יום שני, 18 במרץ 2013

"בממלכת ה"פראבדות


בס"ד
   בממלכת ה"פראבדות" / הרב אליהו קאופמן
       אפילו משטרים אפלים וטוטאליטריים הבינו כי בעידן האינטרנט יש ל"עדן" את התקשורת השקרנית וה"מטעם" שלהם כי ל"פראבדה" המוסקובאית לשעבר  ול"קול הרעם" ה"גדי" מקהיר  אין יותר מקום בעולמינו.  וכל זאת כיון מכיון שהיום אפשר לעלות על כל שקר או על ספקולציה דמיונית דקה אחת אחרי שזו שוגרה לאויר התקשורת. אבל מסתבר שהתקשורת החרדית עדיין חיה בהזיותיה ואיננה מתביישת לפרסם דמיונות והמצאות כאשר התקשורת הכללית וגם העולמית מפרסמות את ההיפך הנכון בכל רגע.
     בנימין נתניהו הקים כבר לפני כשבוע את "שלד" הקואליציה שלו ומיד אח"כ הציג את ממשלתו הדשה. בישראל ואף בעולם יודעים כולם כי המפלגות החרדיות הן "מחוץ לתחום" של השלטון החדש בישראל וכי גורלן נקבע לשבט. גם עסקני המפלגות החרדיות יודעים זאת היטב אבל ישנו מקום אחד שמידי יום ו/או שבוע (תלוי בתפוצה ובהוצאה...) מתפרסמים דמיונות והזויות פוליטיות. למקום הזה קוראים התקשורת החרדית. העיתונים הללו - שמיצגים מפלגות וחוגים פוליטיים ובעלי אינטרס פוליטי- פרטי בשוק החרדי, ממציאים שוב ושוב "חדשות סנסציוניות" לגבי "כניסת החרדים לממשלה". עיתון "משפחה" למשל כותב כי הקואליציה של נתניהו מבוססת על העיקרון  "לפיד ובנט תחילה" ואח"כ יכנסו החרדים. בערוצי ה"נייעס" הדמיוניים שבשולי ה"תקשורת החרדית" , ספרים כל לילה כי הנה לפיד נזרק ובמקומו יבואו החרדים. ואילו בשבועון "בשעה טובה" - הביטאון הלא רשמי של הליכוד ביהדות החרדית, מעלים בדמיון חוצה גבולות "ידיעה" מסתורית שהנה נתניהו מתפטר מלפיד ומצרף במקומו את "קדימה" וחלק מה"בית היהודי". הכל בחזקת ה"נדמה לי" וכיד הרצון לרצוי ולא למצוי. לבלרי התקשורת החרדית לא התייאשו עדיין מלספר בדותות ולדמיין את עסקני המפלגות החרדיות שוב במדים קואליציוניים. הסיבה לכך ברורה. אם אמנם תשבנה המפלגות החרדיות באופוזיציה לטווח של שנים הרי שכר המחייה העיתונאי- חרדי עלול להיפגע עד כדי פשיטת רגל של כמה "כלי תקשורת" חרדיים שכל מחייתם מהמודעות הממשלתיות של משרדי השרים וסגני השרים החרדיים (שהרי מודעות פרטיות או קונים אין להם כמעט בנמצא)  ומי יודע איזה עוד "קשרים כלכליים" קיימים בין הללו לאחר העברת המודעות. כשהמצוי מתחיל להתאדות הרי שהרצוי מתערבב בין דמיון למציאות ועם הצעות דמיוניות  לפוליטיקאים החרדים, להציל את עצמם ואת התקשורת החרדית הכושלת.
      והרי להויי ידוע שקהל הקוראים החרדים אינו מטומטם, אז בכל זאת כיתד משכנעים אותו באמיתות הקונספירציות השקריות? ובכן, שוטפי המוח מסתמכים על ההסתה הרגילה ברחוב החרדי כי כל מה שכתוב בעיתונות הכללית ומה שנאמר בתקשורת בכלל הוא שקר וכזב ומטרתו רק לרדוף את היהדות החרדית. נכון אמנם שיש הרבה בהאשמה זו אבל לא עד כדי כך שכל מילה שכתובה בעיתונות החילונית היא בעצם שקר שנועד לספר בדותות לציבור החרדי שאיננו קורא את אותה עיתונות חלונית. בשנות ה-90 עבד בעיתון החרדי "יום השישי" כתב מדיני שהשתמש בתואר "עורך" ומידי שבוע בשבוע סיפר על קואליציה אחרת העומדת ליפול. יום אחד-  משהגדישו שקריו את הסאה, נלקח ממנו תוארו כ"עורך" ולבסוף מצא את דלת העיתון נעולה בפניו. אבל אז מצא זה שהוברח מעיתון עצמאי , את דלת העיתון היומי המפלגתי וה"מטעם" - "המודיע", פתוחה ושם הוא  המשיך - כ"כתב צבאי" ו"מדיני" , למכור "לוקשים" כמו שאר העיתונים החרדיים הכותבים את הדמיון הרצוי בדמות השקר המצוי. לממלכת השקרים הזו קוראים "ממלכת הפראבדות" - על שם השופר התקשורתי השקרי הראשון במעלה שהתקיים אי פעם בעולם.
       מעבר לכל זאת חשוב לציין כי הניסיון של עסקני החרדים ועיתוניהם העילגים ליילל שוב ושוב כדי להצטרף לקואליציית לפיד- בנט אינו אלא בושה וחרפה לכבוד התורה. עצוב שיהודים בלבוש חרדי מתחננים בפני עוברי כל העבירות שבעולם לצרפם לעוד ממשלת כופרים, פוקרים ומינים בעבור "נזיד עדשים זול. ואיפה ה"גדולים"? בשירותים...

      
    


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה