יום ראשון, 23 באפריל 2017

חוצפה חילונית

בס"ד
                   חוצפה חילונית / הרב אליהו קאופמן
      כבר זמן רב שאני טוען שהפרדת הדת מהמדינה רק תעשה טוב ליהדות ולכל סממן דתי בארץ הקודש. נכון אמנם שכך נפסיד יהודים שנכללים, כביכול, בלב הקונצנזוס היהודי אבל לדעתי הם לא יהיו כל כך רבים כפי שאחרים משערים, והעיקר שיהודים כשרים באמת לא יפגעו עוד רוחנית על ידי אלה שמשנים את תכני היהדות והחגים שלנו ממרומי משרותיהם ה"ממלכתיות".
      ציונו של יום ל"ג בעומר הוא כל כולו דתי – על רקעו ההיסטורי ועל החגיגות שבו. מרכזיותו של ציון הרשב"י ובנו אלעזר היא מרכזיות דתית של תנא קנאי ועיקש שבכל הדורות – הרבה מאוד לפני שהציונות צצה וצייצה, עלו אליו יהודים שומרי תורה ומצוות, ולפעמים גם נכרים יושבי הארץ שהאמינו כי קדושתו הדתית של הציון הזה תביא גם להם ברכה. אבל מאז שקמה מדינת ישראל הפך גם חג זה – בבתי הספר החילוניים, להיות נחוג באוירת כפירה וללא קשר לתוכנו האמיתי, ואילו המקום הקדוש של רשב"י קיבל גם פנים "תיירותיות". השבוע עברה החוצפה החילונית – של אלה שעבורם ארץ ישראל היא "מתנת השם" אבל הם לא מאמינים בהשם, רחמנא לצלן, את ה"קו האדום" של טיפת היושר האינטלקטואלי.
      נכון שהתאריך של ל"ג בעומר נופל על יום ראשון אבל תחילתו של החג הוא במוצאי שבת ולכן ביקשו שלוחי הציבור הדתי לדחותו ביום אחד כדי שלא יהיו חילולי שבת, בחג כה דתי וקדוש שתנא קנאי עומד במרכזו. כך זה נהוג אפילו לגבי "יום העצמאות" וימי הזיכרון למיניהם, שלהם ולדת ישראל אין קשר. כך גם נוהגים אצלנו לדחות צומות שחלים בשבת, ואפילו בערב שבת. אבל אלה שלהם ולדת אין שום קשר מלבד מלחמה אנטי דתית יצאו לפתע פתאום להגנת הישארות התאריך המקורי של החג, רק כדי ש"חופשת הילדים" לא תשתנה, ומיום שבת יקפצו לעוד ים חופשי כיום ראשון ויוכלו לחלל טוב יותר את ה"שבת הארוכה".
    צריך לומר ולהבהיר לאותם אנטי דתיים כי את החבל אי אפשר לאחוז בשתי קצותיו. מאחר ואנטי דתיותם ידועה לכול הרי מה להם ולחג כל כך דתי, ולתנא כל כך קיצוני, שמעיניו הייתה בורקת אש כשראה אנשים בטלים מלימוד תורה?! אותם חילוניים אנטי דתיים מוזמנים להקים "מסגרות לימוד" בימי החופש של חגי ישראל – שהם כולם חגים דתיים, ולא לבקש ברוב חוצפתם לחלל את השבת רק משום שלילדיהם נוח יום חופש זה או אחר. חגי ישראל הם עבור קבוצה חילונית גדולה לא יותר מימי הוללות וחופש, והיותם של ההוללים הללו חלק ממסגרת זו רק מחללת את מורשת ישראל.

      טוב יהיה אם מישהו מהעסקונה הדתית והחרדית לא יפחד להסביר להללו כי עליהם להודות על כמות ימי החופש שהם מקבלים לילדיהם בחגי ישראל, ללא שום סיבה מוצדקת ולמרות אנטי דתיותם, ולכן עליהם לסכור את פיותיהם ולא להתערב בחגים שלא להם והם רק נהנים מקיומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה