יום שלישי, 7 בינואר 2014

שנה חדשה לעם חדש

בס"ד
   שנה חדשה לעם חדש / הרב אליהו קאופמן
     לא במקרה התנהל "קונצנזוס לאומי" סביב איחולי ה"שנה הטובה" לציבור יוצאי חבר העמים – לקראת ה"שנה האזרחית" החדשה. בנימין נתניהו –  איש ימין חילוני, נפתלי בנט – אחד שעושה פוזה של "דתי" עם כיפה בגודל שקל וגב' זהבה גלאון, האישה שירשה את המפלגה האנטי דתית ביותר בישראל     ( רק כשמדובר ביהדות כמובן...) ששמה מר"צ. אינני נגד ברכה לנכרים ביום חגם אבל לשלישיה הזו עם הברכה שלהם, שנשלחה לאוו דווקא לכל הנכרים בארצנו , שחוגגים את ה"שנה החדשה" , אלא רק לדוברי הרוסית שביניהם, לא כל כך בערה הברכה ל"שנה החדשה" אלא היתה כאן יותר מ"פזילה" פוליטית לכיס האלקטוראלי בימים שיבואו עבורם לאחר עידן ליברמן.
     כאמור, סימן השאלה הגדול סביב ה"ברכה הקונצנזואלית" הזו עומד סביב השאלה מדוע כל אחד משלושת האישים –  ובמיוחד ה"אינטרנאציונליסטית" גלאון, לא איחלו את הברכה הזו לכל אזרחי מדינת ישראל באשר הם –  וכמובן כוונתי בעיקר לכל הערבים הנוצרים, שבזמן האחרון עלה רעיון גיוסם לצבא הקוסמופוליטי לכותרות? גם מנתניהו –  כראש ממשלה, יש לדרוש תשובה ברורה בעניין, ועוד בימים ש"אם תרצו", תנועת ה"בת" שלו, מכרכרת סביב הנוצרים הערבים ובראשם אותו כומר ששמו דניאל (גו'בריל) נאדף, ומבקשת מהם להקיז את דמם תמורת "ברית דמים" חדשה. ואם בכל זאת העדיפו השלושה לברך רק את ה"מסתננים הישנים" –  אותם נוכרים שעלו על עגלת ה"עלייה" בזכות קרוביהם היהודיים או סתם משום שקנו מסמכים ב"שוק השחור" בבריה"מ לשעבר (ולימים התחזו ל"חסרי דת"...), הרי שכנראה ישנה כאן סיבה עלומה , אולי נוספת גם על עניין ה"נתח האלקטוראלי". אל יתתמו כל השלושה –  ולא יעזור גם לבנט ש"יצא לידי חובה" בניסיון לטאטא את השם "סילבסטר", אלא יודו על האמת שיום השנה ה"אזרחית" הזו הוא יום דתי לכל דבר על כל עלילותיו של אותו "סילבסטר" (לא סטלונה...)  בימים שכיהן כאפיפיור הראשון של הממלכה הרומית. חבל שאותם שלושה לא רק שוכחים לברך את הערבים נוצרים –  שהם רוב הנוצרים האמיתיים בישראל, אלא שטוב היו עושים אם היו מברכים באותו הדר תקשורתי ובאותה פומביות בומבסטית , גם את המוסלמים ואת הדרוזים ליום ראש השנה שלהם. ובמיוחד טוב היה אם הגב' גלאון ואנשי "מירצה" היו מברכים את הרוב היהודי הדתי והמסורתי בישראל בראש השנה שלנו , ומתוך חום והוקרה לדת היהודית ולא מתוך ניסיון להמציא ראש שנה אמורפי. התנהגות "ממלכתית" אמיתית  –  וללא משוא פנים ל"נוצרים הלבנים" על פני ה"ילידים הנוצרים" שמוצאם ערבי, היתה כזו אם הפרלמנט הישראלי היה מאפשר להסכים לבקשת ח"כ חנא סוויד מחד"ש , להעמיד את הסמל הנוצרי עבור כל המיעוט הנוצרי בפתח הפרלמנט הישראלי (כמו שלמשל תנועת חב"ד עושה זאת בעולם...) , שהרי הפרלמנט הזה איננו יהודי – דתי, ובטח איננו מייצג את העם היהודי ואת היהדות אלא מדובר במוסד תחוקתי כללי ולא יותר. התנהגות כזו היתה מעמידה את כל הנוצרים בפוקוס שווה כאזרחים במדינה הזו, מבלי לרמוז ללבנים ולדוברי הרוסית שביניהם  רמזים מגונים על ניסיון להתמזג אתנית ו"לאומית" (המילה הזו חזרה אצל שלושת המברכים למרות שכולנו יודעים שלמבורכים ולנו כל קשר אתני ו"תרבותי" הוא בבחינת "מקרי בהחלט").
     אבל מסתבר שמאחורי ה"ברכה" המוזרה הזו לא רק שמסתתר אינטרס אלקטוראלי מובהק אלא שמסתתר שם גם ניסיון לבנות גשר קיומי ודרך התבוללות בין היהודים החילוניים  –  מאנשי שלומו הפרו מיסיונרים של נתניהו ועד אנשי מר"צ האנטי דתיים, להקמת ה"עם החדש", העם שימזג "ערכים" נכרים עם רוח "דת הרחמים והאהבה" של הנצרות מאירופה הקולוניאליסטית (ובמיוחד זו שמיוצגת ע"י צאצאי חלמניצקי, יקתרינה והצארים ניקולאי ואלכסנדר...), כנגד ה"יהדות החשוכה". זוהי המשך החוצפה להדביק לנו נוכרים – שרבים מהם נכדי פוגרומיסטים, במסווה "לאומי" ו"תרבותי". משעלו אבותינו מאירופה , מאסיה ומאפריקה הם לא חשבו להפוך את שפת הגלות שלהם לשפה רשמית. אפילו שפה יהודית –  שמדוברת בישראל אף כשפת אם ראשונה בקרב המוני יהודים וכך גם בעולם היהודי  (ולא רק החרדי...) –  כשפת האידיש, איננה זוכה למעמד של "שפת מדינה" . אבל הרוסית זכתה לכך. אם ה"עולים" האלה באו לכאן מתוך "ציונות" והזדהות עם ה"יהדות" מדוע הם אינם מוותרים , כהורינו למשל, על השפה הנכרית הזו , שבאמצעותה נתנו את הפקודות לפוגרומיסטים להכות ב"זידים" ?  התשובה היא שמדובר ב"מסתננים" לכל דבר שאינם יהודים וחפצים להכות בקרבנו שורשים נוכרים מבית אבותיהם. ולראיה, הרי שבעליות הגדולות שבאו מאותה בריה"מ בשנות ה-70 הרי שכל העולים דאז (אשכנזים כיוצאי בריה"מ האסייתית) לא ביקשו להפוך את הרוסית , הגרוזינית והאוזבקית ל"שפות מדינה", וזאת משום שכל העולים הללו היו יהודים. גם היהודים שבאו בעליות של שנות ה- 90 לא ביקשו (ואינם  מבקשים...) את ה"רוסיזציה" הזו , אלא רק אלה מביניהם שהם ה"מסתננים הלבנים" , שגם להם "קופסת פנדורה" פלילית לא קטנה אבל התמזל מזלם שהם לבנים ומאחוריהם מעצמה ומדינות לווין וכמובן "תארים אקדמאיים" שחלק לא קטן מהם נקנה במכירה פומבית בין הרי אורל  לדניספר.
    את גלאון ואת מאווייה האנטי יהדות והפרו התבוללות אני מכיר ויודע , ותתפלאו שגם על נתניהו ושכמותו אין לי שאלות. ה"יהדות" שלו ושל חבריו לא ירדה מהר סיני אלא מהבדיות הרפורמיות והקונסרבטיביות, אבל מה עושה עם השניים מר בנט, ולראשו כיפה (אמנם קטנה...)? זה זמן לא מועט שאני חושד –  ולא בכשרים, כי הבנט הזה הגיע עם ה"שקדייה הפורחת" שלו, כדי למעט יותר ויותר את הבסיס היהודי של מה שהיתה פעם המפד"ל ההיסטורית ובמיוחד לנתק סופית את ה"בית היהודי" מרבני ה"מזרחי" ומקול תורה אמיתי תוך הפיכת הציבור הזה ללאומני בלבד וכמה שיותר חילוני. המלחמות של בנט – שקד ביהדות החרדית , החוקים האנטי דתיים והפרו תועבתיים שהם מחוקקים והתנתקותם הסופית מרבני ה"מזרחי" מבהירים לנו שבאמת "משהו חדש" התחיל בקרב הציונות הדתית אבל זה משהו רע ומכוער ולא במקרה הלך הזרזיר בנט (עם עבר "לאומי" ולא דתי...) אצל העורב לפיד, כמו שלא במקרה פורחת השקדייה שלו כאשר היא מחוקקת עוד חוק ועוד חוק נגד התורה והיהדות. חילול השם הן מילות רכות מול המראה של בנט והשמפניה המורמת שלו לכבוד אותו חג נוצרי , ובמיוחד כאשר הוא רואה "אחדות לאומית" בין הנכרים הסלאבים החוגגים אותו לבין עם ישראל  , ועוד לבין היהדות הדתית שדרכה גם הוא הסתנן – אבל לפרלמנט ולממשלה. להבדיל משני האחרים הרי שדווקא הוא –  ה"דתי" שבין השלושה, גילה את צפונותיו האנטי דתיות אף יותר מהם, בדברי השבח שלו למדינה הוא עמד והציע לכל אותם נכרים סלאבים נטו (שהרי ליהודים האמיתיים שבאו מחבר העמים אין בעיות ממשיות ביהדותם ואין להם רגש מיוחד ל"יום השנה האזרחית") "שרותי דת יהודיים" "קלים", שבמסגרתם הוא פונה אליהם שוב , וממש מבקשם בתחינה לבוא אלינו ולהתבולל עימנו!
     דרך אגב , מה שלא ידעו השלושה הוא שהסלאבים מחבר העמים חוגגים מאוחר יותר מה-1 בינואר את "יום השנה האזרחית" ואת "חג המולד" שלפניו, עקב לוח שנה שונה מזה המערבי...
       שבע שנים חייתי במדינה נוצרית עם מוסדות דת יהודיים ועוד כמה שנים חייתי במדינה נוצרית אחרת (באירופה) ובימי התיכון שלי למדתי עם ערבים נוצרים ברמלה ולכן יודע אני את חשיבות הברכה לדת אחרת ואני אמנם מנצל את המאמר הזה כדי לברך כל נוצרי בישראל –  אם כאזרח, אם כתושב ואם כמי שחי כאן באראי , בשנה טובה עפ"י אמונתו וללא קשר ללאומיותו  וצבעו , אך כמו ששלישיית ה"גשש החיוור" כבר אמרה , "אם כבר ביחד אז לחוד". בלי "שרותי דת" יהודיים משותפים ובלי ביחד ב"לאומיות אחת" וכמובן ללא "תרבות משותפת". כך , דרך אגב, חיו יהודי ארצות האסלאם בארצותיהם והסתדרו טוב יותר עם שכיניהם המוסלמים (ואף הנוצרים שם...) מאשר הסתדרו הורינו עם כל אלה שה"ששלישיית הקונצנזוס הלאומני" פנתה אליהם בשפה הרוסית.

       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה