יום שלישי, 17 באפריל 2012

חוויות המסע לרומניה


בס"ד
      סיכום חזרתי מרומניה  - שבועיים מחודש אדר תשע"ב (מי לאחר חג הפורים)
                                  מאת: הרב אליהו קאופמן
        לא ארבה במילים ורק אציין את הנקודות העיקריות שראו עיני.
         גיורים:
         לאחר ההרעשה בעניין ה"גיורים" שהפדרציה המתבוללת החלה בו באופן פרוע הרי שמאתר הפדרציה הנושא סר. דעת הקהל הרומנית אף היא היתה נגטיבית לעניין לאחר שכמעט כל עיתוני רומניה פרסמו זאת - כולל שידורים בטלויזיה. מנגד אין שום הבטחה שהעניינים לא ימשיכו כך "מתחת לשולחן". בע"ה בקרוב אגיע לארה"ק ואראה כיצד סופית ניתן לעצור "גיורים" אלה שאינם אלא רוח תזזית עולמית ב"אין מלך בישראל". אחת מהבעיות שעלולה לעלות היא בעייתם של ישראלים רבים החיים ברומניה ועזבו את משפחתם בישראל כשנשותיהם עגונות. הללו חיים עם נוכריות ברומניה וחלקם אף קיבלו תעודות זהות רומניות ודרכונים רומנים שבהם הם רשומים כ"רווקים". לאחר שנודע לאותם מעגנים ופוקרים על  "ביה"ס לגיור" בראשותו של החלבן צבי כפיר ממושב חניאל שבשרון הצפוני, הם פנו וביקשו לגייר את ה"שיקסות" שלהם ואח"כ שהרב אברהם שפר יחתנם. בנתיים  -  עקב הרעש שמסביב לעניין, הקפיאו בפדרציה המתבוללת את ההמשך אך רומניה עלולה ,חס ושלום, להפוך ל"שער" של ההפקרות בעגינות האישה היהודית ומנגד בעידוד אותם מופקרים לשאת נוכריות במקום נשותיהן ועוד במסווה של "יהודיות". אחד מאותם הנבלים - שהגיש בקשה ל"גייר" נוכריה עבורו בזמן שהותיר אישה עגונה, הוא יהודי אמריקאי בשם משה פלדבאום שלפני מספר שנים בלבד היה אדם חרדי. האיש הוא אזרח אמריקאי שהתגורר בשכונת "בורו פארק" ברובע ברוקלין בעיר ניו יורק בארה"ב. האיש התפקר ונימלט מארה"ב לרומניה בעזרת דודו (בעל עסקים יהודי מארה"ב המנהל מסחר ברומניה) ומאז הוא מתחבא בבוקרשט. שליח חב"ד ברומניה- נפתלי דוייטש (שעליו עוד ארחיב את הדיבור בהמשך), הינו "שייגי'ץ" לא קטן והשניים (דויטש ופלדבאום) התפרחחו בעבר יחד במסווה של "תלמידי" אותה ישיבה. דוייטש מעניק לפלדבאום את כל הסיוע לשבש את בקשות הגט של אשת פלדלבאום, שנותרה עגונה ובוכייה עם מספר ילדים. פלדבאום חי כיום עם נוכריה ועובר עימה מדירה מדירה לדירה -  הן מפחד העגינות שביצע אך גם מפחד קורבנותיו שרימה ב"עסקים שחורים".  יש לציין כי גם הפדרציה וגם דוייטש מעניקים אכסניה "רוחנית" וגשמית לישראלים המופקרים הללו ומנסים לסייע בידם לגייר את הנוכריות הללו לפני נתינת הגט לנשותיהם היהודיות.לצערי הרב, משפחת שלזינגר מלונדון ממשיכה להעניק גיבוי לפדרציה המתבוללת וזאת לא מעט מ"עסקים" מפוקפקים ברומניה שבעתיד - ב"ה, עוד אדווח עליהם.
   "חנות כשרה" בבוקרשט:
    כדי לנסות ולרמות כל דכפין - כאילו קיימת בבוקרשט "חנות כשרה" כתנאי ל"גיורים", פתחה הפדרציה המתבוללת "חנות כשרה" עם מוצרי מינימום ממש ובמחירים אסטרונומיים וכמובן שקליינטורה אין. המחנות" שוכנה באחת מהדירות ש"ירשה" הפדרציה מזקנים יהודים שנפטרו. ביקורי ב"חנות" זו העלה מספר נקודות תמוהות. ראשית, משנכנסתי ל"חנות" נבהלו בעלייה. מעולם לא נוכחתי בבהלה של בעלי חנות כשרה כשלקוח דתי מגיע אליה. אח"כ הכרתי את בעלי החנות שהציגו עצמם כ"זוג גרים". הגבר היה -כביכול, "גר מצרפת" , והאישה "גרה" מרומניה. בירור קטן העלה כי האיש מעולם לא ניראה בבית הכנסת אלה שכשוע ימים לפני פורים - עת פתח את החנות, וכל זאת למרות שטען כי הוא חי ברומניה כבר 14 שנה ומתוכן יותר מחש שנים הוא "גר". כל מה ששאלתי אותו על המוצרים בחנות הוא לא ידע להשיב והצביע לעבר אשתו. האישה טענה אח"כ כי "גרה" כחמש שנים ברומניה אך עד לפני פורים איש לא ראה אותה בקהילה היהודית ומעולם לא ביקרה במקווה או בבית הכנסת. אח"כ הסתבר כי לבשר שנמכר (לטענתם מהונגריה) לא היתה "פלומבה". כמו כן קופסאות הגבינה (עם בד"ץ אנטוורפן עליהן) היו פתוחות ומי מלח נזלו מהן.עד היום אין קונים בחנות ואת הזוג בקושי רואים בבית הכנסת. יוקר המוצרים ואי היותם מישראל(כאטרקציה לישראלים) רק גורמת לעוד יותר ריחוק של קליינטים.
   בתי העלמין:
    חלקים "ריקים" נמכרו מתי העלמין ברומן , בבוזאו ובעוד מספר מקומות קטנים מבלי שיהיה שם באמת נוכח נציג שיבדוק את הנושא. מר גינסברג - מקבוצת אנשי הרב שלזינגר מלונדון, נכח רק לכמה דקות בפתח אחד מבתי העלמין הללו והודיע בשם הרב שלזינגר מלונדון כי "אנחנו סומכים על הרבנים שלכם. עשו כראות עיניכם - איננו חושדים בכם בכשרים". וכל זאת לאחר השערוריות שהיו!
   שליח חב"ד לרומניה - נפתלי דוייטש:
  הפעם לא ארחיב את הדיבור על הלה אך רק אציין כמה נקודות קטנות ובקרוב-בע"ה,אעדכן יותר בעניין ובמיוחד את מוסדות חב"ד בעולם. מלבד הענקת הלגיטימציה להוללים הישראלים הרי שלהלה קופת שרצים ארוכה. הלה נתפס בחילולי שבת ממש, האוכל לבית חב"ד מבושל לא פעם בבתי מחללי שבת, חלק מ"משגיחיו" התגלו אח"כ כנוכרים שהלבישם ציצית ביודעו מראש על כך, בעבר נתפס במכירת יין נסך מזוייף בחותמת כשרה, מעניק "הגחה" לממתקים בעיר פלויישטי (הממתקים מגיעים לישראל) ע"י משגיח מחלל שבת ושונא יהדות בשם מריוס הרשקו , עופות שהובאו על ידו לבישול ולמכירה הגיעו ממשחטה שבה שהו כ"הפקר" במשך יממה ולאחר שהתערבבו טריפות בכשרות (!) , לא פעם מתגולל כשיכור בליל שבת ונראה מתנשק לא פעם עם נשים זרות (עדות מצולמת מנמל התעופה לוד) ועוד. בקרוב הוא חושב לפתוח "כשרות" ליין בהבאת בחורים תמימים מחב"ד ואח"כ יכפיל את הבקבוקים פי כמה מהכמות. הנושא דווח על ידי לרב לסרי מה"רבנות הראשית" ואף אחד מחבריו של הרב ארזי (עוזרו של הרב לסרי) הודה כי בבית הכנסת של דויטש מדברים בפלפון בשבת בהסכמתו. תשובתו של לסרי הפכה מבולבלת ושוב ושוב הוא עונה את המשפט הטיפשי "אבל זה שליח חב"ד".
    יאסי:
    הרב שלמה משה טוביאס הפסיק להופיע לבית הכנסת - לתפילות החול והשבת, בטענה כי "לא שומעים לי". בפורים ובפסח ברח לישראל והחליף אותו בחור מלונדון בשם גרינצוויג. טוביאס הלה מתחנן לאחיו - יואל טוביאס, לשחררו מהעומם ובמיוחד בגלל חילולי השבת שהוא סובל מהקהילה והם לועגים לו. האוכל במטבח ביאסי הוא טרף וכך כל הכלים למרות ה"מטבח החדש" שניבנה ואותו עמד יואל טוביאס להציגו לאדמו"ר מסקולען כ"מטבח כשר להכנסת אורחים מהודרת". לילות הסדר ביאסי חוללו ממש ואף הוגשו שם "מצות חמץ" (הדבר כבר אירע בבוקרשט בעבר ע"י שליח חב"ד שאח"כ טען כי "העיקר זה לראות את המצווה").
   בע"ה, איידע אתכם בקרוב על התרחשויות נוספות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה