יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

מכחיש השואה

בס"ד
                   מכחיש השואה / הרב אליהו קאופמן
      דבריו של נתניהו – על "תפקידו ההיסטורי" של שי'ח אמין אל חוסייני, חושפים כמה בעיות עם ראש הממשלה הישראלי, שאינן מסתיימות בויכוח על פרט זה או אחר בשואה המרה. נתניהו רחוק מלהיחשב היסטוריון ומבין גדול בתולדות האנושות בכלל ובתולדות עם ישראל בפרט. אבל זו לא הפעם הראשונה שהאיש מחווה דעות מבלי שיהיה להן שחר. אבל נושא השואה הוא בכל זאת נושא רגיש מדי מכדי לירות בו דעה לא מבוססת ולהשתמש בו לפוליטיקה רגעית, מבלי להבין מה הדבר יגרום בעתיד. הייתי מצפה ממנו שיגלה אחריות ולא ינקה את ההבדל בין הנאצים ימ"ש לשאר האויבים שנלחמו ביהודים וביהדות בכל הדורות. מי שעושה דבר כזה הריהו מזלזל בלקח השואה המרה ובעצם מחכיש אותה בדמותה האמיתית. יש הבדל בין רצח העם היהודי ללא סיבה לבין שאר הקונפליקטים של העם היהודי, שבעקבותיהם באו עליו אסונות. ולכן בנימין נתניהו איננו ראוי עוד להיות אפילו שר בממשלה בישראל, ושלא יתיימר לייצג "אלף דורות של יהודים".
     פרשת השואה ורצח העם היהודי ע"י הנאצים ימ"ש, ובהסכמת רוב רובו של העם הגרמני, לא באה מתוך מרד של עם ישראל בגרמנים כמעצמה ולא משום קונפליקט דתי כבימי ההלניסטים, או קונפליקט פוליטי עם הערבים. הרצח הזה – שכוונתו הייתה להשמיד עם שלם, לא הסתיים בפוגרומים אלו או אחרים אלא בהשמדה מתוכננת. להבדיל מעמים אחרים – ובכללם הערבים, הרי שבקרב הגרמנים לא נמצאו כלל וכלל "חסידי אומות העולם" שהצילו אי אלו יהודים. מפורסמים הסיפורים כי אותם קציני אס.אס. וה"וורמכט" שחמלו על יהודים התגלו לבסוף כ...יהודים! כאשר אנשי ה"עדה החרדית" לבשו – כמחאה נגד המשטרה, חולצות של אסירים יהודים ממחנות השואה, ידע נתניהו לנצח על חוק כנגד מי שמשתמש בנושא השואה למטרות פוליטיות, ולכן יפה היה עושה האיש אילו היה מתפטר עכשיו מממשלתו, על כך שגרם לזילות השואה.
   תוכניות ה"פיתרון הסופי" לדורותיהן היו אך ורק בידי הנאצים ימ"ש ואף אחד לא השפיע עליהן באופן ישיר, כולל אותו ניאו נאצי, חג' אמין אל חוסייני. השינוי האמיתי – מ"תוכנית מדקסקר" להשמדת היהודים ממש, החל לנבוט אצל ההנהגה הנאצית לפני מלחמת העולם השנייה, לאחר שהמוני קומוניסטים וסוציאליסטים הושמדו פיזית בכלא הגרמני. במיוחד אירע הדבר כאשר היטלר ימ"ש נוכח לדעת כי רצח הקומוניסטים בבתי הכלא הגרמנים לא הביא למחאה הקטנה ביותר מצד בריה"מ, אם הקומוניזם העולמי, ומצד שליטה סטאלין. אט, אט גם התברר כי סטאלין שמח על ההשמדה הזו וזאת משתי סיבות:1) סטאלין היה אנטישמי שטיהר את מפלגת השלטון הסובייטית שלו מקומוניסטים יהודים, שהיו בה הכוח המוביל, ואילו רוב הנהגת הקומוניסטים הגרמנים הייתה אף היא יהודית. 2) המפלגה הקומוניסטית הגרמנית הייתה השנייה בגודלה באותם ימים, לאחר הסובייטית, ובעלת קו אופוזיציוני למוסקובה, ולכן מלאכתו של סטאלין נעשתה בידי היטלר ימ"ש. משתיקתו של סטאלין למד היטלר ימ"ש כי דמם של היהודים הוא הפקר וכי הקומוניזם והיהודים מזוהים יחדיו ולכן העולם הלא קומוניסטי ישמח על ההשמדה הזו. והרי אם סטאלין האיום לא יצא להגנת המפלגה הקומוניסטית הגרמנית, הרי מדוע שהיהודים יזכו להגנה מהעולם שאינו קשור עימם בברית רעיונית?
     אילו נתניהו היה באמת חושב רגע לפני שדיבר הרי שהיה גם מבין שהערבים לא היו מקשה אחת בעניין הנאציזם, שהרי מרוקו הייתה המדינה היחידה בימי השואה שמלכה, מוחמד החמישי, הציל את כל נתיניו היהודיים גם לאחר כיבושה של ארצו ע"י הנאצים. אבל העובדות אינן מעניינות את נתניהו והוא לא מבין כיצד יתבזה לאחר ששוב ושוב הוא שולף שטויות מהמותן. והיכן כל "ארגוני השואה" הצווחים נגד כל נכרי שמבקר את ישראל?...

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה