יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

אקספרס לגהינום

בס"ד
    אקספרס לגהינום / הרב אליהו קאופמן
     לאורך כל שנות נסיעותיי בארץ ובעולם לא נתקלתי במצב כה מביש –  של תחנת תחבורה מרכזית , באיזושהי עיר או אפילו ישוב נידח בעולם, כמו שנתקלתי בעיר צפת. למרות הביקורת על המונופוליזם של "אגד" (ואפילו של "דן" באיזור גוש דן) בעבר, הרי שצריך להודות כי למרות המחירים הגבוהים הרי שחלק מהחברות החדשות שנכנסו במקומה של "אגד" ברחבי המדינה מביאות אותך להתגעגע ל"ימי הזוהר" של חברת "אגד". זה מתחיל בנהגים בעייתיים ועזי פנים שגם אינם מכירים את הדרכים או שמורידים את הנוסעים בתחנות הלא נכונות, רק משום ש"הם ממהרים להמשך סידור העבודה", וזה ממשיך באוטובוסים מקולקלים ובמספר שאינו מספיק לצרכי הקו הנדון וזה  מסתיים באי עמידה בזמנים ובחוסר קיום מודיעין נורמאלי מטעמן בתחנות האוטובוסים המרכזיות השונות. אבל לחברת "נתיב אקספרס" – זו שהשתלטה על הצפון, יש "חידוש" כזה שבאף עיירה נידחת בעולם עוד לא חידשו אותו. מהרגע שחברת "אגד" נטשה את מתחם התחנה המרכזית בצפת וחברת "נתיבי אקפרס" נכנסה לשם פשוט נעלמו השירותים מהתחנה הזו , כאילו שהנוסעים הבאים ויוצאים הם חיות טבע. ביקרתי כבר במקומות נידחים בעולם אבל גם בכפרים הכי עלובים קיימים שרותים לגברים ולנשים בתחום התחנה המרכזית של האוטובוסים, מוניות השרות והרכבות.
    כדי להבין את הזלזול הזה צריך להכיר את הסדרנים , חלק מהנהגים (כאן אני בהחלט לא עורך הכללה משום שחלק גדול מהם באמת אדיבים, אבל ענייני הניהול אינם ברשותם) ומה שאמור להיקרא "הפקידות". שפה גסה, זלזול בנוסעים וחוסר אכפתיות, הם רק חלק מהיחס לו זוכה הנוסע כשהוא מגיע לצפת. אינני יודע באחריות מי נמצאת התחנה המרכזית שם כיום (הסדרן הקולני של מושב"ק "בראשית" התשע"ה ניסה להטיל את האחריות על "בעל התחנה" האנונימי...), אבל בימים ש"אגד" ניהלה את המקום הרי שהחנויות היו פתוחות, המודיעין עבד כמו שצריך, השירותים פעלו ללא דופי ונהגי "אגד" ניסו לעזור בכל מצב. בעבר, הבכלל לא רחוק, הרי שגם הרציפים בתחנה המרכזית הזו הספיקו , אבל כיום , כשהעיר התיירותית וההומה הזו גדלה ("בירת הגליל"...) נותר אותו מספר של רציפים עם מספר כפול של קווים, ולא פעם האוטובוס יוצא מרציך אחר –  כי רציפו אינו פנוי, והנהג הממהר משאיר את הנוסעים בתחנה, משום שאיש לא הודיע להם ברציף הרשמי כי האוטובוס ממתין ברציף אחר.

      בטבריה –  עיר קטנה והומה יותר מצפת, קיימת תחנת אוטובוס מסודרת , עם שירותים מסודרים וחנויות אין ספור. וכל זאת שלא להשוות את ה"אורווה" בצפת לתחנות אוטובוסים שוקקות כחיפה, חדרה , ירושלים, תל אביב, רחובות , ראשון לציון, עפולה ועוד. רק לחשוב על כך שמשפחות עמוסות בילדים נותרות ללא שירותים ורבים מבני המשפחה (ובראשם הזאטוטים חסרי הסבלנות שאחרי/לפני הנסיעה המפרכת...) עושים את צרכיהם –  ממש בלית ברירה, על אבני ורציפי התחנה המרכזית בצפת, על הריח והגועל המתווסף מכך. משרד התחבורה איננו נקי מהעוול הזה –  שחברת "נתיב אקספרס" הפכה בני אדם לבהמות, ועליו מוטלת האחריות לדאוג לשירותים מינימאליים עבור הנוסעים, ולפקח על "נתיב אקספרס" ועל רמת עובדיה , ואם צריך הרי שיש לשלול מהחברה הזו  את הפעלת התחנות המרכזיות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה