יום שישי, 15 במרץ 2013

חב"ד על הזמן


בס"ד
      חב"ד על הזמן / הרב אליהו קאופמן
      מידי בחירות בבחירות או כאשר מרכיבים ממשלה מיד קמה  אותה קבוצה של רבנים מטעם השלטון וב"פורים שפיל" מרשים היא משווה לעצמה פרצוף של וועד רבנים עולמי המפקח על כל מה שקורה ביהדות ומיד מעמידה במבחן את כל עולם הרבנות ואת הציבור החרדי. הקבוצה צצה בימי ממשלת רבין- ולאחר מותו של הרבי מלובאביטש האחרון (1994), על רקע האפשרות שהיתה אז ריאלית , להקמת מדינה פלשתינאית. הקבוצה הזו ניקרה אז "רבנים למען פיקוח נפש" וזוהתה בציבור עם חב"ד. שר הדתות דאז - מר שמעון שטרית ממפלגת העבודה, דאג לאיים עליהם מבחינה משפטית מאחר ומעמדם היה של עובדי מדינה שאסור להם להתעסק בפוליטיקה. באותם ימים - למרות ניגודי ההשקפות, נרתמתי לעזרתם של הללו נגד איומיו של שטרית ולאורך חודשים - ובאופן שבועי, פרסמתי מאמרים וכתבות נגד רדיפה זו עד שאמנם הרדיפה הפסיקה. באותם ימים סברתי שעל אף חילוקי הדעות עם אותם רבנים הרי שלשלטון החילוני אין זכות להתערב ב"דעת תורה".  אני אמנם מחזיק גם כיום בהשקפה זו אך במקרה שרבנים מחליטים להיות "שפוטים" של השלטון ולכהן מטעמו כ"רבני ערים" ו"רבני שכונות" הרי שזו יותר מצביעות מצידם להפוך לפתע לוחמניים בפרשה שנוחה להם. מי שבישל לעצמו דייסה ציונית שגם יאכל אותה. יתכן ובאמת זו זכותו של שלטון לכפות את דעותיו על פקידיו ולכן מי שמכופף עצמו לשלטון הזה שידע מה תהיה אחריתו.
   אבל לא רק על כך יצא הקצף שלי על אותה חבורה רדודה בדת אש למו שכל קצפה אינו יוצא נגד המלחמה של הפוקרים בישראל ביהדות ובעולם התורה אלא הקצף עולה על שפתותיהם כאשר עומד איזה תהליך של פשרה להתבשל מדינית. אותה חבורה מיד קמה ומתחפשת ל"וועד רבנים עליון" , תוך שבשנים האחרונות גם ידעו הללו להסתיר את היותם שייכים לקבוצה חרדית מודרנית ושולית בשם חב"ד.והם עוד דורשים - אותם רבנים מטעם ובלי טעם, מהיהדות החרדית להישמע להם! יתכן שאדמו"רם באמת הקפיד על אי החזרת שטחים כעניין של "פיקוח נפש" אך מולו עמדו צוקי וגדולי ישראל שחשבו הפוך - לוותר על שטחים כבושים למען פיקוח הנפש. כאלה היו הרב שך, הרב עובדיה יוסף, האדמו"ר מבלזא וגדולים אחרים שעבורם כיבושי הציונים היוו רק סכנה לחיי ישראל. קבוצה שולית  הפוסחת על סעיפי הדת והמדינה כשנוח לה, איננה יכולה להתנשא על ציבור הגדול ממנה פי כמה ועל גדולי וצוקי עולם.
     לפני הבחירות האחרונות (של 2013) עברו אותם "רבנים למען פיקוח נפש" בין המפלגות הדתיות והחרדיות והודיעו כי יורו להצביע רק למפלגה שבאמת תשמור על שטחי ארץ ישראל - שכאילו הם ואבותיהם כבשום ו"שיחררום"! לצערי הרב כל המפלגות החרדיות והחוגים הדתיים התקפלו לפני אותם רבנים מודרניים שכל קהלם מסתכם במספר מצומצם של אלפים בלבד. לקהל הזה - של מה נותר מחסידות חב."ד המפוארת עד למותו של הרהי"צ, אין כיום אפילו כוללים או ישיבות תורתיות גדולות וחשובות באמת. הכל שם כבר אינו סובב סביב קנאת הדת של ימי הרש"ב והרהי"צ אלא סביב רעיונות לאומניים שמתאימים יותר לציפי חוטובלי ויריב לוין מהליכוד החילוני. "שיחת השבוע" - הכרוז השבועי של חב"ד, מביא בדף הראשון שלו מידי שבוע בשבוע מאמר לאומני ללא ריח של תורה ועם הסברים ציוניים וחילוניים-ימניים שאילו הרש"ב והרהי"צ היו קמים לתחייה הם היו סוקלים באבנים את אותו עורך בשם מנחם ברוד שהשקפת התורה ממנו וממאמריו החילוניים והלאה.
    והנה כשממשלה חדשה עומדת להיבחר שוב מתרוצצים אלה המחזיקים מעצמם "רבנים גדולים" בזמן  שהם אינם אלא בסה"כ פקידים קטנים של משרד הדתות, ומנסים שוב להחתים את כל הממשלה העתידית על הרעיון המטורף ורווי הדמים שלהם, שלא לוותר על שום שעל אדמה ולהילחם לנצח באומה הערבית. החוצפה שלהם גדולה פי כמה כאשר בודקים ומבררים כי הם, בניהם ונכדיהם יודעים להתחמק מכל שרות צבאי וכשתופסים אותם בצביעותם הם מנמקים זאת כי "שרותם הצבאי" הוא בסיפוק סופגניות וסביבונים לחיילים הישראלים. אני בוטח שכל חייל היה מוכן להתחלף עימם ב"סיכון הצבאי" הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה