יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

? לאן נעלם צבי כפיר

בס"ד
   לאן נעלם צבי כפיר ? / הרב אליהו קאופמן
   לפני למעלה משנה וחצי היה אמור לצאת לדרך פרויקט של "גיור מזורז" ברומניה. אחד ה"כוכבים הראשיים" היה חזן לעת מצוא מהמושב הנידח חניאל בעמק חפר, בשם צבי כפיר. במסגרת רשימותיי העברתי כאן דו"ח מפורט כנגד הניסיון של הפדרציה המתבוללת ברומניה להפוך כל רומני ל"יהודי" כדי להגדיל את מספרה. אותו צבי כפיר הבטיח "גיורים לרוב" בהתבססו על בית הדין שתחת שמו של הגר"ן קרליץ ואשר האחרון ברח מראשותו כמאש כאשר בנו שמולי'ק החל להפוך את ה"גיורים" בבית הדין הזה כמטבע עובר לסוחר. לא אכביד שוב באינפורמציה משום שלאחר פרסומי ולחימתי גם בתקשורת הרומנית כנגד זאת הכל החל להיעצר. ואז ניסה דווקא ה"רב הראשי" מר שלמה עמר לסייע ל"גיורי" החלומות הללו  ולשלוח "בית דין" לרומניה, כפי שנהג בשנים האחרונות לעשות זאת בסיטונאות באירופה, ובראש ובראשונה בגרמניה. ה"רב הראשי של רומניה" –  "חניוק" בני ברקי בשם רפאל שפר, כמובן שנהג ונוהג בנושא כשלושת הקופים שלא רואים, לא שומעים ולא מדברים. לאחר מלחמה קשה ולאחר שפרסמתי גם את מעלליו של הרב עמר העניין ברוך ה' נרגע –  ובמיוחד גם לאור היבחרו של הרב יצחק יוסף ל"רב הראשי". אני תקווה כי הרב יוסף יצליח לרסן את מערכת השחיתות ו"גיורי" הסרק ושאר המכשלות שהיו לפניו בשני העשורים האחרונים. אין ספק שהרב יוסף הוא דמות שונה וב"ה יש לקוות שהסכר הפעם לא ייפרץ. שהרי לא לחינם נלחם הרב עמר להמשיך את כהונתו וחילופין רצה למנות את "איש הקש" שלו, מר בוארון.
    אבל במשך למעלה משנתיים השלו שפר , כפיר (ראש "בית הספר לגיורים"...) , שמולי'ק קרליץ ושלמה עמר את הנוכרים הרומנים ואף נפתחו שם "קורסים לגיור" עם "חנות כשרה" יקרנית ביותר (שאיש לא קונה בה...) לכיסוי ו"הלבנת" המזימה. גם יונל'ה מצגרון –  "רב ראשי" לשעבר וכיום חשוד פלילי באופן רשמי, ניסה גם הוא "לעזור" בהכנת ה"צולנט" הזה כשרצה לתת "סמיכה" לאותו צבי כפיר אך לאחר שהסתבר כי מצגר נמצא מעבר לעשור הכהונה של הרי  שנגנז העניין, דבר שחסך למצנרון הזה  תלונה פלילית נוספת.  והנה כיום, כאשר הרב יצחק יוסף עצר את הסחף הזה מבקשים כל אותם רומנים שיספקו להם את הסחורה ששמה "גיור" אבל הסחורה לא קיימת.
      והנה השבוע קיבלתי טלפון ממישהו מצפון הארץ ששאל אותי אם אני יודע לאן נעלם צבי כפיר? כל זאת משום שכפיר הבטיח "גרות" לרומנים רבים ובכללם לא מעט נוצרים מיסיונרים מחבלי "מראמורש" ו"טרנסילבניה". גם ילדונת –  המכהנת כ"יו"ר הקהילה היהודית בטימשוורה" הבטיחה לאותם רומנים הבטחות סרק זהות וגם היא אינה עונה לטלפונים. אז תשובתי היא שהחלבן כפיר לא נעלם לשום מקום וממשיך לחלוב פרות למרות ש"תנובה" יצאה מרומניה ואילו לעמר , למצגר ולשמולי'ק קרלי'ץ אין סחורה לספק. נקוה מ- ה' הטוב שכך ימשיך להיות ועידנו של הרב יצחק יוסף יפתח עידן חדש גם ברומניה.
     בעיר בני ברק התקיימה לפני כשבוע פגישה בין כמה נוכלים בעלי חזות חרדית ובראשם בנו של הנוכל הזקן מלונדון –  אליקים שלזינגר, והנוכל יואל טוביאס. השניים הבטיחו –  לפני מספר שנים, לאדמו"ר ממונרו שהם ערבים לו כי הפדרציה המתבוללת של יהודי רומניה תעביר לרשותו את בית העלמין של חסידות סאטמר בעיר הרומנית סיגט. אבל כמו שטוביאס רימה את חסידות בוהוש ומעולם לא עברו בית החיים ובית הכנסת בבוהוש הרומנית לרשות החסידות הזו כך זה גם קורה בסיגט. חסידות מונרו השקיעה כספים בבניית מלון ובית כנסת באזור סיגט ובתקווה שבית העלמין יהיה בידם וישמש את מרכז תוכניתם ועכשיו לרמאים שלזינגר וטוביאס אין מה לומר חוץ מלהתכנס בבני ברק ולגנוב עוד קצת זמן. מנגד, הרי שיו"ר מתבוללי רומניה –  אאורל ווינר, הודיע רשמית כי "מעולם לא העברנו ולא נעביר בתי עלמין מרשותינו". הוא היה צריך להוסיף להצהרתו כי הוא מתכוון לא להעביר בתי עלמין יהודיים לידיים יהודיות אחרות, שהרי לידי הרומנים הוא מזמן כבר מעביר בתי עלמין, בתי כנסיות , מקוואות ומוסדות ציבור יהודיים לשעבר.
      השבוע פגשתי בתחנת הרכבת בת"א בעל תשובה צעיר (נקרא לו ב. ...) מרומניה שלומד בכפר חב"ד. תוך כדי שיחה סיפר לי הלה כי חזר בתשובה למרות ששליח חב"ד ברומניה התייחס בקרירות לחזרתו בתשובה וניסה להערים בדרכו קשיים לשמירת מצןןת. כמו כן סיפר לי הלה כי נוכח כאשר בבוקרש –  בבית הכנסת שנפתלי דוייטש מנהלו, נכנסו טריפות ונבילות , שבתות וחגים חוללו וכי בברשוב אין למעשה כשרות אמיתית במסעדה שנפתלי אמור להשגיח עלייה. אותו צעיר סיפר לי גם כי בכפר חב"ד כולם יודעים כי נפתלי דוייטש הוא "שייגיץ" אך אביו –  הרב חיים שלום דוייטש, עוצר מראשי חב"ד לזרוק את בנו מהתפקיד, שמא יגלה הבן למקום מרכזי שסירחון חילול השם שלו יצא ברבים , יותר מאשר ברומניה הנידחת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה