יום שני, 12 באוקטובר 2015

עליונים בתחתונים ותחתונים בעליונים

בס"ד
    עליונים בתחתונים ותחתונים בעליונים / הרב אליהו     קאופמן    
          הנה ראו עד לאן הדרדר עם ישראל בין כסה לעשור – וכשיום הכיפורים בפתח. מה שמלחיץ ומלהיב את העם היושב בציון איננו הרגע שבו אפשר להעתיר לשמים ולבקש מחילה על מה שהיה ועל מה שפשע. גם המתיחויות של הר הבית והקרבות בי"ם איננו בראש מעיניי התקשורת. העין המעריצה והבוחנת איננה נישאת  אל יושב המרומים וגם לא לעבר שליחיו. העין איננה נישאת אל דמויות הוד מפוארות או אפילו לא כלפי אנשי רוח ודמויות רעיוניות. כל הסער יהום סביב חתונה מפוארת שתגרום לא רק לפקקים על הארץ או אף בשמי מרומים, כדי שרכבים ומטוסים לא יפריעו לצלם את "דמויות ההוד" שנישאות שם , בין הים ליערות הכרמל. טוב כוחות הביטחון לפחות לא סגרו את השיט במפרץ חיפה. ומי היא הכלה החסודה שכל עם ישראל משתחווה לקראת חתונתה? האם זו אשת חסד צנועה וצדקת או אולי אשת רוח אינטלקטואלית, ואולי "סתם" לוחמת חברתית דגולה? לא ולא! זו פשוט אישה שכל מאווייה ופרסומה נעים סביב סחר בגופה – בין התחתונים לעליונים!
    אינני בא כאן לנסות לפגוע בגב' בר רפאלי – שבאמת יהיה לה במזל טוב, שהרי לאחר הכלום שהיא מעניקה לחברה הישראלית היא גורפת רק הון, ואין לבוא אליה בטענות כי גם אחרות ואחרים היו שמחים להיות מפורסמים ועשירים רק משום שבחרו להתפרנס בלי תחתונים ועם עליונים או להיפך. דווקא מדובר בצעירה סימפטית שמול דוגמניות אחרות בעבר ובהווה היא יחסית לא כל כך גאוותנית, ובטוחני שאם הייתה חושבת לעומק חייה ולא לעומק כיסה היא הייתה מזמן הסמל של אימה יהודייה. הביקורת שלי היא כנגד כל אלה אלה שהפכו את העירום של "בגדי המלך החדשים" לעיקר ה"תרבות הישראלית" וקוראים לאלה שהתחתונים הם העליונים שלהם וכל העליונים שלהם הוא רק בתחתונים, "שליחי ושגרירי עם ישראל". אסור אף פעם להאשים את האליל אלא את אלה שעובדים לו והפכוהו לאליל. ובמקרה הזה, של הפיכת התת תרבות הבשרית והתאוותנית ל"תרבות העל הישראלית", אשמה כל החברה הישראלית, כולל החרדים והדתיים שאינם מוחים נגד בשרנות וריקנות זו אלא גם הם שולחים את לשונם ללקק בחנופה את הערטול הזה.
    אני רחוק מלהיות מיליטריסט וככזה שיטיף שכל מי שלא שירת בצבא הוא פסול להניף את דגל הייצוג הישראלי. אבל בהשתמטות הצבאית של גב' רפאלי יש יותר מגועל נפש. היא לא השתמטה על רקע רעיוני ולא הציגה דרך אחרת שהיא אלטרנטיבה ל"ישראל הלוחמת" לנצח, כמו דפני ליף למשל. היא פשוט השתמטה משום שלא חפצה לקחת חלק ב"ישראליות" שאותה היא כל כך אוהבת לייצג ולצבור על חשבונה הון ופרסום. כמובן שהיא לא לבד בין "כוכבות" כמותה, ואפילו פוליטיקאיות כאלה, אבל היא "דוגמנית העל" וה"שגרירה של ישראל בעולם"!
   אין ספק שלא במקרה באה החתונה הזו – כ"חתונת העל" של ה"תרבות הישראלית", ונפלה למחרת יום הכיפורים הקדוש. זוהי התוצאה ה"רוחנית" של בניית העגלה הריקה ע"י ה"תרבות הישראלית החדשה". עגלה בלי רוחניות ואשר "ככל הגויים מחנה ישראל" זו כבר מחמאה אדירה לעומתה. וכאשר התחתונים הופכים – בחברה הישראלית – לעליונים, אז מה הפלא שהעליונים הרוחניים הפכו לתחתונים, והחברה הישראלית בוחרת בזו שמדגמנת את התחתונים, כהעליונים שלה?!
    כואב לראות לאן הדרדר הרב יוסף דוד גרוסמן ממגדל העמק – זה שיהיה "מסדר הקידושין" של "דוגמנית העל". הרב גרוסמן איננו עוד "שאו מעכר" כמו בני משפחת לאו, יונל'ה מצגר, יצחק ברדע ודומיהם. הוא מגיע למה שהגיע בזכות חירוף נפש להציל נפש מישראל. בימים שהוא נכנס לדיסקוטקים כמו להציל יקר מזולל הרי שמעשיו היו הגיוניים כי בסוף הדרך הפכו רוב אלה שבגללם הגיע למקומות הנידחים הללו, לאנשי תורה ובנו משפחות של יראה. אבל הפעם כל תינוק יודע כי הגב' הזו – שכבר ישבה עם הרבנית גרוסמן, על ענייני ה"טהרה", תחזור יום לאחר החתונה לעסקיה התחתונים ותמשיך לייצג את ישראל בעולם התחתון, תרתי משמע. לגב' בר זו באמת זכות, ויש להעריכה על שבחרה ברב בן תורה לחתנה, ומסתמא שהניצוץ היהודי בוער בה, אבל כמו ב"פרה אדומה" כך גם כאן. מה שמטהר את גב' בר – שמחתן אותה הרב גרוסמן, הוא מה שמטמא את הרב גרוסמן, לחתן בין יום הכיפורים ל"הושענה רבה" אישה שהיא סמל האנטי צניעות היהודית, וגם לדעת כי היא תמשיך לאחר חופתה בדרכה הקלוקלת. אילו הרב גרוסמן היה מסרב להצעתה של בר הוא היה קונה את עולמו כדמות על רבנית ומוסרית ומנגד זה אולי היה באמת מזעזע את גב' בר לעשות תשובה ביום הכיפורים ולשאול את עצמה מה היה רע בה באמת, שרב בישראל לא רצה לקדשה. אבל עכשיו – כשהרב גרוסמן נעתר לבקשתה והרבנית שלו "תטהר" אותה ליממה אחת, הרי שבר תמשיך לחיות בעולם השקר ותהיה בטוחה שדרכה הקלוקלת היא באמת דרך היהדות, שהרי רב ורבנית חרדים אישרוה לבוא בקהל ה'.


     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה