יום ראשון, 24 במרץ 2013

עיתונות בולשביקית


בס"ד
   עיתונות בולשביקית / הרב אליהו קאופמן
   לפני כשבועיים הלך לעולמו אחד מגדולי המוחות היהודיים והתורתיים בדור האחרון. שמו של האיש היה הרב ירחמיאל יצחק ישראל דאמב. יתכן שאמנם האיש לחם כנגד לא מעט רבנים אך כל זאת היה לשמה. לאחר 98 שנה השיב את נשמתו לבוראו בהשאירו חמישה דורות אחריו של יראים ושלמים שאפילו רבב של "חרדיות מודרניות" לא דבקה בהם. למרות כל זאת העדיפו מספר עיתונים "חרדיים" להתעלם ממותו של האיש ואפילו  לא לציין את האירוע בלא הספד. אילו היה מתפגר איזה רשע ציוני בודאי הם היו מהללים ו"מספידים" את אותו ואת עברו המפוקפק. כך הם עשו עבור הגוי הנאלח טדי (תיאודור) קולק - שונא ישראל שסייע למורמונים המיסיונרים ושבעברו שירת את הבריטים ברצח יהודים. כך הם עשו לבן ציון נתניהו - האיש שעזב את תנועת ה"חרות" משום שמנחם בגין היה "דתי מדי" , והאיש שרצה להקים מזנון "דבר אחר" (עם הרשע ערי ז'בוטינסקי) בכנסת המינים. ועוד רשימת המומרים שה"מודיע", ה"מבשר", "יתד נאמן" ושאר החרדונים הספידו ארוכה כאורך הגלות. הנימוק של החרדונים הללו הוא כמובן בעניין "ביזוי תלמידי חכמים". על פי נימוק זה היה אסור לעיתונים החסידיים להספיד רבנים ליטאיים או להיפך. אבל מסירות הנפש ל"פילגש בגבעה" משכיחה מאותם חרדונים כי המוספדים הכופרים שלהם קיללו את ה' הטוב ונלחמו למחיקת היהדות ועם קדוש ל-ה'. אבל מה לעשות , זו דרכם של הציונים החרדים שהפכו לאחרוני הבולשביקים בעיתונות הכתובה, שאפילו אצל החילוניים אין כמותם. ה"פראבדה" של לנין וסטאלין הם היום אמות המידה של העיתונות החרדית-ציונית, ובמיוחד זו היומית. כפי שהצאר נמחק מההיסטוריה הבולשביקית כך ה"פרבדות" החרדיות-ציוניות מוחקות את חכמי וגדולי ישראל שלא התאימו ולא מתאימים לדרכם הנלוזה והמקרה של הרב דאמב איננו הראשון, ולצערי הרב לא יהיה האחרון. "דבר","על המשמר","הצופה" ואפילו ה"פראבדה" קבורים מזמן במגרסה אבל ה"מודיע" ושכמותו חיים, נושמים ואפילו ממשיכים לבעוט בכל חי ומת חזק יותר.
    אבל בבריטניה הייתי מצפה אחרת מה"גו'איש טרביון". זהו עיתון יותר קהילתי - חרדי מאשר מפלגתי למרות שייכותו ל"אגודת ישראל" הבריטית. "אגודת ישראל" בבריטניה איננה כנופיה של "מעכרים" וטרוריסטים כ"אגודת ישראל" ו"דגל התורה" בארץ הקודש אלא חבורה של עסקני ציבור שדלתותיה בימות החול פתוחות לכל יהודי דתי ואף חילוני הזקוק לסיוע ולכן היה טבעי בעיני כי שם ייזכר שמו של האיש שהמוני יהודים חרדים ליוו את ארונו בליל מותו לקבורה ובקור מקפיא שלונדון הבירה לא ידעה כמותו מעולם. בהלוויה הזו התערבבו גם לא מעט חסידי אותם גופים שמשתייכים ל"אגודת ישראל" העולמית וזאת  כדי להוכיח שהאחדות חוצה גם את המוות.
      ממידע שהגיע אלי הרי שדווקא אותו אליקים שלזינגר הוא זה שדאג שהעיתון הזה לא יפרסם ידיעה בעניין וכדי להעלים חשד ממנו הוא עצמו הגיע לניחום האבליםשל הרב דאמב. האיש הזה- שהשבוע הצטלם (תקבלו בע"ה ידיעה ותמונה נפרדת בנושא) ללא בושה לצד "שיקסה" משוקצת ברומניה(על אף שיכול היה לבחור לעמוד ולשבת ליד מספר גברים), מסוגל להכל ועוד תיראו ותישמעו בהמשך הזמן על ה"מדליה" שהלה קיבל ברומניה בזכות הסכמתו למכירת בתי עלמין על מצבותיהם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה