יום שישי, 20 בספטמבר 2013

פה קבור הכלב

בס"ד
      פה קבור הכלב / הרב אליהו קאופמן
     ההזיה האנטי דתית האחרונה שוב התפוצצה ברחבת שריד חומת בית מקדשינו. הפעם הקרבן "חף הפשע" שהיהדות פגעה בו הוא לא פחות ולא יותר מאשר...כלב! וכדי להוסיף תבלין מר לעלילה ולבזות את הקדוש בקודשי ישראל מיד מביאים את העיוור כקרבן נוסף , שכמובן הוא וכלבו נפגעו מידי ההלכה, החרדים, הדת , היהדות וכל דבר קדוש ורוחני  שאפשר לצבוע בשחור. אבל על פיתרון ממשי איש אינו חושב.
     עד לפני שני עשורים עוד היה רוב בציבור החילוני לאלה שמקום קדוש היה קדוש עבורם וחובה היתה  לכבדו. הכותל המערבי לא היה אז רק תירוץ לכפיית ריבונות ישראלית על ערביי י"ם ו/או עוד תחום מחקר ארכיאולוגי שבו מופיעים גדנ"עים וחיילים בתוכניות הווי ובידור. גם יהודים לא דתיים היו מתרגשים אז מול האבנים הללו, האבנים שהזכירו כי לפני אלפיים שנה שכן שם הקב"ה בכבודו ובעצמו וכל כהן גדול שנכנס ל"קודש הקודשים" לא ידע אם במוצאי היום הוא ישוב לראות את אור העולם הזה. גם אז – לפני כשני עשורים בלבד, היו עיוורים וגם להם היו כלבים אבל הם לא העזו להעלות על דעתם שהכלב הזה –  ויהיה נאמן שיהיה, יוכל להצטרף אליהם ולהיות עימם במקום ששכינה לא זזה משם אלפיים שנה. אם לכנסיות , למסגדים ולהבדיל – לבתי כנסת, אסור להכניס חיה טמאה , אזי, כמובן שזה כמובן אסור בקודש קודשי בית הכנסת של כל בתי הכנסיות בעולם - לכותל המערבי. באותם ימים אם היית מעלה רעיון הזוי כזה גם החילוני ביותר היה מתנער ממך. ובכל זאת כיצד הסתדרו העיוורים שחיו לפני כשני עשורים, בבואם לכותל המערבי? פה נימצא מתנדב שליווה אותם עם הליכון ושם הסתייעו בשומרי הסדר הציבורי, אבל העיקר העיוורים עצמם ידעו כי מרמס הקודש יבטל את בקשותיהם לפני ה' , שהרי אין נענים ע"י הקדושה בדרך של טומאה. אבל לחשוב על כלב שילווה את היהודי בכניסתו להיכל ה' אף הזוי לא חשב ובודאי לא אותם עיוורים אומללים שבאו להתברך ולא פעם חזר אליהם אח"כ מאור עיניהם בזכות הרגע הקדוש הזה! אבל על "אתנן כלב" איש לא העלה איש על דעתו לבקש זאת  , כי "עם קדוש אתה ל-ה'".
     אך בשני העשורים האחרונים הכל הותר –  ובמיוחד ה"גיהאד" החולני נגד היהדות , "גיהאד" שמקורו מ"בית המדרש" של מר"צ בראשות שומית אלוני , מ"שינוי" של טומי לפיד  ובמיוחד מהרפורמים והקונסרבטיביים שנעזרים כיום בבן יאיר לפיד , בכל הנוגע לאןתו "גי'האד" אנטי דתי. גם המהגרים החדשים והלא יהודיים שהגיעו מחבר העמים יחד עם הנוער האומלל שגדל בארץ הקודש על חינוך שמלחמתו ביהדות , הביאו לדרדור הזה ,  על פי תהום ממש. לא אכנס כאן לפולמוס עם ח"כ קארין אלהרר וזאת משום היותה בעלת ייסורים שאני מאמין שבאמת היא רואה את מאבקה – להכנסת כלבים לרחבת הכותל המערבי, כמלחמה למען צבורים עם  מוגבלויות. אני מאחל לגב' הזו - שמישהו ירא שמים אמיתי  צריך לשבת עימה ולהסביר את עניין הקדושה , רק טוב ואחלמה מייסורייה. אינני מאמין  שמשפחתה של הגב' אלהרר עלתה לארץ הקודש כדי שביתם תהפוך לעוד מחללת קודש  בשרותו של יאיר לפיד - דור שלישי לאפיקורסים וללוחמים אנטי דתיים שמטרתם רק לבזות ולהכעיס. הבעיה שלי היא עם אותו אורי רגב שקורא לעצמו ולחבריו וחברותיו הרפורמים והקונסרבטיביים "רבנים" , ושהאנטי דתי ביותר לא היה יכול להזות את שנאתם לכל מקור יהודי אותנטי.
    לא פעם חברי מאשימים את הרפורמים והקונסרבטיביים בדרדורם לעבר הנצרות. אני מצטער, אבל מתוך היכרותי את הנוצרים ואת כמרייהם הרי שזו פגיעה גסה בהם כאשר מצמידים להם את רגב ושות'. אף נוצרי לא היה מעלה רעיון להכניס כלב טמא ומלא צואה לכנסיה , ובודאי שהללו לא היו ממליצים זאת לפני היהודים בנוגע לבתי כנסת ועוד ביחס לכותל המערבי. בשם "שינויים בדת ברוח התקופה" מרוקנים רגב וחבריו כל קדושה ורגש יהודי ברעיונות הזויים ובביזיונות. הגרועה שבעבודות הזרות לא המציאה עוד רעיונות הזויים כרגב וחבריו. זו איננה רק אנטי דתיות אלא זו השקפה מתוחכמת כיצד לבזות את האמונה בקב"ה וביהדות כדי ששוב איש לא יתקרב אליה.  כואב לחזות כיצד מ"עם הסגולה" עם הדת הבסיסית והקדושה בעולם יוצאים כאלה שמכל כנסיה , מסגד ואפילו בתי העבודה הזרה הקשים ביותר היו זורקים אותם מכל המדרגות על ביזוי הקודש!
     כאשר הוזים ומבזי יהדות כענת הופמן, אורי רגב וחבריהם חיים בתוכנו ובשם ה"דת" מעלים את ביזוייה הקשה ביותר, אזי, אינני מתפלא מדוע חילוניים מוצהרים –  וביניהם ח"כ קארין אלהרר, נסחפים לרעיונות המזוהמים הללו. לא אחדש דבר אם אחזור על בקשתו של הגר"ח זוננפלד זצ"ל (מראשית שנות ה-20  של המאה ה-20 ) בדבר העברת הפיקוח על המקומות המקודשים ליהדות – ובמיוחד בעיר הקודש ירושלים, לוואקף המוסלמי. לשם אורי רגב, ענת הופמן  וחבריהם  ההזויים לא יעזו להגיע ולהפריע.
   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה