יום שני, 3 בספטמבר 2012

גרי החלומות של רומניה מתעוררים לתחייה


בס"ד , חודש הרחמים , תשע"ב
 גרי החלומות של רומניה מתעוררים לתחייה               / הרב אליהו קאופמן
    יותר משלושה שבועות שהיתי ברומניה והמצב שם הופך להיות רק יותר ויותר בכי רע , בכל הנוגע ליהדות. למרות שמבית הדין של הרב ניסים קרליץ טענו כבר לפני כחודשיים כי הם לא גיירו איש מרומניה מסתבר ששוב על הרב שריאל רוזנברג לבדוק את דייניו וכמובן את שמוליק קרליץ.
     זוג יהודים דתיים תיירים בארץ זו, הגיע אלי מזועזע. הללו שאלו אותי אם אני יודע על ה"גרים בבית הכנסת הגדול" בבוקרשט הבירה. חקרתי אותם למשמע השאלה והם סיפרו לי על "גרים מוזרים" שלבושים בפריצות, מצחקקים בעריות ממש בבית הכנסת ומנבלים את פיותיהם בקללות ברומנית. כמו כן הללו צוחקים ועושים מעשי לעג וקונדסות בזמן התפילות וקריאת התורה ואף מתבדחים על חשבון עצמם על "נפילתם" להיות יהודונים! כמו כן הללו - יחד עם יהודים אחרים, מפעילים פלפונים בשבת וכשמעירים להם הם מקניטים ועולבים באלה שמעירים להם. אחד ממושאי הבידור שלהם הוא מר רפאל שפר ( ה"רב הראשי" של פדרציית המתבוללים)- שלימדם ל"גרות" והביאם עד שוקת בית הדין של שמוליק קרליץ, להפוך ל"גרי חלומות".
    אין ספק שמא ווינר - המתבולל שמשמש יו"ר הפדרציה של המתבוללים הללו, צוחק כל בוקר מחדש כשהוא רואה את רפאל שפר הליצן מול עיניו או  כשהוא משוחח עם יואל טוביאס מבני ברק ובעבור עוד "ליטרת בשר" הוא שוב ושוב קונה את הסכמתו לעוד כרסום ביהדות.
    הבשר ב"חנות הכשרה" מגיע לרומניה ללא ליווי של משגיח ואפילו של איזשהו יהודי וכמובן ללא "פלומבה". בשר זה מגיע מהעיר אמסטרדם בחתימת הרבנים רלב"ג, וולף וספישס. למרות שהללו יודעים היטב מהי רומניה הם מזלזלים בדיני שליחת הבשר הכשר ואח"כ ממלמלים מתחת לשפמם - "עדיף שיאכלו כך ולא חזיר".
  גם הגבינה המגיעה מאנטוורפן איננה ארוזה כמו שצריך ויתכן שהמוכרים (שני "גרי חלומות"- שהאישה מעולם לא ביקרה במקווה) ממלאים מהשוק הרומני את הקופסא בגבינה מקומית ושמים עלייה חותמת. גם לאחר שהסברתי למשווקים החרדים מהי רומניה לא התרחש שם שינוי. יש לציין שה"}גרים" החדשים אינם קונים בחנות הזו והחנות ריקה ממש ומחוץ למספר תיירים איש אינו מגיע אלייה.
   אותם תיירים יהודים שהו גם בעיר ברשוב ואכלו- לדאבונם, ב"מסעדה הכשרה" שם. בתחילת הנסיעה לשם המליץ להם נפתלי דוייטש - שליח חב"ד בבוקרשט, על המסעדה בטענה ש"זו נמצאת תחת השגחתי" אך משחזרו הללו וסיפרו לו כי במשך שבוע לא היה שם משגיח הוא ענה להם כי "אמרתי לכם שזה לא בשביל אנשים דתיים"!
   בעיר סוצבה סיפחו לעצמם בני המשפחה הנוכרית ה"שומרת" על בית העלמין של העיר (לפנים בישראל היה שמה "שאץ") עוד 16 אלף דונם(!) - לעשרת האלפים של בית העלמין והעניין בערכאות. מדובר בשטח שבין בית הקברות לכביש הראשי , שאותו הם גידרו לא מכבר בגדר חדשה ובהסכמת הפדרציה המתבוללת בבוקרשט הבירה. בני המשפחה הרומנית הודיעו שאם יזכו במשפט הם ימכרו 26 אלף דונם , הכוללים את כל בית העלמין על קברות האבות! הנושא כבר פורסם על ידי לפני מספר חודשים ועלי רק לציין כי כל המכירה הזו נעשית תחת עיניהם ושתיקתם של משפחת שלזינגר מלונדון ( העסוקים ברומניה בהעברת נכסים של אומללים הזקוקים לעזרתם שם) ושל יואל טוביאס, שמואל הלפרט וחיים לייב דוייטש (מפ"ת).
   לרב מנחם מנדל פנט- המציג עצמו לא פעם כצאצא לשושלת שאץ (מצד אשתו), מוצע על ידי שבמקום שיולך שולל ע"י מיכל פנט ונו שייע (חתנו של הרב מנחם מנדל), שיצא להצלת בית העלמין של אבות אבותיו.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה