יום שבת, 30 במרץ 2013

בכל זאת...חריש זה חנטריש


בס"ד
     בכל זאת...חריש זה חנטריש / הרב אליהו קאופמן
   לאחר שהקמתה של העיר  ה"גדולה" חריש מתחיל בימים אלה באופן רגוע יותר ופחות מתלהם ממה שאטיאס, פרוש , דאהן ופנחסי החלו אותו לפני חמש שנים, הרי שהמלחמה האמיתית נגד הקמתה של העיר הזו לא הושגה. המלחמה האמיתית - של כל מאבק דמוקראטי,  היתה צריכה להיות הפסקת נישול הערבים ע"י גזילת אדמתם למטרות "יהוד המדינה". דווקא כשאנו נמצאים סביב "יום האדמה" ה-36 הרי שהנושא הזה צריך להיות מועלה שוב ושוב. הפקעת אדמות ואדי ערה לטובת העיר חריש - שהיתה אמורה להיות עיר חרדית, איננה הפעם הראשונה וגם ,לצערנו, לא האחרונה שאדמות ערביות מופקעות ל"פיתוח", ל"ייעור" , ל"צרכים צבאיים" וכמובן ל"ייהוד" המדינה שמטרתה הציונית היא רק ל"ייהד" ול"ייהד" (כמובן גם בלי יהדות...). ההיפך עוד לא קרה. למשל לא שמענו עד היום על הפקעת אדמות מושבים , קיבוצים או טריטוריות עירוניות יהודיות לטובת ישוב או פיתוח הכפרים והערים המעטות של הערבים ואף של חברי "ברית הדמים" הדרוזים והצ'רקסים.
   אין ספק שהתלהמותם של שר השיכון לשעבר- אריאל אטיאס, וחבריו מש"ס ומ"יהדות התורה" נתנה תוקף ל"יפי נפש" חילוניים להסיט את בעיית שוד האדמות הערביות לסקטור החרדי ואח"כ להתנחל בעצמם על האדמות השדודות הללו. ב"איחוד" הזה- בין הערבים לשאר החילוניים באזור , הפסידו הערבים את הקרב  כבר מלכתחילה. האדמות האלה- שרובן היו שייכות לפיתוח הכפרים הערביים, היו צריכות להיות מיועדות לבניית עיר ערבית מודרנית ו/או מרכז תעסוקה ואקדמי לערבים באיזור אבל מדינה ציונית אמיתית איננה מעודדת את אלה שמוזכרים בתרבותה בבחינת "כיכר השוק ריקה". במקום כל התוכניות הראוותניות ל"בנייתה של העיר הגדולה חריש" , אזי, היו צריכים לפתח את העיירה חריש באופן נורמאלי והדרגתי ולפתוח אותה לכל הצבורים, אך בעיקר לזוגות הצעירים הערביים. כדי לברר את השאלה מדוע הישוב הזה לא פותח יש למנות ועדת חקירה בפני עצמה, ובמיוחד לחקור את ראש המועצה ניסים דאהן ואת שר הפנים לשעבר, מר אלי ישי.
    לקראת הכניסה לשנה ה-36 של "יום האדמה" ולאחר שהעיר חריש המיועדת וה"מייהודת" יצאה לדרך  הרי שראשי הערבים בארץ בכלל ושל האזור בפרט  צריכים לחשוב היטב על העתיד. גם אם יתיישבו שם- בחריש החדשה, "ליברלים" ו"יפי נפש" הרי שאיש אינו ערב מי יהיה הדור הבא שלהם ולראיה קחו כמשל את העיר כרמיאל שהוקמה על אדמות הכפר הערבי דיר אל אסד ע"י ה"סוציאליסטים" הציונים "שוחרי השלום" והיום מדובר בקן צרעות פוליטי של הימין הקיצוני. תושבי ואדי ערה צריכים לדעת כי הנישול לא יפסק וכמו שאדמות חריש היו פעם אדמותיהם עד שהפכו ליערות שהופשרו ואח"כ עברו "יהוד" כך יש לקק"ל עוד תוכניות "ייעור" דומות שעלולות להסתיים שוב ב"הפשרה" לטובת ה"התיישבות" ו"ייהוד" האזור עם "עיר גדולה לכולם".
   
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה