יום שלישי, 7 בינואר 2014

!גועל נפש

בס"ד
    גועל נפש! / הרב אליהו קאופמן
       פרשת חשיפתו האישית של דורון זהבי  –  "קפטיין ג'ורג'" המפורסם, לא מותירה עוד שום דמיון מה מחכה ומה יחכה לכל מתגייס חרדי בצבא הזה. אינני רוצה בכלל להיכנס לנושא ה"צורך הביטחוני" או שאולי אותו זהבי היה "יוצא מהכלל" ו/או "עשב שוטה". הבעיה איננה רק דיראני וכו' אלא הבעיה היא שזהבי אינו הראשון ולא יהיה האחרון שבצבא הישראלי ינצל את מעמדו לא רק ל"חקירות מקצועיות" אלא גם כדי "לרומם את מעמדו" בקללות גסות , בניבולי פה מלוכלכים ואיומים, בהוצאת כל דמיונות התועבה שלו על ה"פציינטים" וכו'. זה לא התחיל אתמול , זה לא נגמר בדיראני וזו בעצם שיטת פעולה שבה ה"ישראלי החדש" גאה שאיננו נופל גם מהעם השפל ביותר בעולם. ה"טרטורים הצבאיים" הם רק חלק מהבעיה הזו, שהיתה מאז שהוקם הפלמ"ח ונשארה לאחר פירוקו והקמת "צבא העם".. לבעיה הזו יש קשר אידיאולוגי עם שיר פוליטי שבו הימין הציוני מקווה כי "בדם וביזע יוקם לנו גזע, גאון ונדיב ו...אכזר! לבעיה הזו יש קשר והמשך הקשר גם ל"מורשת" החפצה בקיומו של גנב יהודי כדי להידמות לשאר האומות , ולפתח את ה"מורשת" הזו בצבא לכמיהה עבור "עינויים  יהודים", דבר שיעמיד את האומה החדשה בזינוק "מפואר" יותר מאומות אחרות בכל מה שקשור לבהמיות.
      לדעתי, היהדות החרדית ורבניה –  אם באמת התורה היא עבורם העיקר וחינוך צעירי החמד הוא מראה העיניים שלהם, הרי שהם צריכים להעמיד את הנקודה הזו מעל הכל בבקשם לא להתגייס. בצבא דוד המלך לא אכלו אנשי ה"קומנדו הימי" שרצי ים וקרפדות ל"חישול", אלא דווקא הכשרות היתה נר הרגליים ללוחם טוב ואמיץ – בים כמו ביבשה. בצבאו של דוד המלך לא איימו הקצינים במעשי תועבה – גם על האויב האכזר ביותר. לא לחינם מסר את עצמו המלך הארמי –  בן הדד, לידי צבאו של המלך הישראלי הנורא ביותר ששמו  אחאב, בציינו כי "בני ישראל הם רחמנים בני רחמנים". בצבאות ישראל ויהודה לא השפילו את החיילים ובודאי שנשים לא שרתו שם על תקן מנבלות פה ומענות שבויים ואסירים נוכרים.
       הבעיה איננה זהבי זה או אחר עם ניבולי הפה האישיים שלו אלא זו בעייתה של החברה הישראלית הפוקרת שהגסויות , הקללות וההשפלות יושבים לאזרחיה בפה במקום שיניים. ובצבא הכי קל לשחרר את הגועל הנפש הזה בהיעדר מינימום של ציויליזציה של צדק ושיויון. שם –  תחת מעטה צבאי של הבדלי דרגות, אפשר לשחרר את כל הרוע נגד האומלל ביותר ואח"כ לטעון כי "זה היה בתפקיד". אפילו בתי הכלא ומגרשי הכדורגל שמורים יותר מפני הזוהמה האנושית הזו לעומת הצבא בישראל. מי שעשה זאת לדיראני בטח לא התחיל רק ממנו ולא הפסיק אחריו. עם דיראני היה קל יותר למצוא סיבות כדי לפרוק את כל הסטיות החוצה , אבל הוא לא היה הראשון ולא יהיה האחרון, כשרוב המטורטרים והמושפלים היומיים הם אותם חיילים שביום גיוסם הם בטוחים כי באו לשרת את "צבא ה'". מהצבא הזה אנחנו –  כיהודים מאמינים ודתיים , בני תרבות הרחמים העתיקה של למעלה משלושת אלפי שנה, חייבים להדיר את   רגלינו , את  ילדינו, את אחינו ואת נכדינו וכן הלאה. גם ילדי השוליים במקומותינו הם הרבה יותר זכים ועדינים מאלה שמשמשים מפקדים וקצינים ב"צבא העם" הזה. עדיף שאותם ילדים ימשיכו להסתובב ברחובות , כי משם הם ישובו ל- ה' ולבסיס המוסר , מאשר יטמאו את נפשם וליבם בזוהמתם של ה"קפטיינים", ה"ג'ורג'ים" וה"זהבים". עם ישראל משול לב"ר – גומלי חסדים, ביישנים , רחמנים , ואין ךנו שופ סיבה לרצות לחיות אחרת. על זה כבר נאמר בתהילים כי "רחוק מרשעים הישועה".
     ועד כמה אכזרית , אטומה ולא אנושית היא מערכת החוק הישראלית – המשמשת חושך לגויים, ניתן למצוא בעובדה שלאחר שאותו "ג'ורג'" הועף מהצבא הרי שהמשטרה אימצה אותו, ומה שהוא ביצע בצבא וגרם להרחקתו הרי שמי יודע אם זה לא חוזר בתפקידו החדש במשטרה. בטוחני שבדרך החקירות הזו הרי שכל האסירים הודו ומודים בהאשמות נגדם, אך מנגד ההודאות הללו הן ברוב רובם של המקרים ההיפך מהאמת בגלל הדרך שבה נלקחו באותן "חקירות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה