יום שני, 13 בינואר 2014

לפיד השנאה

בס"ד
      לפיד השנאה / הרב אליהו קאופמן
      אין ספק שמשפט הילדות שלנו  – "נותנים לו אצבע והוא רוצה את כל היד", פשוט מולבש על יאיר לפיד. ההתקפה האחרונה שלו על ה"רבנים הראשיים" איששה זאת. בשנה האחרונה זכה האיש הזה ביותר מדי "כופתאות" , כוח פוליטי ותשומת לב למה שהוא באמת שווה. בבוקר בהיר קם שדרן –  שאין לו השכלה אקדמית מינימאלית , ללא הבנה כלכלית וחסר ניסיון פוליטי ובטחוני והופך לראש המפלגה השנייה בגודלה במדינה ואח"כ מקבל את תיק האוצר הסבוך , וממרום מנעמיו הוא גם מאמין שהוא זכאי לכל אלה ומתחיל בהשלטת טרור פוליטי ואיומים סטליניסטיים שאיש מעודו לא איים כך, אפילו לא אותו דוד בן גוריון הכל יכול. לפיד הינוקא מאמין כי המדינה היא גם המפלגה שלו, שם השליט דיקטטורה וצמצם את חופש הדיבור והפעילות (ראה למשל מקרה ח"כ עדי קול...) עד למינימום. את האיש שרצה להחרים את דיוני הפרלמנט בגלל ההתנגדות לדעותיו, ושרוצה לקבוע באופן שרירותי את דעותיו הילדותיות וצרות האופק, צריך לעצור וטוב יעשו זאת החרדים ורבני החרד"לים שעה אחת קודם לכן. הפעילות הפרלמנטארית –  כאמצעי השפעה תורתי, היא ממני והלאה אבל כדי להעיף את הפרחח הזה צריך לאחד כוחות ולהוכיח לו שהוא לא בלוטו אלא פופאיי קטן וחסר חשיבות.
      יש גבול להתעמרות של אדם חסר השכלה בסיסית וללא הבנה השקפתית ורעיונית ביהדות (ובשאר מדעי הרוח והחברה...) שהוליכה אותה שלושת אלפי שנה עד הנה כעם והחפץ לפגוע בזדון בצניעותן של בנות ישראל , שמשפחותיהן מעוניינות לא להפילן לפח ההפקרות , עישון הסמים , מסע ההטרדות  ועוד מיני תחלואים שלפיד ודורו עברו בהנאה ושנציגים לא מכובדים של דור זה יושבים לצידו בפרלמנט  הישראלי , ואף הגיעו לשמש כיו"רי מפלגות. מה מתרחש בצבא –  בתחום האישות , ידוע לכל וזכותם של יהודים לשמור את בנותיהם מהרע הזה כמו שזכותם של אנשים הגונים וישרים בסקטור החילוני לגור בסביבה שאין בה פשע. בדיוק כמו שכל הורה חילוני לא יעמיד את ילדיו הרכים בניסיון לגור –  דלת מול דלת, עם עבריינים, ולסמוך על "כוח הבחירה" של ילדיהם ויפחד מקלקולם, כך כל הורה דתי וחרדי פוחדים שהילדה שלהם תהפוך לחיילת בצבא שהקצינים והמפקדים מטרידים מינית השתי והערב , כך הם מפחדים שביתם לא תלמד ניבולי פה מיותרים כחיילת וכ"מפקדת", וכמו שהורים חילוניים מעוניינים שילדיהם יוותרו "ילדים טובים ירושלים" כך זכותו של כל הורה דתי להותיר את ביתו חסודה ותמה וללא ניסיון בעישון סמים למשל, ניסיון שלא פסח על כמה ח"כיות ידועות.
    הויכוח מי צודק –  החילוניות החזירית או הדתיות הרדיקלית, ימים יגידו והויכוח יישאר תמיד פתוח, אבל לאיים בפיטורין על רבנים ראשיים שנבחרו באופן דמוקראטי , רק משום דעותיהם השונות , זהו צעד דראסטי שקורא למלחמת דת ולכן במקום להילחם זה בזה ולפטר שני רבנים שנבחרו גם ע"י חילוניים הרי שקל יותר לפטר את הילד המרדן מנעוריו, שבמעשה שטן עלה לגדולה שלא מתאימה לו. מי שחושב שלפיד הינוקא הוא המשך תואם לאביו הרי שהוא טועה. האב –  עם כל האגרסיביות הלוחמנית שלו, ידע איפה עובר הגבול. הלה היה שקול יותר מבנו, הוא לא היה מחייב בנות דתיות לשרת כמו שהוא לא היה מסכים שימנעו מחילוניות לשרת, ומעל לכל הוא עבר את גיל הילדות עשרות שנים לפני שהגיע לגיל שבו נמצא עכשיו בנו.

     גישתם של גורמים מודרניים שתולים ביהדות החרדית – ליצור מצב של הבלגה מול הטרור הפוליטי של "יש עתיד", "התנועה" והצמד בנט – שקד, רק מביא לעוד ועוד מהלומות על ראש היהדות ועולם התורה הנקי והזך, מצידם של אלה שעבורם "עולם ישן נחריבה" איננו אמצעי ליצור חברה חדשה אלא זו מטרה בפני עצמה ללא אלטרנטיבה תרבותית אחרת. הבאה לסילוקו הפוליטי של הילדון הבעייתי הזה , הפגנות ברחבי הארץ נגד הטרור האנטי דתי ויציאה לחו"ל כדי להראות איזו אנטי דתיות שוררת נגד היהדות בארץ הקודש (שלפיד משתמש בה להצדיק את שהייתו הקולוניאלית כאן), הם רק חלק מההצעות המוצעות כדי להחזיר את לפיד ואת הבובות שלו מ"יש עתיד" לצורתם הטבעית. יטיבו לעשות רבני החרד"לים אם באותה נשימה ינפנפו את הצמד בנט – שקד מראשות ה"בית היהודי" ויטהרו את מפלגתם מאלה שבאו מבחוץ להפוך אותה לחילונית קיצונית ובדרך אגב הביאו את הצרה הזו ששמה יאיר לפיד עד להיכן שהגיע. את לפיד ובובותיו צריך להחזיר למדור התיאטרון בטלויזיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה