יום חמישי, 22 באוגוסט 2019

קרקס כחול לבן


בס"ד
                  קרקס כחול לבן / הרב אליהו קאופמן
      השבוע במגרת "רק לא ביבי", חברו יחדיו ליברמן וגנץ להסכם עודפים שאומר דרשני על העתיד, ומיד אח"כ הודיע אימן עודה, ראש ה"רשימה הערבית המשותפת", כי מקומו בממשלת גנץ שתיתמך ע"י ה"טרנספריסט" ליברמן. אם זה לא קרקס פוליטי, אזי, מהו קרקס פוליטי אמיתי ?!
       החלטתו של אביגדור ליברמן לחתום הסבם עודפים עם "כחול לבן", הרימה אמנם לא מעט גבות בשאלה עד לאן הדרדר האיש שניסה תמיד לאגף את הליכוד מימין ? ליברמן היה שותפו של רחבעם זאבי המנוח וה"טרנספריסט" מ"מולדת", ליברמן בעצמו הציע טרנספר אנושי וקרקעי לתושבי המשולש הצפוני לתוך מדינת פלסטין שאיננה קיימת עדיין, וזה היה גם ליברמן שהציע חוק עונש מוות למחבלים ערבים בלבד ולא למחבלים יהודים או לרוצחים ברבריים. ליברמן היה פעם מנכ"ל הליכוד ואיש אמונו של בנימין נתניהו ובשנת 2013 הוא אפילו רץ עם הליכוד ברשימה משותפת. אבל אותו ליברמן ידע גם לקפוץ לממשלת מרכז - שמאל עם אולמרט פרץ וברק. לליברמן היו אנשי ימין ברשימתו אבל גם היו לו גם אנשי מרכז שבאו ממפלגת העבודה ובראשם סופה לנדבר, ואף אשת שמאל בשם אורלי לוי אבקסיס, שקודם להצטרפותה ל"ישראל בתינו" היא בכלל ניהלה מו"מ עם...מר"צ! אז באמת זה לא כול כך מפליא שהפעם הוא זז לכיוונו של גנץ.
        בעין מפוקחת יותר אפשר לראות כי דווקא גנץ נחוש לצאת למלחמה בעזה, והוא אומר זאת בפה מלא. "כחול לבן" היא בדרך להיות ליכוד ב', בדיוק כמו שהייתה "קדימה" המנוחה. ה"יונות" של "יש עתיד" מזמן ננעלו בשובך. יעקב פרי כבר איננו ח"כ, לעופר שלח נתנו את וועדת החוץ והביטחון כדי שירד מעץ השמאל ויהפוך במקום זאת ל"ביטחוניסט", ואילו יעל גרמן כבר שכחה כי פעם היא הייתה חברת מר"צ. אבל הקרקס בהתחברות הזו הוא דווקא מכיוון ה"דת מדינה". זה יהיה מעניין לראות את גנץ עם פניו לציבור החרדי, משתף פעולה בממשלה אחת עם הלוחם החדש ישן נגד החרדים, ששמו ליברמן. ונוסיף לכול זאת גם את התמיכה מבחוץ או מבפנים שעלייה הצהיר אימן עודה, מה"רשימה הערבית המשותפת", ובאמת שנקבל צ'ולנט כזה שלאחריו לא נפסיק לשלשל. והעיקר: "רק לא ביבי"...
                                   לבטל את ההפרדה בבתי הסוהר
      נשות השיוויון והמאבק לחיסול המגזרים השונים ובמיוחד בין הגברים לנשים, יכולות ללכת עוד עמה צעדים קדימה, ואם כבר אז כבר. עליהן לדרוש בכול מחיר לבטל את בית הסוהר "נווה תרצה" המפלה בין האסירות האומללות לשאר האסירים הגברים, ומנציח את אפלייתם של הנשים בכליאתן באפליה מגזרית, ובהזדמנות הזו יש גם לדרוש שלא רק סוהרים ישרתו בשמירה על אסירים אלא גם סוהרות תשמורנה על אסירים, ואילו סוהרים ישמרו גם על אסירות. וכך יש גם לעשות בבתי הכלא הצבאיים: אסירים ואסירות יהיו כלואים שם יחדיו, ובאותם תאים. וכפי שלשוטרות במשטרה מותר לעצור גברים במגע ישיר הרי שיש להפסיק את האפליה ויש להורות ששוטרים יוכלו גם הם לעצור ולבוא במגע ישיר עם נשים סוררות ופליליות. בשיטה הזו ישראל תתייצב במקום הראשון בעולם בשיוויון מגזרי ובאנדלמוסייה אנרכיסטית.
                               הלהט"בים גילו את עולם הגירושין
         באחרונה גילינו כי הגירושין בין נשים שחיו יחדיו הביאו את בתי המשפט לעשות את הצעד הטבעי להעביר את הילדים לאם הביולוגית. להבדיל מגברים שהם השתתפו ביצירת הוולד, הרי שהאישה השנייה הייתה רק כ"משק עזר" לאם הביולוגית ולכן החלטת השכל הישר לא הייתה קשה לשופטים. אבל בקרב הלהט"בים יודעים היטב שהתקדימים הללו הם אבן הנגף שחשפה את כול שיטתם הקלוקלת והלא טבעית, ולכן הם יצאו שם בקריאות נרגשות ל"אחדות השורות". זה בטח גם יצוץ ב"גירושין" שיהיו בין גברים אם וכאשר האב הביולוגי יתבע אחריות בלעדית על ילד שנולד מזרעו. הפעם זה לא מצחיק בכלל אלא זו באמת בעיה טרגית שכדאי למי שנכנס לשיטה החדשה לחשוב מאה פעמים לאיזה בוץ הוא עלול להגיע. והעיקר רחמנות על הילדים.
                               שרה שרה שיר שמח בלב כדור פורח
      פרשת אירועי המטוס לאוקראינה, ואח"כ זריקת הלחם מחייבים את ראש הממשלה להגיע לפיתרון מוחלט בעניין מעלליה של אשתו. גם טענותיו של יגאל סרנה על השלכתו של נתניהו מרכבו ע"י אשתו, וגם עניין ניסיון כניסתה לתא הטייס לעולם לא יוכלו להתבהר באמת כי בוודאי שאסור לאנשי הביטחון והשירות להעיד על אירועים ביטחוניים אלו או אחרים שעברו של ראש הממשלה, ואולי הוראה זו היא באמת בצדק כי מי יודע אם לא הייתה הוראה כזו לאן היינו מגיעים בעדויות אנשי הביטחון. אבל את זריקת החלה ראינו כולנו. יתכן שגב' נתניהו הייתה מרוגזת עדיין על הקברניט ה"סורר" שלא ברך אותה לפי טעמה, ולכן זרקה את החלה האוקראינית, וגם יכול להיות בכלל שגב' נתניהו איננה מודעת לרגישויות תרבותיות בכלל. אבל המכלול הכול כך גדול והכול כך צפוף של אירועי המבוכה של אשת ראש הממשלה מחייבים את נתניהו הכול כך חפץ בהמשך תפקידו, לנסות ולחשוב כיצד אפשר לשכנע את אשתו, או להתאים את עצמה למאורעות הדיפלומטיים או פשוט להשאיר אותה בבית, מבלי לפגוע בה.
          ולמי שאיננו יודע, אזי, פרעות הבדויים והערבים בכפר גלעדי לפני יותר ממאה שנה, החלו סביב לחם ומלח והסתיימו ברציחתו ההיסטורית של יוסף טרומפלדור. משעלו אנשי כפר גלעדי באצבע הגליל, על אדמתם הרי שבני הכפרים והמאהלים הסמוכים הגיעו אליהם עם לחם ומלח, כברכה על בואם. אבל החלוצים החילוניים שמזמן כבר התנתקו ממסורת ישראל, ראו בצעד הערבי הזה כצעד פרימיטיבי לביזויים וכתגמול ביזו ולעגו לשליחי הערבים, תוך השלכת הלחם והמלח לארץ. ההמשך היה בהסתערות הערבים ובדם היקר שנשפך אח"כ. באוקראינה כבר שואלים כיצד ראשי "מדינת היהודים" לועגים למנהג כול כך עתיק, המושרש ביהדות ושאותו הורישו בני העם הנבחר לשאר הדתות והמסורות...
            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה