יום שני, 11 במאי 2020

מהרסייך ומחריביך ממך יצאו


בס"ד
      מהרסייך ומחריביך ממך יצאו / הרב אליהו קאופמן
                                     האריה המוסר
       בעיצומן של ההסתות על היהדות החרדית מצד השונאים הגדולים ביותר של העולם החילוני, נמצא ה"סנגור" שיצא להגנתם של צוררי ישראל, ובמיוחד אלה הבאים מהתקשורת האנטי דתית. יש לציין שה"סנגור" הזה עלה בהסתתו נגד החרדים גם על מסיתים וותיקים כאיווט ליברמן ויאיר לפיד, שדווקא במשבר ה"קורונה" הם לא היו מלוחמי החזית האנטי חרדית. ובמה דברים אמורים? האיש אשר הקים את ה"הסכלה" החרדית, ואשר נתפס בתמונת תועבה עם שרה בממשלת נתניהו, הוא גם האיש הטוען ש"יותר משבעים אחוז מחולי ה"קורונה" הם חרדים". לאיש הזה קוראים אריה דרעי והוא יו"ר ש"ס, ובפועל גם "הדמות הרוחנית" העומדת בראשה, ואשר רבניה ה"רוחניים" יושבים בכיסו וסגורים בו על ידי "ריצ' ר'ץ". הסיפור על ה"אחוזים הגבוהים" הוא כמובן מצוץ מהאצבע אך כ"שר פנים חרדי", וכשהוא העומד בראש "וועדת הקורונה" ואומר את הדברים האלה הרי שלמסיתה ולמדיחה רינה מצליח ולכול חבריה שונאי דת ישראל, יש קרדיט נוסף להמשיך ולהכות בחרדים, הכול כך שנואים עליהם. והרי רינה מצליח היא עיתונאית מההשקפה השמאלית מזרחית וחילונית שדרעי הוא בין אלה המחוברים אליה ושכמותה. גם אם הדברים היו נכונים לגבי האחוזים הגבוהים מקרב החרדים, הרי שאסור היה לאדם חובש כיפה ועוד בתפקיד מרכזי כזה במדינת ישראל, לומר דברים כאלה, רק מהחשש והפחד שהינו מעניק עוד שוט של הסתה בידי צוררי ישראל האנטי דתיים. אבל ממתי איכפת לאריה דרעי מהחרדים, מהמזרחיים ומהיהדות ?!
      אין להתפלא על דבריו המסיתים הללו, ולא רק משום שרשרת "קופת השרצים" הרעיונית שלו, אלא שלאחרונה הוא הצליח לחמוק ממשפט פלילי נוסף, וגם את חבריו הקרובים, מש"ס, הוא חילץ ממצבים דומים. "פרשת ספסופה" כבר מאחוריו וגם עדותה הברורה והחושפנית של גיסתו לשעבר לא הורידה אותו ביגון שוב לכלא רמלה. בראשל"צ סגרה משטרת העיר הזו את תיק החקירה נגד אריה אחר אריה כהן, סגן ראש העיר של ש"ס, למרות עדויות ברורות וקשות בתחום הפלילי נגדו, מתוך עיריית ראשל"צ ומתוך ש"ס עצמה. אריה כהן הוא אחד הנאמנים ביותר לאריה דרעי.
      דרעי הפך לאחרונה למקורב ביותר לנתניהו מכול ראשי לוויני הימין שמסביב לנתניהו. האיש דרעי שהחל כאיש שמאל צמוד לחיים רמון ועמיר פרץ, הפך לשנים לאיש ימין אדוק, וכמובן שלא במקרה. אבל גם לנתניהו אינטרסים משלו. נתניהו סיים לשלוח את יריביו הפוליטיים המזרחיים בליכוד מחוץ לתמונת ההתמודדות מולו אך מי יודע מה ילד עבורו יום פוליטי נוסף, ולכן הוא העדיף לטפח את אריה דרעי כ"מנהיג המזרחיים" מהמכלאה האלקטוראלית החרדית, מאשר ינבוט מחר או מחרתיים מנהיג מזרחי חילוני בימין שיאיים עליו ועל ממשיכי דרכו המערביים בהנהגת הליכוד (כמו בנו למשל...) ולכן דרעי זוכה לכול הסיוע מנתניהו ובמחיר הסיוע הזה הוא מוכר את דת ישראל ואת זכויות היהדות החרדית.
     ושימו לב עד לאן מגיעות מלחמותיו של דרעי ביהדות ובקיום המצוות. לדרעי יש אח שמכהן שנים כ"רב העיר באר ששבע", ושמו יהודה דרעי. לאחר שדרעי אמר את דברי הבלע שלו נגד היהדות החרדית על האחוז הגבוה של חולי ה"קורונה" שיש בה, הרי שיהודל'ה דרעי עבר בין כול בתי הכנסת ושאר מקומות הציבור בעיר באר שבע (שממנה הוא תמיד נעדר בחגי ישראל ובשבתות רבות לטובת מלונות בחו"ל, עם "כשרות" מפוקפקת...) והודיע אף הוא על כך שיותר משבעים אחוז מאלה שחלו במחלה האיומה הזו הם חרדים, ויודל'ה לא שכח לציין כי אחיו הוא המקור לסיפור המצוץ מהאצבע הזה. אבל מה שיודל'ה הזה שכח לספר בבאר שבע שדווקא הוא זה שצלצל בימים שלפני הפסח תש"פ, וממש התחנן לאחיו אריה דרעי שבתור שר הפנים, יאפשר הגעלת כלים בבאר שבע בדרך של משלוח, דבר שעיריית כפר סבא החילונית עשתה דרך המוקד העירוני שלה, ואשר גם אושר בבית שמש ע"י ראש העיר שם, ממפלגת "הבית היהודי". אבל דרעי איש חילוני במהותו, הקשיח ליבו וסירב לכך, וכך מאות משפחות מסורתיות בבאר שבע חיללו את הפסח מבחינת כלים שאינם כשרים לפסח.
                 רבנים שאין מתחשבים בם ורבנים שצוחקים מהם
     שלמה בניזרי הוא ח"כ לשעבר מטעם ש"ס שהסתבכותו הפלילית בעבר מונעת ממנו לחזור לפוליטיקה, שהרי הוא איננו אריה דרעי. אי לכך הוא מבלה את שעותיו ב"הרצאות" וב"דברי תורה" פוליטיים, בהאמינו במשפט "שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאהו". תחנת הרדיו הפוליטית – שש"ס חשבה שזו תהיה שופר תעמולתה, היא אחד המקומות ממנו הוא עדיין מנסה לשמור את שמו על הבימה הפוליטית, כ"רב" וכ"עיתונאי". ב"יום העצמאות" תש"פ הוא דיבר שם נגד ה"כיפות הסרוגות", בקונטקסט של חוסר אמונת החכמים שבקרבם. הוא לעג שוב ושוב לכך שראשי ה"בית היהודי" וציבור אוהדיהם אינם מתחייבים לשמוע לרבניהם אלא רק "להתייעץ בהם" ותו לא. הוא כמובן השווה זאת למפלגות החרדיות שעושות אך ורק מה שרבניהן מורים להן ולא "מתייעצות" עימם בלבד. אז מר בניזרי יש לי – בשורות הבאות, כמה שאליות לכבודו.
      בוא תאמר לי אתה מה גרוע יותר – כאלה שמראש מצהירים שהם רק "יתייעצו" עם רבניהם", או כאלה שמנהיגים את רבניהם ועושים מהם מעשי קונדסות, מאחורי גבם של הרבנים הללו, ואילו כול הציבור יודע שהרבנים הללו אינם אלא "חותמת גומי" בלבד, ולא פעם מבוזים אותם רבנים ע"י פרחחי הרחוב ? אז מר בניזרי, בוא נפתח את היריעה. רק אוויל מחריש יאמין שהרב שלום כהן – "יו"ר מועצת החכמים" של ש"ס, הוא באמת ה"דמות הרוחנית" הקובעת לש"ס, ולא אריה דרעי, שאתה מכירו טוב ממני, ביחס למעלליו ולמעשיו. מי כמוך – מר שלמה בניזרי היקר, יודע כמה אדון דרעי ביזה רבנים, ובראשם גם את רבך, הרב ראובן אלבז. גם במפלגה השנייה – "יהדות התורה", מזמן הרבנים כבר לא קובעים אלא שני עסקנים נמוכי קומה כיעקב נח ליצמן ומשה גפני. הרי ידוע לך שהרב גרשון אידלשטיין רחוק מלהיות "הפוסק" בענייני דיומא פוליטיים, וכי לא פעם הוא וחבריו הרבנים סופגים ביזיונות מבחורים שבבניקים הנמנים על מחנה הגר"ח קנייאבסקי. וגם הגר"ח קנייאבסקי הפך בעצמו ל"תחנת ממסר" המופעלת ע"י נכדו וע"י עוד כמה עסקני לוואי. וכבודו בוודאי שזוכר את הימים שהרב כדורי כבר השתגע מהלחצים שהופעלו עליו ע"י בנו – ובמיוחד נכדו, כדי שב"אצטלא של קדושה", הוא בסה"כ יספק להם תעסוקה ותו' לא.
       עם כול האמת ש"התייעצות" בלבד עם רבנים איננה מהות היהדות אבל ניצול רבנים לשם צרכים יום – יומיים, במסווה של "רבני על" ומסווה של "קדושה", הוא הרבה יותר מבזה. בקרב ה"סרוגים" עוד לא הגיע ביזוי הרבנים והשימוש הציני בהם, במרמה ובשקר, למצב שבו אנשי "יהדות התורה" וש"ס מבזים ומשתמשים בשקר ובמרמה ברבניהם.
        אז טול קורה מבין עינייך והוצא את הקיסם מבין שינייך.
                                             ספירת העומר           
      גב' עומר ינקלבי'ץ כנראה תהיה שרה בקרוב. אולי "שרת התפוצות" ואולי "שרה לענייני "מסורת ישראל" ואולי תפקיד מיניסטריאלי – פורימי אחר. אבל היא הסכנה האמיתית ליהדות החרדית – לטווח ארוך. רבנים מחרישים לגבי הבעיות האמיתיות שהגב' הזו – בתחפושת "חרדית", מעבירה לנו. כמה "רבנים" מדרג ג' ו-ד' יצאה נגדה בקול רדוד והתרכזו בעיקר נגד תמיכתה בשמאל, ובעיקר מסיבות מדיניות. אחרים קראו לה להצטרף לימין והיו גם ליצנים, כמו "האדמו"ר ממזיבוז'" (תומכו של רון קובי...) שהתחנפו אליה בדברי "מתיקות". העיתונאים החרדים – כביכול, קוראים לה "ח"כית חרדית". אבל דווקא מאז שנודעו באמת הקלונות שלה – בתחומי האישות והצניעות, פתאום כולם משתתקים, כולל ה"רבנים הגדולים". האישה הזו – בעלת עבר מפוקפק במקומות עבודה, שמה לעצמה את שבירת מעמד האישה החרדית ביהדות ולשם כך היא התחברה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות לרעים שבין שונאי היהדות, ובראשם יאיר לפיד, יעל גרמן, אלעזר שטרן וחבריהם. רבני רמת בית שמש א' בבית שמש – שכונת מגוריה, היו צריכים מזמן לצאת להחרמתה, וכך גם שאר רבני בית שמש. הסיפורים האחרונים – של השנה החולפת, על יחסיה ה"מיוחדים" עם בני גנץ, ועם עוד כמה מאנשי גוש "כחול – לבן", היו צריכים להביא על האישה הזו חרמות ונידויים, אם באמת היו בימינו רבנים כבימים שלפני השואה המרה. הגב' הזו – כ"שרה" לעתיד, מתכננת לא רק להרוס את מעמד האישה היהודייה והדתית בישראל אלא גם בתפוצות, ויש להניח שתיצור לשם כך בריתות עם אותן נשים "פמיניסטיות – אורתודוכסיות" מהחצר האחורית של יהדות ארה"ב. מי שעיניו בראשו צריך לצאת למאבק נגד האישה הזו עד שהיא תחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. מי שזקוק לחומר בנושא שיפנה אלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה