יום ראשון, 27 בנובמבר 2011


בס"ד
                                     שוברת המיתוסים / הרב אליהו קאופמן
          מאז פרשת המשט הטורקי הפכה החכי"ת  זועבי לשק חבטה לאומני עד שעלו קולות פרלמנטרים לסלקה מהמדינה. ממבט שטחי ניראה – כי החכי"ת הזו "עברה את הקו האדום". לאחרים ניראה כי גב' זועבי  מונחית ע"י גורמים ערבים  חיצוניים מאשר מייצגת את ערביי ישראל. מעבר לפרשת ה"מרמרה" היא כבר "כיכבה" בעניין לימודי השואה בישראל ,  לא פעם היא נוסעת להודיע  בחו"ל את קלונה של המדינה , ולאחרונה עשתה  זאת  בדרום אפריקה  -  לגבי הקשר בין משטר ה"אפרטהייד" למדינת ישראל.
      את חנין אוהבים לשנוא או לאהוד -  תלוי באיזה סקטור נשאלת השאלה. חנין זועבי היא הדבק הלאומני המאחד את הליכוד עם "קדימה" ואת "ישראל בתינו" עם "עצמאות". כלפי חוץ ניראה כי הגב' עברה את ה"קו האדום" . במחשבה שנייה אולי  זה באמת נכון -  היא עברה את ה"קו האדום" הציוני ומשום כך עושים לה דה – לגיטימציה שאפילו עזמי בשארה  לא זכה לה.
      אבל במבט עמוק יותר מסתבר שהחכי"ת הזו לא כל כך קיצונית  ולא כל כך לאומנית . היא פשוט הראשונה שמתחילה להסיר את המסכה  מעל פנייה של ה"דמוקרטיה היחידה במזה"ת". זועבי לא היתה האישיות הפוליטית הערבית היחידה מישראל על ה"מרמרה" אבל היא היתה החכי"ת היחידה שם  ולישראל זה  לא התאים ,  שח"כ  תדרוש הסרת המצור מעזה , בגופה  ממש. למי שיש קצת שכל בקודקודו יודע היטב שזועבי איננה פרו- נאצית אלא לטענתה השואה המרה מנוצלת באופן ציני כתירוץ עיקרי להפליית ערביי ישראל ודיכוי הפלסטינים בשטחי הכיבוש. בודאי שלאחר העזה כזו היא תחטוף מבול של הסתה מסוחרי השואה המסתירים היסטוריוגרפית את החלק הציוני בפרשה. נסיעותיה הדחופות לכל העולם – לספר את סיפור עמה, אינן דבר קיצוני. כל פרלמנטר בן מיעוט לאומי , ושהשלטון נושף בעורפו היה מתנהג כמוה. ה"אפרטהייד" הוא שלטון המיעוט הקולוניאלי  על הרוב. כאלה היו ה"בורים" בדרום אפריקה וחבריהם מרודזיה . עכשיו אני שואל אתכם שאלה: אייך צריך לקרא למשטר שחלוציו היגרו לארץ זרה (שהרי מה מקשר בין היהדות לאותם ציונים אתאיסטים ?!), ובמדינה שבנו חוקקו חוק שרק קרוביהם  מחו"ל יתאזרחו אוטומטית ומנגד מנעו מהילידים את הזכות הזהה ? כיצד אפשר לכנות משטר שלמעלה מארבעים וארבע שנה מיליונים חיים אצלו תחת משטר צבאי וללא מדינה ואילו בני העם השליט זוכים באותם מקומות לכל    הזכויות ? עם  יד על  הלב – זה לא מזכיר קצת את ה"אפרטהייד" ? זועבי בעצם איננה יותר קיצונית מנלסון מנדלה למשל , אבל בדיוק מזה פוחדים כולם - מנתניהו וליברמן הגלויים ועד ל"ליברלים" שב"קדימה" וב"עצמאות".
     אינני פסיכולוג ואינני מתיימר לכך אך לא במקרה זו דווקא זועבי שנושאת את דגל שבירת המיתוסים של הציונות ברחוב הערבי. היא גדלה בין בני משפחה ששנים רבות עבדו  עם הממסד הציוני וחויבו לבלוע צפרדעים. . היא ראתה מקרוב כיצד רומסים את כבוד הדודים והללו הופכים חומר ביד היוצר הציוני. והיא ראתה שמנגד לא צמחה שום תועלת לעמה מהשתעבדות הפוליטית הזו. אייך אומר המרכסיזם?: "ההוויה יוצרת את ההכרה"...
     ועכשיו לסיום  , הייתי מציע לגב' זועבי לעלות כיתה בתודעת הקרב הרעיוני שלה ולהסיר עוד מסיכה : את היות הציונות יהדות תוך השימוש בשואה המרה כמסכה להפקרת היהודים,  ולציין  שבארץ ישראל ערבים ויהודים חיו בשלווה עד בוא הציונים. וכן  לציין שהמדינה הזו לא מאזרחת רק  יהודים  אלא מביאה גם עמים אחרים כדי לשעבד את הערבים. אם תקפוץ הגב' כיתה היא תקבל את כל הסיוע העובדתי מכותב שורות אלה ושכמותו.
     
       
             

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה