יום חמישי, 9 בינואר 2020

פדרציה רפורמית בהכשר חרדי


ד                                                         ינואר 2020
  פדרציה רפורמית ב"הכשר חרדי" / הרב אליהו קאופמן
       סיפורי השחיתות וגניבת הדעת והדת היהודית ברומניה נמשכים ביתר שאת. התוצאות הן של חילולי בתי עלמין, "כשרויות" של טריפות ונבילות ופדרציה יהודית רפורמית עם "רב" בעל "חזות חרדית" מבני ברק. על המלאכה הזו מנצחים לא רק ראשי הפדרציה שם אלא עוזרים בעדם חבורה של "רבנים חרדים" עם אדמו"ר החי בארה"ב. המילים "חילול ה'" קיבלו ברומניה משמעות כפולה ומכופלת ממשמעותן בשאר מדינות העולם.
      פדרציית יהודי רומניה הפכה בשנה האחרונה לרפורמית דה – פאקטו. כבר למעלה משני עשורים מתחילה הקהילייה היהודית ברומניה להצטמק יותר ויותר. הגירות לישראל, מותם של זקנים רבים – שלאחר מות הרב משה דוד רוזן, היו הבסיס המספרי של הקהילייה, וכמובן ובעיקר ההתבוללות הקטינו יותר ויותר את מספרם של היהודים המקוריים שם. מנגד, הגזענות של המתבוללים הללו מונעת ממהגרים ישראלים להפוך לחלק מהקהילייה הזו. המתבוללים היהודים של רומניה העדיפו כחלק מקהילתם את רישום "בני משפחותיהם" כחלק מ"קהילתם היהודית", מאשר לרשום יהודים מישראל, ובמיוחד כאלה שהם יוצאי המזרח, כחברים ב"פדרציה היהודית של רומניה". רק ישראלים מעטים – יוצאי רומניה (חלקם מתבוללים), נתקבלו ברישומיה של הפדרציה המתבוללת, כ"יהודים". התוצאה הייתה שבעשור האחרון עמדו כספי מדינת רומניה, כספים אירופאים וכספי ארגונים יהודים מהעולם לא להימסר לפדרציה המתבוללת – או שעמדו להיות מקוצצים משמעותית, בגלל מספרם הדל של חבריה. אך בעיקר עמד תפקיד הפרלמנטר המשוריין לפדרציה הזו, בפרלמנט הרומני, להיות מוסר. ואז, באביב 2019, מצאו בפדרציה המתבוללת את הפיתרון: לאחר שגם הניסיון ל"גיורים" פיקטיביים לא עזר, אזי, שעלה הרעיון לשנות את ההגדרה של "מיהו יהודי". במקום המונח האורתודוכסי שיהודי הוא בן לאם יהודייה, או כזה שהתגייר, הרי שהפדרציה המתבוללת נקטה בלשון, שאפילו הרפורמים לא חשבו עלייה. בפדרציה המתבוללת – שבראשה עומד המתבולל אאורל ווינר (בעבר הציג עצמו כ"גרמני"...), החליטו שכול מי שיש לו "קרוב משפחה" כלשהו יהודי הרי שהוא יכול להיות מוגדר כ"יהודי"! וכך הופיעו מאות ועשרות "יהודונים" כאלה בכול ישוב ועיר, שלפני כן נשארו בו בין עשרות יהודים לכאלה שהיו ריקים מיהודים. לא מעט מה"יהודונים" הללו מונו לראשי קהילות, לסגני ראשי קהילות ולמזכירי הקהילות. על ההחלטה הזו סמך את ידו ה"שייגיץ" רפאל שפר, המתכנה "רב" ואשר מכהן שם כ"רב ראשי" מאז שח"כ השמאלני לשעבר, מנחם הכהן ממפלגת העבודה, סיים את תפקידו כ"רב ראשי" (היה שם "רב" בעיקר בהתכתבות).
                            החורבן בבתי העלמין היהודיים ברומניה נמשך
             באביב 2019 עברה רשמית ההחלטה הזו – על כך שה"מיהו יהודי" של הפדרציה המתבוללת הפך סופית לרפורמי. הכול התפוצץ בהשחתת מצבות בעיר הרומנית הצפונית ששמה – הושי (עיר מולדתי...). אלמונים חדרו לבית העלמין היהודי והשאירו הרס של ניתוץ מצבות וגניבת שיש וברזל משם. שוב עלה החשד על "אירוע אנטישמי" אבל למעשה הדברים אירעו בעבר גם בבתי עלמין לא יהודיים ברומניה. מטרת הגנבים היא לגנוב חומרי בניה לעצמם. ראש עיריית הושי  ניסה לנווט חקירת משטרה בנידון, וכמובן שהוא ניסה גם לנקות את עצמו ואת עירו מהאשמת האנטישמיות אבל אז הוא נתקל בבעיה. ברומניה עבר חוק – בראשית שנות האלפיים המוקדמות, שבתי העלמין, בתי הכנסיות, המקוואות וכול שאר הנדל"ן הקהילתי היהודי הוא רכושה הפרטי של הפדרציה המתבוללת. עניין בתי העלמין היה תקדים עולמי, משום שבכול מדינה בעולם בתי העלמין – באשר הם, הם תחת שליטתה ואחריותה של המדינה בה הם נמצאים, והיא זו האחראית על תפקודם, שיפוצם וענייני החוק הקשורים בהתאם לפגיעה בהם. את החוק החשוד הזה יזמה הפדרציה המתבוללת לאחר שארגון "אתרא קדישא" גילה מכתב שבו הורתה הפדרציה - אז בראשות פר' ניקולאי קאז'ל, לראשי הקהילות שלה, לערוך לה רישום של שטחי בית עלמין שאפשר למכרם. ההתערבות הרבנית מבחוץ הפריעה להם במסחר המתוכנן על בתי העלמין היהודיים, ולימים גם על בתי הכנסיות והמקוואות שם. לעזרתם הם קראו את ח"כ דאז (של "אגודת ישראל"), שמואל הלפרט, את חברו יואל טוביאס מבני ברק (רב שכונה מטעם המועצה הדתית המוקצת בבני ברק) ואח"כ הצטרפו אליהם אהרון ישעיהו רוייטר מבני ברק וחיים לייב דויטש, מפ"ת. יחד עימם הגיע גם דוד קאהן מארה"ב (איש עסקים שנעזר בעסקיו דאז ברומניה, בפדרציה המתבוללת ברומניה). לאחר החוק הזה החלו צרות צרורות ומלחמה בת לעלה מעשור (שתוכלו לקרוא באתר שלי, "יורה דעה", אך לימים הפרשה עברה גם לתקשורת העולמית, הרומנית והישראלית). בסוף העשור הראשון נעשה מאמץ לבטל את החוק בעזרת סיו"ר הסנט הרומני – מר ואדים טודור המנוח (בנתיים עבר דוד קאהן לצד שמנגד לפדרציה בגלל שהמכירות המתוכננות הפריעו לו לשפץ מקצועית ומסחרית מצבות נפטרים...), אך נכשל בגלל משפחת שלזינגר מלונדון,  ובראשה אליקים שלזינגר, שנתנו שוב למתבוללי הפדרציה את הגושפנקא להמשיך ולנסות לעשות כבשלהם ברכוש היהודי הגזול. כול זאת עשו בני העוולה מלונדון למרות חתימתם של 99 רבנים מישראל – ביניהם כול גדולי הדור דאז (!) ומאות חתימות של רבני בגליה, בריטניה הגדולה, ארה"ב וקנדה, שיש לחלק את האחריות על בתי העלמין ברומניה בין הממשלה הרומנית, לפדרציה המתבוללת ולארגוני הקברים ההודים! כותב שורות אלה, בעזרת ארגון "אתרא קדישא" וגדולי ישראל, עצרו אומנם את המכירות הללו אבל עצם קיומו של החוק עדיין מהווה מכשול עתידי לשמירת כבודם של מתי היהדות הרומנית. בהושי התגלתה שוב חלק מהבעיה הזו.
                                          נכלי הפדרציה הרפורמית  
        כשראש עיריית הושי ניסה לתאם, עם משטרת עירו, ביקור בבית העלמין הפגוע הוא גילה כי ללא רשות הפדרציה מבוקרשט הם לא יוכלו להיכנס פנימה. מנגד, לפדרציה כבר לא היה נציג יהודי בעיר. שני האחרונים – מבין יהודי הושי שעוד נותרו קודם לכן בתפקידים רשמיים, כבר לא נמצאו בעיר. יו"ר הקהילה לשעבר – ליבוביץ שמו, ניפטר קודם לכן ואילו הרה שטיינברג, סגנו בעבר, עבר לעיר קריובה. מי שהיה השומר בבית העלמין בזמן ההתקפה והניתוץ נחשד ע"י המשטרה כשותף בוונדליזם הזה לשם קבלת תשלום שוחד מהגנבים. הפדרציה סירבה לאשר למשטרה לחקור אותו, וכביכול, כבעלת המקום ה"פרטי" ששמו "בית עלמין יהודי" הרי שהפדרציה סירבה גם להגיש תלונה במשטרה. לפני כעשור למשל התגלו דברים חמורים יותר בבית העלמין בפודולייה שבקרבת העיר הגדולה יאסי. בתי העלמין באזור – כולל זה מפודולוייה, עברו לאחריות הקהילה הקטנה שנותרה ביאסי משום שבשאר הישובים כבר לא נותרו יהודים. יו"ר קהילת יאסי דאז – פינקו קרייזרמן, נתפס כשהוא מוכר עצמות נספי הפוגרום ביאסי (משנת 1941) מבית העלמין בפודולייה ל"מחקר" באוניברסיטה, לאנשי מחקר ולסטודנטים. כמו כן גורשה השומרת הרומנייה מלהתגורר בבית העלמין ביאסי משום שחשפה שלגנבי האבנים והמתכות היה קשר מסחרי עם אותו פינקו קייזרמן, שלפנים היה קצין ב"סקוריטטה" של הרודן צ'אושסקו. הסיפור בהושי היה עוד סיפור במערכת של מאות הישובים שנותרו מיותמים מיהודים ואין מי שיפקח על בתי העלמין שלהם מטעם הפדרציה. בשלב זה – לקראת קיץ 2019, החליטה הפדרציה לצאת למסע התרת ההשקפה הרפורמית באופן מעשי ולצרף אליה "יהודים חדשים", כדי שהללו יפקחו, כביכול, מטעמה על בתי העלמין ועל בתי הכנסיות ושאר הנדל"ן היהודי ברומניה. ה"שייגץ" הרפורמי רפאל שפר אישר את הבקשה (כבובת "מריונטה") שההגדרה "יהודי" תחול גם על גויים אם ימצאו להם "קרובים" (הכי רחוקים שיש!...) יהודים מהעבר. שיטה זו מתרחשת גם במדינות מזרח אירופאיות נוספות ובראשן פולין וצ'כיה, שם הגויים הללו הפכו לראשי הפדרציה ה"יהודית" וסחרו ברכוש היהודי. כתבות בעניין פולין כבר פרסמו ע"י גורמים יהודיים, כששם ברקע האיש מי שהיה מעוזרי השיטה היה מייקל שודריך הקונסרבטיבי, עוד חבר של כנופיית שלזינגר מבריטניה, וכעל כך בע"ה אגיע בהמשך.
                         ה"כשרות" הרפורמית של פדרציית המתבוללים
       כול מערך היהדות ברומניה איננו יהודי, והוא אפילו רחוק מרמת היהדות של קהילות אורתודוכסיות חילוניות בעולם. ונתחיל במערכת ה"כשרות". לצד ה"ראביי" הרפורמי – אברהם שפר, עובד צוות "משגיחי כשרות" על "טהרת" אי שמירת השבת והמצוות שלהם. מדובר בגברים ונשים הנעים בין יהודים פוקרים למתבוללים, ועד לגויים ממש! ה"שחיטה" המתנהלת תחת הפדרציה כוללת "שחיטת עופות" בחום של למעלה משישים מעלות, כדי להוציא את הנוצות מהעופות, דבר שההלכה זועקת עליו כ"מבליע דם באיברים". ב"שחיטת" הבקר המצב לא פחות חמור. ברומניה "שוחטת" הפדרציה עם "שוחטים" שהם בין "דתיים – לייט" למחללי שבת, ולבד ממה שבאמת "נשחט", כביכול, הרי שאח"כ מצרפים עוד בהמות טריפות, שכביכול גם הן "נשחטו". אפילו "תרגיל" עם שוחט כשר יש להם. השוחט אמנם שוחט כשר אבל כמובן שאח"כ מוסיפים לבהמות הכשרות שלו (לאחר שהוא כבר נסע מהמשחטה...) עוד כהנה וכהנה בהמות. כך זה אירע לשוחט קסטנבוים מאוסטריה, שידע מראש על ה"תרגיל". אבל כול זאת איננו מפריע לרב וויסמנדל ממונסי – איש מחנה ה"אהרונים" בסאטמר, להסתמך על משגיחי הפרדצייה הרפורמית, ולהלל את ה"שייגץ" רפאל שפר על ה"כשרות" שלו. לפני כשנתיים ניסה אותו וויסמנדל ליזום שמשפחת וויס המהוללה – נכדיו של ה"מנחת יצחק", יתארחו בבית הכנסת הרפורמי בבוקרשט ("טמפלו קורל") ויצטלמו יחד ה"ראביי" הרפורמי שפר. המטרה שלו הייתה להכניס לתמונה את הרב לייבל וויס – הרב של בד"ץ ה"עדה החרדית" מי"ם עם אותו שפר ולתת לכשרות וויסמנדל לגיטימציה כדי שאח"כ וויסמנדל ימשיך להעסיק "משגיחים" לא יהודים ו/או מחללי שבת יהודיים ל"כשרויותיו", שבאחרונה יצא עליהם זעם היהדות החרדית בארה"ב. העניין סוכל ע"י כותב שורות אלה לאחר שהאב בריש וויס -  בנו הישיש של ה"מנחת יצחק", סייע לי יחד עם בניו לטרפד את התוכנית. אבל יש לציין שהלגיטימציה ל"רבניה" הרפורמים של רומניה לא החלה בוויסנדל ואיננה מסתיימת בו. בעשור וחצי האחרון מנסים הכשרים מארה"ב וכנופיה "חרדית" מבריטניה להשתמש ברפורמים הללו ולתת להם לגיטימציה. כבר בשנת 2006 הסתייע הרב טיטלבאום, מהכשר ה"וולווע", ב"ראבאיי" רפורמי מרומניה בשם אברהם ארנפלד, לאחר שמפעל המצות בבוקרשט הבירה, שהיה תחת "כשרותו", נתפס ללא השגחה בהכנת מצות עבודת יד עם גויים, כולל הכנסת המצות לתנורים. הפרויקט הופסק על ידי לאחר שפרסמתי את הדברים בביטאון ה"עדה החרדית", "העדה", ולאחר התערבותו של גאב"ד ה"עדה החרדית", הגרי"ט וויס. את הפרויקט ברומניה ניהל "כשרורתית ברןוך טיטלבאום, בנו של ה"וולווע" וחתנו של האדמו"ר ממונרו, הרב אהרון טיטלבאום. כול זאת לא הפריע למשפחת שלזינגר,לוויסמנדל ולברוך טיטלבאום להמשיך ולהמליץ על ארנפלד הרפורמי כ"רב חסידי וירא שמים", למרות התמונות שהופצו והראו את האיש יושב בחברת כומר ב"טמפלו קורל" בבוקרשט, בליל פורים, ובתערובת של נשים וגברים, וצופה עם שאר "רבני רומניה" בהופעתה של זמרת גויה על בימת בית הכנסת הרפורמי שם. כיום ארנפלד הוא "רבה" של קהילת ארד הרפורמית, המצרפת למנייניה גם גויים המתקראים "יהודים משיחיים". את הדברים אישר לי יו"ר הקהילה הרפורמית בארד, מר שלזינגר. רק לפני מספר שנים ניסו אנשי אליקים שלזינגר מלונדון – וגורמים בפלג ה"אהרוני" בסאטמר, להונות את הרב בנימין וואזנר (אז הרב של הפלג ה"אהרוני" של סאטמר בלונדון) ולהציג לפניו כאילו קהילת אורדיה היא קהילה אורתודוכסית עם מניין כשר ועם מטבח כשר, כאשר האמת היא שיו"ר הקהילה שם הוא מתבולל, המניין היה של מחללי שבת עם חזן "שייגץ" ואילו ה"כשרות" נוהלה בידי הגויות המקומיות, שקנו את הבשר בשוק המקומי. לפני כשנה וחצי החלה ההשפעה ה"כשרותית" הזו להכות גם בקרב תיירים דתיים בבוקרשט ובשאר רומניה.
                        ה"כשרויות המהודרות" בבוקרשט וברומניה
       שנים רבות הייתה בוקרשט – בירת רומניה, עיר נידחת "דה יורה" ו"דה פאקטו" מבחינת יהודית, ובטח מבחינת הכשרות שם. בשנה וחצי האחרונה צצו שם לפחות שלוש מסעדות "כשרות". אחת מהן היא של נפתלי דויטש – שליח חב"ד לרומניה, אשר כבר נתפס בחילולי שבת כמו נשיאת ומסחר בכסף בשבת וביום טוב, עישון בשבת ועוד. לאחר כמה ניסיונות נפל פתח האיש מסעדה שבה המשגיח הינו "גר" צועני שעדיין חי עם משפחתו הצוענית ומערב את החגים היהודיים עם חגי הנצרות. הבשר והמצרכים שם אינם יכולים להיות כשרים (כך זה בכול מסעדה כזו ברומניה) משום שברומניה אין חנויות כשרות ואין שחיטה כשרה. הטענות על "יבוא מוצרים כשרים" היא שקר, הן מבחינת המחיר הגבוה והן מבחינת התדירות. יש לציין כי דויטש נתפס לפני פחות מעשור בהשתתפות בשיווק יין לא כשר בתויות מזויפות של הרב מחפוד. את היין הזה מכרו בפדרציה המתבוללת ואצל חב"ד רומניה, ביודעם מראש שהיין הינו יין נסך. באחרונה עלה חשד נוסף על דויטש – בזיוף יין לא כשר, שעליו הייתה חותמת מזויפת של "אגודת ישראל" והיין הזה להיות משווק על היבואן שדויטש הציג, למרות שאגו"י הסירה ממנו את הכשרה. מסעדה אחרת שנפתחה שם (בשרית) היא זו של משה רווח – ישראלי בעל חזות "חרדית" עם זקן מקוצץ בנוסח זקן זיפים. לאיש שותף במסעדה (העומדת ברחוב ראשי בבוקרשט מול הכנסייה הארמנית) שהינו גוי. המסעדה פתוחה בשבת. לפני חודשים ספורים התקשרתי למר רווח מישראל וביקשתי ממנו פרטים על ה"כשרות". האיש טען כי ה"כשרות" היא של אותו רפאל שפר וכששאלתיו מדוע בחר ב"כשרות" המפוקפקת הזו הוא ענה לי כי לפי החוק צריך לבחור ב"כשרות מקומית". אח"כ טען כי "המשגיח" שלו הינו בחור ישיבה מישראל. בשאלות מאין השחיטה הכשרה ומאין הוא קונה את המוצרים הבסיסים, הרי שרווח גמגם וטען כי הוא מקבל בשר מספקים בפולין וכי הוא שוחט בצפון רומניה. הוא גם טען ש"כשרויות" בצרפת מספקות לו את הבשר ושוחטות עבורו. וכמו כן נקב בשמו של רב מהולנד – בשם וולף, אשר שוחט עבורו את הבשר בצפון רומניה. אותו וולף גם סיפק בעבר בשר ללא "פלומבות" – מהולנד לרומניה (ל"חנות כשרה" שם, שהחזיקה מעמד מספר חודשים מועט, כדי להוכיח ש"ישנם "תנאי גיור" בבוקרשט, אך החנות נסגרה לאחר שלא היו לה לקוחות, גם מתוך "גרי החלומות" של הפדרציה המתבוללת והרפורמית), למרות שרבים ניסו להסביר לאותו וולף שללא "פלומבות" יזויפו חתימותיו, כי זו הדרך ברומניה, אבל אותו וולף לא הקשיב. כמו כן רבים טענו בהולנד כי אי אפשר להסתמך על "כשרויותיו", שלא פעם הן ללא משגיחים של ממש. בקיצור, הלך הזרזיר רווח אצל העורב וולף. רווח ניאות למסור לי את הטלפון של ה"משגיח" שלו אבל טען כי הלה "עדיין בישראלי". שאלתיו מי ממלא את מקומו בנתיים והוא ענה לי כי הוא עצמו עושה זאת. אבל את התשובה ל"כשרות" המפוקפקת של רווח קבלתי מ"המשגיח" עצמו, אחרי שהלה שב לרומניה. בשיחה עם "המשגיח" הסתבר לי שהוא בעצם גר "טרי" שלמד בישראל בישיבה "כמה חודשים". משהתחלתי לתחקר את "המשגיח" הלזה על שעות עבודתו, מאין מגיע הבשר, בדיקת התולעים ועוד שאלות די פשוטות הרי שהלה טען היא רק עובד רגיל בבוקר ותו' לא ואח"כ הוסיף ש"אם אתה אדם דתי אז אל תאכל במסעדה שלנו, כי זה לא מספיק כשר". אני חייב להודות כי האיש היה כנה לבסוף. השיחות שלי עם רווח ו"המשגיח" שלו תועדו בהקלטות. המסעדה ה"כשרה" השלישית שצצה בבוקרשט היא מסעדה חלבית והיא מנוהלת ע"י קרובי משפחתו של אותו רווח. גם ה"השגחה" שם היא ע"י הפדרציה המתבוללת ו"המשגיח" הוא אחר מאשר משה רווח – בעל המסעדה הבשרית וקרוב המשפחה של בעלי המסעדה! לאמיתו של דבר גם רווח וגם שפר ידעו כי ה"הכשר" שלהם שווה כקליפת השום ולכן ניסו לגייס רבני כשרות מישראל שיעניקו את חתימתם לצידם אבל כול הרבנים הללו סרבו. והשנה צפויה הפתעה נוספת לחובבי הכשרות שיוגיעו לבוקרשט: חלק ממלון "שרתון" בבוקרשט אמור להיות "כשר למהדרין".
                                אליהו רוטמברג ומעלליו ה"כשרותיים"
      מלון "שרתון" בבוקרשט אמור השנה להפוך את אחד מאגפיו ל"כשר". מר אליהו רוטמברג – "מפיק כשרויות בע"מ, הוא האיש שאמור לתת למלון הזה את ה"כשרות". במלון עצמו עדיין לא ידעו – החודש הזה, מכול העניין. בכול אופן, לגבי אליהו רוטמברג עצמו צריך לבדוק היטב על "כשרויותיו". כך למשל הוא העניק לפני שנים "כשרות" לחלק ממלון "סינייה" בעיירה סינייה שבהרי הקרפטים ברומניה, ולאחר שנה הוא הסיר את הכשרות שלו אבל מריאן שוורץ (ישראלי שמפעיל עסקים במלון ההוא) המשיך שנים אח"כ להשתמש בחותמת ה"כשרות" של רוטמברג ורק משגיליתי זאת וצלצלתי לרוטמברג הרי שיום למחרת היא הוסרה, אבל רוטמברג עצמו הודה שידע על המשך השימוש בחותמתו. בפרג שבצ'כיה מעניק רוטמברג הלזה הזה "כשרות" למלון "המלך דוד". משגיח שעבד אצלו שם גילה כי בזמן שאין שם השגחה ממש הרי שהטבח הגוי האיטלקי מנהל את ענייני ה"כשרות" בפועל. מישהו אחר בפרג שמסייע ל"כשרות" המפוקפקת של אותו רוטמברג הוא אדם בשם מיכאל דושינסקיא, החי בצ'כיה, כבר קרוב לשלושים שנה, לאחר שהטלויזיה הישראלית תפסה אותו מבקש שוחד עבור "גיורים" ומנבל את פיו על הקב"ה, רחמנא לצלן. האיש הזה ידוע בניבולי הפה שלו בכול אתר ואתר. בקפריסין מפעיל אותו רוטמברג "כשרות" נוספת בעיר פאפוס ואחד ממשגיחיו – דובר רומנית, סיפר כי שמע מהעובדים הרומנים במלון כי חלק מהנחיותיו ועובדותיו של רוטמברג על המקום לא היו נכונות. יתרה מכך, משגיחיו מספרים כי בחו"ל הוא מעדיף לקחת משגיחים שאינם דוברי אנגלית כדי שלא יוכלו לתחקר ולדבר עם הצוות במלון העבודה. אחד המשגיחים – בו הוא משתמש לקפריסין ולצ'כיה, הינו דובר רומנית בסיסית ואותו הוא סירב לקחת ל"פרויקט" החדש בבוקרשט משום הבנתו את שפת הרומנית, וכדי שלמשגיח לא תהיה שפה משותפת עם עובדי המלון. רוטמברג שולח לא פעם את משגיחיו למלונות רק לאחר שהבשר והמוצרים הגיעו ומספר להם בע"ה מאיזה הכשר הם, מבלי שהמשגיחים יוכלו לוודא האומנם הדברים כך. בעבר כבר ניהל "כשרות" נפתלי דויטש מחב"ד בכמה וכמה מלונות בבוקרשט כשעד היום אין לאף אחד מושג מאין הובאו הבשר ושאר ה"מוצרים הכשרים". בראשית דרכו ברומניה ערך דויטש את ליל הסדר שלו במלון "אינטר קונטיננטל", שבמרכז העיר בוקרשט. סטודנט ישראלי לרפואה דאז – והיום רופא ישראלי, סיפר אח"כ כי המלצר הרומני ניגש לבת זוגתו הנוכרית (לאחר שהבחין שהיא רומניה ולא יהודייה...) ושאל אותה מה תעדיף: עוף או חזיר ?... אליהו רוטמברג – "מפיק כשרויות" מעופף, עלול להכניס את ה"כשרות" בבוקרשט בפרט וברומניה בכלל, לתהליך מואץ יותר של הפקרות. לרוטמברג קורצת רומניה לאחר שהוא גילה שם כמה "מפיקי כשרות" כמותו המרמים את הקהל היהודי והישראלי ב"הפקות טריפות" במלונות רומניה. אחד מהם הוא צבי כפיר שהעניק ומעניק את "הכשרות" למסעדת הטריפות של הפדרציה המתבוללת בעיר ברשוב, ולאחד המלונות שם. האיש – עובד "תנובה" לשעבר, עזב את ישראל לאחר שהורשע בבית המשפט על הונאה בתחום מוצרי החלב, כאשר שיווק גבינות בופאלו (ראמים) לא אכילות וגרם לסיכון חיים לרוכשים. הוא נשפט על מאסר על תנאי. מינויו ל"רב של טרנסילבניה" ברומניה התאפשר בעזרת קרובת משפחתו המכהנת כיו"ר קהילת טימישוורה, הקהילה הרפורמית שנותרה מאז ומתמיד ברומניה. "משגיחיו" של כפיר הם מחללי שבת ואף חולי נפש (אחד מהם התאבד בקפיצה מבניין של שבע קומות בבוקרשט, לפני כשנה) שהעובדים הגויים שולטים בהם.
                           הסיוע ה"חרדי" למצב האנטי דתי ברומניה
        למעשה כול הקרקס וההונאה הזו לא היו מתאפשרים ללא סיוע "חרדי". מלבד חב"ד – אשר יודעים היטב מיהו ה"תכשיט" שלהם ברומניה, אך מחפים על דויטש, משום היותו "השליח של הרבה", הרי שהפדרציה המתבוללת זוכה לסיוע מגורמים פסדו – חרדים, משום שהיא מסייעת בכספי עמותות רפורמיות וחילוניות לאפשר לאותם גורמים "חרדים" לההנות מהם. משסיים מנחם כהן – איש השמאל מישראל, את תפקידו כ"רבה הראשי של רומניה", עמדו מספר מועמדים להחליפו. הראשון היה גוי עפ"י ההלכה (אימו הייתה נוכריה), בשם סורין רוזן. הלה טען – בסיוע הפדרציה ומנחם הכהן, כי עבר "גיור" בראשית העשור הראשון של שנות האלפיים. מנחם הכהן מינה אותה ל"רבה של בוקרשט", כמקפצה אח"כ להפוך במקומו ל"רבה של רומניה". בסעתא דשמעיה סייע לי הקב"ה לחשוף את ההונאה ולגלות שהלה לא עבר מעולם "גיור". לאחר שהפצתי זאת לא רק בישראל ובעולם היהודי אלא גם בתקשורת הרומנית, הרי אותו סורין ברח עם משפחתו לקנדה ושם הוא בסה"כ מהנדס, ואילו מיהדות הוא "שכח". אבל בימים שהסורין הזה שימש "רבה של בוקרשט" הוא זכה לברכות כתובות מאנשי אלקים שלזינגר מלונדון, ובמיוחד מבנו ישעיהו שלזינגר – שגם כינה את רוזן הלזה בתור ה"רב הגאון"! גם יואל טוביאס מבני ברק הסתובב עם סורין זה בכול נושאי הפקרת בתי העלמין והעניק לו את הגושפנקא ל"פסוק הלכות" בענייני קברים, גם כשידע את האמת על מוצאו. משה הרשפט – נציגו האלים והפרוץ של אליקים שלזינגר, נראה עם אותו סורין מסייר ונותן גושפנקא לחלול קבר האחים בפפקרני, שמצפון לעיר יאסי. הבא אחריו (אחרי סורין רוזן) – עפ"י המלצת מנחם הכהן, היה אמור להיבחר עבריין דת פלילי בשם אהרון מרדכי רבינובי'ץ שתמורת שוחד של הלוואה שקלית העביר ליבואני בשר טופסי הכנסת בשר ריקים מנמלים, והללו הכניסו דרכם טריפות ונבילות. גם בנושא הזה סייע לי הקב"ה להוציא את הפרשה לאור, והיא הגיעה עד ה"איחוד האירופאי". הפדרציה המתבוללת הבינה כי הכרתה בעבריין פלילי תפגע בתדמיתה המזויפת ולכן גם האיש הזה ירד מהפרק. לבסוף הובא רפאל שפר – בנו של סגן היו"ר החילוני והאנטי דתי של קהילת ארד בעבר, שלימים אותו רפאל שפר, כביכול, "חזר בתשובה" ושימש כעד גיטין בבני ברק. אם עד 2005 הוליך ניקולאי קטז'ל – היו"ר הקודם של המתבוללים, קו של העדפת "אנשי דת יהודיים", בראש הפדרציה, עם חזות חצי חילונית ותדמית פחות דתית הרי שאאורל ווינר שהחליפו החל לנקוט בקו חדש. בדומה לקאז'ל הוא המשיך – ואפילו יותר קיצונית, לדגול בהפיכת "אנשי הדת" של הפדרציה ל"בובות" אבל מנגד הוא החל להעדיף כאלה עם "חזות חרדית", היכולים להטעות את יהודי העולם ואת העולם בכלל בחזותם ובדרכם לבצע מהלכים רפורמיים יותר גדולים מבעבר. אי לכך – לאחר שסורין רוזן הוסר מרשימת מחליפיו של מנחם הכהן, הרי שהוא לא התנגד לרבינובי'ץ, בעל החזות החסידית, ולשפר, בעל החזות החרדית - ליטאית. שפר הומלץ ע"י אהרון ישעיהו רויטר מבני ברק – שמכר את נשמתו הארורה לשטן הרפורמי של המתבוללים. שפר התגלה מיידית כ"יסמן" עלוב, ולהבדיל ממנחם הכהן, הרי שהוא לא היה אדם מודרני עם קוים אדומים אלא סמרטוט ריצפה מחופש ל"חרדי". מתחילת דרכו כ"רב ראשי" החל שפר להפוך לחומר ביד היוצר והחל "להפיק" "גיורי חלומות" דרך ביה"ד בבני ברק, ואח"כ גם דרך ה"רבנות הראשית". מנגד הוא חיזק את מערך האי כשרות וחיפה על אנדרלמוסיות בבתי העלמין. גם בתחום האישי הוא ויתר על שמירת הכשרות שלו עצמו! והנה סיפור של אחד מאותם מהשוחטים של הפדרציה. השוחט הלה הוא בהחלט "דתי לייט", בהגדרה מתונה, שפעם אפילו נזרק מגרמניה ע"י קהילתו המתבוללת על שאכל במסעדת נבילות וטריפות גרמנית, ולכן אין לחשוד בו כ"קנאי חרדי". השוחט הלה נכנס באחד מחגי סוכות האחרונים – בחול המועד, וגילה כי שפר איינו נוגע במאכלי הבשר ובשאר המאכלים המבושלים, שהרי שפר ידע היטב כי מדובר בטריפות ונבילות. יומיים אח"כ נכנס שוב אותו שוחט לסוכה וראה את שפר ה"שייגץ" הרפורמי, אוכל ברעבתנות את מאכלי הבשר, עד תומם. בסיום הסעודה הדשנה הזו ניגש השוחט לשפר ושאלו מה ההבדל בין הארוחה הזו לזו שהתנזר ממנה רק יומיים קודם לכן ? שפר הסביר לו כי "בפדרציה אמרו לי שאם לא אוכל את האוכל הזה הם יפטרו אותי מלהיות רב". ואת ה"שייגץ" הזה – רפאל שפר הרפורמי, מגבים אהרון ישעיהו רוייטר, שמואל הלפרט, וויסמנדל, אליקים שלזינגר וכנופיית משפחתו, יואל טוביאס, ומסתבר שגם האדמו"ר ממונרו, אהרון טיטלבאום! יש לציין שהאדמו"ר ממונרו, הרב אהרון טיטלבאום, מגיע לרומניה מלווה בעוד ראביי רפורמי ששמו דוד ארנפלד. הלה הוא אחיו הגדול של אברהם ארנפלד הרפורמי מארד. דוד ארנפלד סולק מרומניה ע"י הרב רוזן לאחר שהאחרון גילה כי ארנפלד זה הוא בור ועם הארץ. לימים הוא חזר בימי מנחם הכהן וסולק שוב ע"י הפדרציה לאחר שנתפס בגילוי עריות. וזהו "משמשו" הקבוע של הרב אהרון טיטלבאום, כשהוא מגיע לרומניה! לפני מספר שנים ישב נציגו של הרב אהרון טיטלבאום – הרב צבי צוויבל, בעיר יאסי בעצרת בה הופיע השגריר הישראלי ואף מחא כפיים כאשר השגריר הישראלי טען כי "אילו הייתה קיימת מדינת ישראל בימי השואה הרי שהשואה לא הייתה מתקיימת. צוויבל ומשפחת שלזינגר צולמו כשהם מוחאים לו כפיים...
                                            הסופר ה"אנלפבת"
      פרשה אחרת היא פרשת ברוך טרקנטין. מדובר ביהודי זקן, יוצא רומניה, החי בכיכר המדינה בתל אביב ומשמש כה"אידיאולוג" וה"סופר" של הפדרציה המתבוללת. האיש הוא כופר ופוקר שב"ספריו" נראה ציור על בריאת העולם והקב"ה מצויר שם כאדם – רחמנא לצלן, המזיז וילן הצידה, וכך מתורגם הפסוק "ויהי אור"! האיש כתב "פרושי" כפירה ממש על פרקי אבות, ועל שאר נושאים תורתיים, שכול כולם שקר. הדברים הללו תורגמו לרומנית ובאוניברסיטאות ובספריות ברומניה הם מוצגים כ"פירושי הדת" והרומנים, שאינם מבינים בעניין, מקבלים את ה"תורה מסיני" הזו כ"יהדות". אבל יש לציין שהוא אמנם "הוגה הדעות" האוויליות הללו אבל למרות חתימתו על הקשקושים הללו הרי שהוא אינו הכותב אותן משום שמדובר באנלפבת בלשון הקודש ובעברית גם יחד (בידי יש את העתק מכתבו של הלה לעיתונאי בני רבינובי'ץ מ"יתד נאמן", בו אפילו ילד בן ארבע מתנסח טוב יותר). אותו טרקנטין נעזר בדר' יצחק אלפסי המנסח לו את כול "הגיגיו" ו"ספריו" ואת הכסף כמובן משלמים מהפדרציה המתבוללת על חשבון כספי ארגוני תמיכה יהודים, כספים שהיו אמרים ללכת באמת לנזקקים וליהדות נטו. את רוייטר, טוביאס, דויטש מפ"ת והלפרט זה בכלל לא מעניין. לא רק שהם נכחו – לפני מספר שנים, בערב הוקרה לטרקנטין בטמפל/טמבל הרפורמי ששמו "טמפלו קוראל", אלא שהם גם ישבו שם בתערובת של נשים וגברים – ביניהם גויות וגויים. יש להוסיף כי טרקנטין עצמו העיד בפני כי בנופשים של הפדרציה אין נוכחים כלל "משגיחים", מה שלא הפריע לו להמשיך ולאכול שם. בכנסים שהוא מארגן בתל אביב – ל"ענייני יהדות רומניה", הרי שהוא מזמין את שונאי דת ישראל הכי גדולים ובניהם פוקרים ו"אידיאולוגים" אנטי דתייים, ששוב ושוב מחרפים שם את אלוקי ישראל. באחד הכנסים הללו עלה לבמה עו"ד אנטי דתי ולעג בגסות לגר"ע יוסף, לקול צחוקם של הנוכחים. רק רב אחד – מבאר שבע, עזב את האולם במחאה, ואילו השאר – כולל טוביאס, הרב אפרים גוטמן מת"א ובנו, ועוד מיני "רבנים רומנים", ישבו שם ובסיום דברי הכופר גם מחאו לו כפיים! "אורח הכבוד" באותו כנס היה אאורל ווינר – יו"ר הפדרציה המתבוללת, תרח זקן שכיום מתקרב לגיל התשעים.
                                                ינקי מנקי סולומון                
          ואסיים בעוד "שעייגץ" בעל חזות "חרדית" אשר משתחווה למתבוללים הללו, וזהו הרמאי והבריון האלים ששמו ינקי סולמון, הממסחר בקדושי שטפנשט ועושה זאת יחד עם יואל טוביאס דודו ועם אחיו ההולל ישראל סולומון. כבר לפני למעלה מעשרים החל ינקי סולומון להגיע לרומניה במסווה של "שליח ציבור לחגים" וכמחלק ארבעת המינים. כול זאת עוד לפני שהוא השתלט באלימות ובכוח על היחצ"נות למפעל "האדמו"ר משטפנט". האלימות שהוא הפעיל אז הייתה נגד ר' מכאלובי'ץ, שהיה המארגן הקודם של הילולות האדמו"רים משטפנט. אלימות אחרת הייתה בינו לביו דודו יואל טוביאס, כאשר האחרון ניסה למנוע מאחיינו להגיע לרומניה בחזקת העניין שרומניה שייכת לטוביאס. תושבי שיכון ו' בבני ברק התגלגלו מצחוק בכול פעם שהשניים רבו באלימות ומרטו בזקנים איש לרעהו, ברחבת בתי הכנסת בשכונה. כמה שנים קודם לכן שימש ינקי סולומון יחצ"נו של יואל טוביאס, במאבק של האחרון על תפקיד "רבה הראשי של רומניה", לאחר מותו של הרב משה דוד רוזן. מדובר באיש קל שבקלים (ינקי מנקי סולומון) שבשביל כסף ומעט כבוד הוא יהיה מוכן להחניף לאויבי היהדות הגדולים ביותר בעולם. האיש – למרות חזותו החסידית, הוא רפורמי במהותו ובעבר כבר ערך ביאסי תפילות של חגי תשרי בעירוב של גברים ונשים, כשהוא עצמו הזמין את הנשים להתיישב ליד הגברים. בימי רבנותי ברומניה הוא הגיע גם אלי ומה הופתעתי כאשר הוא ואשתו (זו שהיום "מלמדת" נשים חרדיות להפריש חלה...) לא כיסו בוילון את דלת הזכוכית השקופה בה לנו שתי לילות. משהערתי להם על כך הרי שהם חייכו והוא ענה כי "אנחנו לא קיצוניים". בפעם אחרת – בבני ברק בביתם, טענה "הגב' הקדושה" שהיא מרשה לבעלה לזנות עם אחרות "אבל רק בחו"ל". מנהג אחר שיש לסולומון הוא לגנוב. הוא נתפס בעבר ברומניה כשהוא מנסה לגנוב דברי "יודאיקה" וכך גם אחיו ישראל (שלא פעם לן בייחוד עם נשים ומשלב דברי גסויות בשיחותיו). אותו ישראל נתפס ביאסי ע"י סטודנטים ישראלים בגניבת ארגזי מים מהמרכול המרכזי שם, ורק כשאוים ע"י הישראלים שיזמינו לו משטרה הוא החזירם. הוא נצפה גם מבקר בקזינו ביאסי (בימי קיומו) ופלט "אני לא מפחד מקזינו". הוא משמש לא פעם גם כנספחו של יואל טוביאס ברומניה – לצד גוי קתולי, שטוביאס מציגו כ"גר צדק". בעיירה בוצ'צ'ה – ע"י העיר בוטושני שבצפון רומניה, יצא לינקי סולומון, במסגרת קטטותיו ההמוניות, לריב עם אדם מבוגר מבאר שבע בשם שמחה אייזיק, לאחר שהאחרון נזף בו על שהוא גנב תוצרת מקומית מחקלאים ששכנו ליד בית העלמין היהודי בעיירה. סולומון הוא האיש המצטלם והמשמש את ווינר וחבורתו המבוללת כ"עלה התאנה" ה"חרדי", ובכול מפגש שכזה משתמש ווינר בתמונתו עם סולומון כדי להראות שהמתבוללים ברומניה הם בעצם "קהילה אורתודוכסית". גם בקשרים הללו מונחים ממונות לא מעטים. חבורתו של סולומון מארגנת נסיעות לרומניה ביום ה"יורצייט" של האדמו"ר הראשון משטפנשט, בעיר יאסי, ובכול פעם כזו צעירי חבורתו נתפסים במעשי גזל ותועבה שהם חילול ה' נוראי. לפני חנוכה תש"פ ארגנו משה רווח עם מסעדתו הטריפה , לצד סולומון וחבורתו הפוחזת ועם רפאל שפר ה"שייגץ", הכנסת ספר תורה בבוקרשט כדי להכשיר את פדרציית המתבוללים כ"פדרציה אורתודוכסית" לכול דבר.
                                                 פרסום וקשר
       זוהי התמונה ברומניה הטמאה וסביב פדרציית הרפורמים. אשמח אם המייל הזה יועבר לכמה שיותר יהודים באשר הם כדי להיזהר מכול ה"כשרויות" המפוקפקות שם (להוציא את הנופש של משפחת אבימור בפויינה ברשוב, ע"י הרב בורשטיין מירושלים). הטלפונים שלי הם: 00972524391094, 00972527128509.  
      
          
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה