יום חמישי, 20 בספטמבר 2012

הגיור בכוח הזרוע עדיין כאן


בס"ד
    הגיור בכוח הזרוע עדיין כאן / הרב אליהו קאופמן
   קראתי את מאמרו של מר איתן קלינסקי - על כך שרחוב יוחנן הורקנוס בי"ם ניתן על שמו של מלך שגייר בכו הזרוע, ואני מסכים לרוב רובו של המאמר , להוציא בעיית השומרונים  משום שהאחרונים היו מפגע קשה ליהדות וליהודים לפחות כמו שהם  מציגים את האיבה נגדם. לא פלא הוא שגם חכמי ישראל דאז - הפרושים, לבד מנושא השומרונים דעתם לא היתה נוחה מיוחנן הורקנוס ובין השאר מגיוריו הכפויים, כדרך העולם הנוכרי שבו דבק האיש וכנגד ההלכה היהודית ולימים צמיחתו של הורדוס הוכיחה זאת. לא במקרה חנוכה מתואר בדף וחצי במסכת שבת ואילו לפורים ולשאר מועדי ישראל מוקדש סדר שלם בגמרא. מימי טיהור בית המקדש ע"י החשמונאים ועד לאחר חורבן הבית השני , ועד היום בכלל, דעתם של חכמי ישראל לא היתה נוחה מהקמת ישות מדינית לפני בוא המשיח ומכאן גם היתה ההתנגדות הפרושית לאחר טיהור בית המקדש לחשמונאים כיהודה המכבי עצמו, אחיו יונתן ושמעון וכל בני ונכדי שמעון החשמונאי עד לאותה משלחת פרושית לפומפיוס הרומאי (בשנת 63 לפנה"ס) שבקשה מהרומאים לא להכיר באף אחד משני בניו של אלכסנדר ינאי (הורקנוס ה-2 ואריסטובלוס ה-2) כמלכי ישראל אלא לתת לשלטון הרומאי את הכוח עם עצמאות דתית ליהודים.
     יוחנן הורקנוס - ולפני כן עד אביו שמעון בן מתתיהו, עוררו כעס אצל חכמי ישראל משום שלקחו מלכות ככוהנים ומשום שמלכות יהודית אינה אלא לבית דוד בלבד. כמו כן היתה גם טענה כי כבר שמעון החשמונאי נחשב כ"חלל" לאחר שאימו הושמה במעצר אצל חותנו תלמי בן חבוב. יוחנן הורקנוס לא רק גייר בכוח את האדומיים אלא גם את הערבים הקדמונים - הייטורים. היהדות תמיד התנגדה לגיור בכוח הזרוע, לקשירת מלכות וכהונה גם יחד ולימים גם להקמת מלכות עצמאית ככל העמים וככל התרבויות, לפני בוא משיח צדקנו.
    אבל הייתי מפנה את מר קלינסקי לדורנו אנו, שהרי לא צריך להרחיק עדות. התנועה הציונית דגלה -ועדיין דוגלת ב"גיור" בכוח, אך עפ"י מודל ושיטה הנוחים לה ושאינם בדיוק חופפים את ההלכה היהודית אך חפצים להטמיע לאומנית ופיזית נוכרית בתוך עם ישראל מסיבות לאומניות בלבד. כך למשל העלו דוד בן גוריון ויצחק בן צבי- עם קום המדינה הציונית, רעיון ל"גייר" את הבדויים והיה גם "רב" מטעם ו/או בלי טעם (ציטוט ממנחם בגין המנוח) שקפץ להיות האיש שיעשה זאת - ח"כ לשעבר מנחם הכהן ממפלגת העבודה. גם כיום הסיפורים הללו לא נגמרים ועוד "רב" הזוי כאליהו אביחיל, העלה רעיון- שמספר רבנים ציוניים רצו לאמצו, ל"גייר" את שבטי ה"פאתנים" מאפגניסטן ומפקיסטן ושאר נוכרים אסייתים בטענה שאלה הם "עשרת השבטים" כשהרעיון הוא להביאם כשכירי חרב נגד הערבים.
      עם בוא ההגירה מחבר העמים שוב ושוב עולות תלונות מהצבא של חיילים סלאבים כי מנסים ל"גיירם" בכוח ובמרמה במסגרת הצבאית. גם ה"סוכנות הציונית" בחו"ל מנסה שיטות מיסיונריות- ציוניות, ל"גיור" ציוני ואח"כ לשלחם לארץ ישראל ולהופכם בן לילה לאזרחים שווי זכויות.
      כל ה"גיור" הציוני הזה אינו אלא לצורך הרחבת ה"עם החדש" ברוח הרצל: אירופאי וחילוני, אך בעיקר גם כדי לגדול "דמוגרפית"  כנגד  המיעוט בישראל בפרט ונגד האומה הערבית בכלל. הייתי שמח אם גם רחובות שנקראו על שמם של בן גוריון, בן צבי, הרב שלמה גורן  וחבריהם היו מתבטלים מאותה סיבה שמר קלינסקי העלה נגד יוחנן הורקנוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה