יום שני, 20 באוקטובר 2014

מדינת כל אזרחיה

בס"ד
   מדינת כל אזרחיה / הרב אליהו קאופמן
    לפני כשנה ומשהו לערך התקיימה בת"א –  מול ה"קריה", הפגנה של אנשי שמאל לשחרורו של סרבן גיוס מחיפה, שנתמך גם על ידי הוריו. הסרבן הזה לא דיבר עוד על ה"סירוב לשרת בשטחים הכבושים", אלא על סירובו לשרת בכלל בצבא. רובם של משתתפי המחאה למענו היו אנשי חד"ש. רק פחות מעשרים שנה קודם לכן סרבו אנשי חד"ש לעמוד מאחורי סרבנות טוטאלית ו"קידשו" רק את זו שהתנגדה לסרב לשרת ב"שטחים שמעבר לקו הירוק". מי שהיה מדבר אז על סירוב בכלל הרי שאנשי חד"ש היו קוראים, במקרה הטוב, "הרפתקן". והנה הכל השתנה והסירוב הכולל הפך לדגל החדש של חד"ש. אז השתנה  בזמן של פחות משני עשורים?
     במשך פחות מעשרים שנה הספיקו גם בחד"ש –  ואפילו באגפה היהודי, להבין כי עניין השירות הצבאי בכלל הוא פגום, ולא רק בשטחים הכבושים. ההבדל בין "שטחים כבושים" ל"קו הירוק" לא רק שהתתשתש אלא שלכל כבר מובן שצבא הכיבוש ב"קו הירוק" הוא זה שמגן על הפיכת "שטחי הכיבוש" ל"קו הירוק".
     ואת מה שהבינו בחד"ש בפחות משני עשורים יש להבין כיום עם ה"מבוי הסתום בשיחות השלום". כבר בימי רבין ושות' הרי שהסוגיה של ה"התנחלויות" היתה בעייתית. בשנות ה-80  ובראשית שנות     ה-90 הפך ה"קו הירוק" למושג ארכאי. גם מפלגת העבודה ומר"צ לא מנעו מההתנחלויות להתפתח לערים ישראליות של ממש. כשחרדים נשלחו בעל כורחם לגור בביתר ובמודיעין עילית הרי שבמר"צ ובשמאל העבודה לא רק שלא הזילו דמעה אלא שהם עודדו את העניין. והיום חיליק בר וחבריו מצפים שנתניהו יוציא להם את הערמונים מהאש ויגרש את המתנחלים שהם העלו... אשרי המאמין. היחיד שעוד העיז היה זה  אריאל שרון, וגם זאת לכמה "פרופלורים" אבל לא לאריאל , עמנואל ושלומיאל. כדאי להפסיק להונות את הפלשתינאים על הקמת מדינה בנוסח אנדורה –  פנדורה, כי גם הסיפור הזה הוא צי'זבט. "שטח סי" כבר מזמן אינם פלשתינאים, ואילו שטחי "בי" ו- "איי" מחוררים אף הם מהתנחלויות. והשלב הבא זו תוכנית אל עריש השנייה, כלומר גרוש הפלשתינאים לסיני. מכאן שהאופציה הריאלית היחידה שנותרה להם זו הדרישה לשיויון אזרחי של מיליוני חוסי כיבוש ללא זכויות אזרח, דהיינו: "מדינת כל אזרחיה". ואני לא במקרה אינני קורא לה "מדינה דו לאומית".
     זאת אינה "מדינה דו לאומית" משום שבשטחי הקולוניאליסטים של ה"קו הירוק" יש יותר משני לאומים– חוץ מהיהודים הערבים, וגם המתנחלים ש"מעבר לקו הירוק" אינם רק יהודים. בכל הארץ שבין הירדן לים התיכון יש לא רק יהודים וערבים אלא גם ביאלורוסים, אוקראינים, רוסים, קווקאזים, סתם אירופאים נוצרים, מולדבים, אוזבקים , קאזחים וגם סודנים, אריתראים ולבנונים. ואם המדינה שב"קו הירוק" מתקיימת יפה עם כל אותם לאומים –אז מה כבר מפריע להם לתת זכויות אדם לכמה מיליונים של ערבים ולאלף שומרונים?
    כיהודי דתי –  עד בוא משיח צדקנו בע"ה, זה באמת לא יפריע לי אם את המדינה שלי תייצג באירופה זמרת מאל בירה ולא מר/גב' דנה אינטרנאשיונאל. עבורי זה לא ישנה אם קבוצת עזה סיטי תהיה זו שתשחק באירופה ולא מכבי ת"א או מכבי חיפה. ובמיוחד אשמח אם בבית המשפט העליון יהיו יותר שופטים ערבים מאשר מתבוללים יהודים אנטי דתיים.
     כל עוד הפלשתינאים יתבעו מדינה עצמאית הרי שמי אני שאשלול את זכותם להגדרה עצמית, אבל אני חושב שלאור הרמייה שלבה זכו הפלשתינאים בנושא, הרי שגם הם מבינים שצריך להמר על כל הקופה,.וכמו שחד"ש שינתה את פזמונה הצבאי הרי שהגיע הזמן שהשמאל הציוני וחד"ש ישנו גם את פזמונם האזרחי.

      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה