יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

גם כיום אפשר אחרת

   בס"ד
             גם כיום אפשר אחרת / הרב אליהו קאופמן
      בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, ה- 29 לאוקטובר 2015, הסתובבו תושבים מקומיים מהעיר כפר קאסם בין צועדי צעדת הזיכרון השנתית לטבח שלפני 59 שנה, ועל גופם אפודות שחורות – כתומות של ארגון העזר הרפואי ה...חרדי, "איחוד הצלה"! והנה, בימים הקשים הללו – כאשר הסכינאות הפכה למחאה, ואילו יהודים פוגעים ביהודים כי חשבום לערבים, הבליחה קרן אור באפילת החושך הכללית. בשנה האחרונה הפכו יחסי העיר החרדית אלעד עם העיר הערבית כפר קאסם להדוקים יותר עד כדי סיוע בפקוח נפש דווקא במקום שכולם חוששים זה מזה, באותו עניין, של פיקוח נפש. זה התחיל במכוני לימוד משותפים באלעד גם לתושבי כפר קאסם, זה המשיך בביקוריו של הרב גרוסמן – רבה של אלעד, בכפר קאסם וזה הגיע לשיאו בהקמת סניף של "איחוד הצלה" רפואי בכפר קאסם ע"י הארגון החרדי שבסיסו באלעד הסמוכה, וכך הועמדו בשנה האחרונה 14 מתנדבי "איחוד הצלה" ערבים מכפר קאסם.
    הכול התחיל באברך חרדי מהעיר אלעד, שמידי שנה בשנה השתתף ביום הזיכרון לטבח כפר קאסם. האיש החל ליצור קשר עם תושבי הכפר שהפך לעיר תוססת. לימים יאמר כי "זהו כפר נפלא עם אנשים איכותיים ומצליחנים, חמים ואוהדים". בשנה האחרונה הוא הבין כי מול המתח יש לבנות גשר – וגשר רפואי ומציל דמים, הוא הגשר הטוב ביותר מול שנאה ומתח. וכך היה. האברך הביא את חבריו החרדים לכפר והם כבר הקימו שם סניף ראשון של "איחוד הצלה" בישוב שאינו חרדי, ובכלל אינו יהודי.
   עם כל הכבוד לדרישות של הרחוב הפוליטי בישראל – מהח"כים הערבים, לגנות את הסכינאות המשתוללת, שאיננה בשליטתם, הרי שעל ממשלת ישראל קודם כל להכיר בטבח כפר קאסם כפשע ממלכתי שהיה בעליל חלק מפקודה מכוונת לרצח בכוונה תחילה. הליכוד יקנה את עולמו אם יכריז על כך באופן רשמי – שהרי את הפשע הזו ביצע שלטון מפלגת העבודה, בימיו החשוכים שנקרא "שנות החמישים האפילות של המאה העשרים". אבל לא הליכוד ולא ה"מחנה הציוני" מוכנים להכות על חטא בן 59 שנה, שהיה פועל יוצא של מדיניות ממלכתית להמשך ה"נכבה" הערבית". במצב הזה קשה לי לומר שהח"כים הערבים מחויבים לגנות פשעים שאינם בשליטתם.
      בטקס הזיכרון האחרון הגיעו יותר ממניין חרדים מירושלים ומבית שמש כדי למחות על אותו עוול ממלכתי שאירע לפני חמישים ותשע שנים. מלבד לטיף דורי – חסיד אומות העולם שהוציא את המידע על הפשע לאויר הציבור, הרי שהם היו היהודים היחידים שהשתתפו ביום הזיכרון האחרון הזה. החרדים עמדו שם – על בימת הנואמים עם שלטים מאירי עיניים בשלוש שפות (עברית, ערבית ואנגלית), ובהם נאמר כי "הטבח בכפר קאסם הוא אסון יהודי". בבית העלמין המקומי נאם הנציג החרדי על כך שאין שום מחלוקת דתית בין היהדות לאסלאם, ועל כך שהעלייה להר הבית אסורה. כמובן שהעיתונות הכללית לא הייתה שם, כמו שהיא לא הייתה במעמד תמיכת ערביי יפו בחרדים שמחו בשנת 2009 על חילול קברים ביפו. והעיתונות הזו נעדרת שנה אחר שנה מסיקור הטבח הנפשע, על אף שהיא מוזמנת אליו שוב ושוב.

     כן, בכל זאת אפשר כיום גם אחרת כאשר "איחוד הצלה" החרדי וערביי כפר קאסם מתרגמים לחיוב את המושג "דמים בדמים נגעו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה