"קוריוז". הפדרציה המתבוללת של יהודי רומניה מעוניינת שכל עובדיה, "כלי הקודש" שלה וכו' יהיו "מקומיים" ללא קשר להלכה מכמה סיבות:1) קלות הדעת של המקומיים הללו בענייני דת ויהדות.2) מחיר זול של עבודתם.3) שנאה לכל "זר" באשר הוא אם לא היה אזרח רומני עד שנת 1989, וגם אם כיום הוא בעל תעודת זהות רומנית. שפר אמור לבצע עבורם את ה"עדפה המתקנת" הזו.
    הבעיה היא כי בעתיד הגויים הללו יהיו "שליחי הציבור" – ואולי גם "מורי ההוראה", של הקהילות ברומניה, ועוד בהיותם אנלפבתים ביהדות ואף בקרוא וכתוב בלשון הקודש. הסכנה עלולה להיות קשה יותר אם נכרים צעירים יוכשרו לתפקיד כזה ואח"כ יהגרו לישראל ולחו"ל וישולבו בקהילות יהודיות אורתודוכסיות – מודרניות.

    יש לציין שאת השפר הזה הביא לתפקיד הלזה הזה אדון ישעיהו אהרון רויטר , ששנים הוא משמש משת"ף נגד היהדות עם הפדרציה המתבוללת הזו וסייע לה למכור בתי עלמין יהודים ולהסתיר את מעלליה מיהדות העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה