יום שלישי, 2 במרץ 2021

הכנענים באים

 

בס"ד

                  הכנענים באים ! / הרב אליהו קאופמן

    פסיקת בג"ץ – בנוגע ל"גיורים" הרפורמים והקונסרבטיביים איננה בבחינת הפתעה. ספק אם רוב ה"גיורים האורתודוכסים" כיום הם "מהודרים" משל הרפורמים והקונסרבטיביים אבל הפסיקה החדשה לא תהיה כול כך בעלת השפעה דתית כמו שתהיה לה השפעה דמוגרפית. הקרבנות הדמוגרפיים שלה הם החרדים והערבים ואילו שתי מפלגות – מהימין הקיצוני ומהשמאל הקיצוני, הן בעצם הנהנות הגדולות ממנה.

      החלטת בג"ץ – להתיר "גיורים" רפורמיים וקונסרבטיביים, כדי לזכות באישור "יהדות", ובמיוחד להתאזרח בן לילה בישראל, לא הייתה מפתיעה ואולי אפילו התאחרה. הקרב בין "הציוויון היהודי" של לבין "הציוויון הציוני" – של המדינה ההרצליאנית, הוכרע בנוק - אאוט שיפוטי לטובת ה"ציוויון הציוני".  אוי לאותם תמימים – חובשי הכיפות הסרוגות, ולימים גם רוב חובשי הכיפות השחורות, שניסו להאמין כי שני "הציוויונות" הללו חד הם, או לפחות אפשר לגשר עליהם. שני "הציוויונות" הללו הם תרתי דסתרי. כך הם היו כבר מיום הקמת התנועה הציונית, וכך הם כיום לאחר חג הפורים תשפ"א, לאחר החלטת בג"ץ. מזמן יש כאן שני עמים – ואולי יותר, בתוך עם אחד, כשכול אחד קורא לעם שלו משום מה "יהודי". מזמן שני עמים ויותר חוגגים חגים עם אותו שם בסגנון ובתוכן שונה ואף הפוך. ולראיה, בחג הפורים האחרון הרי שעם אחד חגג את פורים כהלכתו והורתו מימי אחשוורוש, מרדכי ואסתר המלכה, ואילו כמה עמים אחרים חגגו את "חג הפורים" בנוסח הקרנבל הברזילאי. אלה שלא ירדו מהמסורה חגגו אותו בשמחה שלוותה במשלוחי מנות, במתנות לאביונים ובסעודות פורים שקרבו לבבות ואילו האחרים חגגו במסיבות של הוללות וקירוב גופות בדרך הטבע ובדרכים גם אחרות. עם יהודי אחד הוא העם העתיק שלנו – ששרד משומרי התורה והמצוות, והעם "היהודי" האחר הוא תערובת אתנית שלרוב מורכבת מיהודים שהשילו את מסורתם אבל בתערובת הזו נכנסו גם נכרים לא מעטים, חלקם מהתבוללות ממש וחלקם ע"י "גיור" מזויף, שאיננו באמת כולל תורה ומצוות. מי שיטען – מבין שומרי המצוות, כי הבג"ץ קבע דרך חדשה ביהדות אינו אלא טועה ומטעה. הבג"ץ פשוט קבע ש"הגיור" האתני – ככול הגויים, הוא המפתח ל"עם היהודי" של המתבוללים ושל היהודים החילוניים, ולא המפתח הדתי, שאותו קבע רבנו סעדיה גאון במשפט: "אין אומתנו אומה אלא בתורתה". הרעיון להגדיר את העם האתני החדש צץ כבר בראשית הקמת מדינת ישראל ע"י אדם בשם יונתן רטוש וגם ע"י ראש מרימי המרד בדת ישראל, העיתונאי והח"כ המנוח, ואורי אבנרי, שהצטרף אליו. לעם החדש שהזו הם קראו "הכנענים" ובתחילה הם חשבו על התבוללות עם יושבי הארץ ממוצא יהודי שיתבוללו עם ערביי ישראל אך לאחר שהרעיון שצמח לא התקבל מעשית ע"י הערבים עבר עניין ההתבוללות של חלק מהיהודים החילוניים לכיוון המתנדבים שבאו מחו"ל, ועם נכרים מחו"ל, עד שבשנות התשעים של המאה העשרים הם כבר נטמעו עם עולי חבר העמים הנכרים.

                          "הגיור הממלכתי" ו"הרבני" כפיקציה רפורמית

     יהודים דתיים, חרדים, ואפילו מסורתיים, מנסים היום – לאחר קביעת הבג"ץ, לעורר רעש כי נתינת הרשות לרפורמים ולקונסרבטיביים "לגייר" פירושה הבאת "גרי חלומות" לתוך עם ישראל. מצטער, זו איננה האמת. כבר לפני תשע עשרה שנה הביאה הטלויזיה הישראלי כתבה בה רואים כיצד "רבנים אורתודוכסים", כביכול, "מגיירים" "עולים חדשים" נכרים לצד רפורמים וקונסרבטיביים. "הרבנות הראשית לישראל" – על "הגיור הממלכתי של משרד ראש הממשלה", לא עמדה מעולם על עניין "גיור כהלכה" אך ורק למי יוכיח שהוא ישמור תורה ומצוות אח"כ. אותה "רבנות ממלכתית" – ולימים "הרבנות הצבאית", "גיירו" נכרים ללא כול קשר לשמירת המצוות בעתיד, ועל פי "פס יצור" חילוני למהדרין. "הגרים" הללו – לאחר קבלת התעודות שלהם, יכולים היו להתחתן עם יהודים אחרים כאוות נפשם. זוהי בדיוק ההתבוללות שנגדה מתריעים כיום הדתיים והחרדים ב"גיור הרפורמי" ו"הקונסרבטיבי". ישנם כאלה המאשימים כיום את הגורמים האורתודוכסים "הממלכתיים" כי באשמת קשיחותם ב"גרויות" הרי שהנושא נזנח חוקתית שנים רבות עד שבא הבג"ץ והכשיר את הרפורמים ואת הקונסרבטיביים. אבל אני דווקא טוען להיפך. במשך עשרות שנים התחילו להבין בישראל כי "בגיור הממלכתי" – ואף זה של בתי דין חרדים עצמאיים (כמו בבני ברק בעיקר!), איננו שונה מזה הרפורמי והקונסרבטיבי וכי "הגרים" של "האורתודוכסיה הממלכתית" ושל בתי דין חרדים סוררים איננה אלא תעשיית כסף מפוקפקת שאיננה שונה בקלות מעלליה מהרפורמים והקונסרבטיביים, ומוציאה לשוק היהודי "גרי חלומות" שהינם חילוניים לגמרי, ואף ממשיכים בהבלי קיום הנצרות בעיקר, ממנה באו. לא מכבר סיפרה אישה – בת לכת השומרונית מחולון, כי "התגיירה" רק כדי שהיא תוכל לקיים "חיים חילוניים", בעוד שכשומרונית היא הייתה חייבת לשמור מצוות דקדקניות יותר בדתה דאז, שהירא דת הרבה יותר קלה מהיהדות. כבר בשנות התשעים של המאה העשרים נחשפה פרשת מרמה בכספים ע"י אילנה דיין, בטלויזיה. "הרב" שנתפס ב"גיורים" תמורת כספים היה "הרב של משרד העבודה והרווחה" – שהיה אז בשליטת  ש"ס והשר אלי ישי, וה"רב" הזה אף ניבל את פיו על הקב"ה, רחמנא לצלן, בסופרו את שטרות כספי השוחד שקיבל. האיש היה גם רבה של כפר שמריהו ולימים הוא היגר לפרג, בירת צ'כיה. יחד עימו נתפסו עוד כמה "רבנים אורתודוכסים", שלמרבית הלעג היה קשורים לענת הופמן הרפורמית ממר"צ... באותה תקופה גם החלו "גיורי סרק" עבור עוזרות בית פיליפיניות של אישים פוליטיים מרכזיים ממפלגת העבדה – אך גם מש"ס הצדקנית! משנות התשעים של המאה העשרים והלאה – עם ההגירה הגדולה מחבר העמים, החלו "הגיורים" הלא דתיים לתפוח. אם בגלל תקנות מקלות שהורו לכך ממשרד ראש הממשלה (במיוחד בתקופת אריאל שרון כראש ממשלה, והקמת "מערך הגיור הממלכתי" שלו) ואם משום רדיפת הבצע של דיינים בבית דין חרדי בבני ברק, שאף זכה לאישור בג"ץ "לגייר" באופן עצמאי מ"הרבנות הראשית לישראל", משום ש"גייר" בקלות גדולה יותר ממנה. לא אכנס כאן לכול ההיסטוריה הזו אבל את "הלבנת" הנכרים ל"יהודים" ע"י "גיורים" מפוקפקים ונישואין כוזבים לא העלו בלעדית רק הרפורמים והקונסרבטיביים. מכאן שהשופטים בישראל אינם כול כך טיפשים ומסתמא שמזמן הם הבינו שאין הבדל בין "גיורים אורתודוכסים" כוזבים (המתנהלים כיום גם ע"י "הרבנות הראשית לישראל" גם במדינות הנידחות מיהדות כמו פולין, רומניה, גרמניה, איטליה וכו') לבין "גיורי" הרפורמים והקונסרבטיביים. ולכן סביר להניח כי שופפי בג"ץ החליטו להפסיק עם הצביעות הזו, של הבדל "תיאורטי" שאיננו מעשי, בין "גיורים אורתודוכסים" ל"גיורים" רפורמים וקונסרבטיביים. מישהו כיום – בקרב "מגיירי" השקר "האורתודוכסים בעלמא" חושש שעם החלטת הבג"ץ הרי שפרנסת בתי הדין "האורתודוכסים" תיפגע מעצם הגידול בעצה לאפשרויות "גיור" נוספות וכך ירד המחיר האסטרונומי של "המעכרים" ל"גיור אורתודוכסי – חילוני". אבל בעיית הקביעה של בג"ץ היא דווקא במישור האזרחי – בעניין ההכרעות בדמוגרפיה בישראל, ובסחר – מכר שיפתח במדינה הזו, שבלאו הכי היא קיימת באנדרלמוסיה אזרחית שאין לה אח ורע בעולם. הבג"ץ בעצם אישר את הקמתו הרשמית והמעשית גם יחד של "העם הכנעני".

                                               הנהנים והמפסידים

    שתי מפלגות פוליטיות ייהנו בעיקר מהחלטת בג"ץ הזו ושני צבורים יפגעו בעיקר מההחלטה הזו. עד להחלטת הבג"ץ האחרונה אמנם "הגיורים" התנהלו במרמה לא קטנה עם תוספות של כאלה שאין ולא היה בכוונתם להיות באמת יהודים אבל הפעם עניין הכמות והסיטונות הם בנוסח שונה. זה אמנם רק יתחיל בישראל עם בני/בנות זוג של ישראלים אבל זה ימשיך אח"כ גם לחו"ל. גם אם הרה"ר מקיימת בחו"ל – ואפילו במדינות הנידחות מיהדות, "גיורים" פיקטיביים, הרי שהכול נעשה עפ"י כמות מוגבלת לשנה ותו' לא. אבל הפעם האנדרלמוסיה מארה"ב למשל תעבור לישראל ולכול העולם. הטענה כי ל"רפורמים" ול"קונסרבטיביים" יש "רוב יהודי" בארה"ב היא טעות מרה. דרכם של אלה אמנם "התגיירו" רבים אך לא מעטים מהם חזרו לנכריותם. אחרים הולידו ילדים שהתבוללו בחתונות בכנסיות עם נכרים. "המספר הגדול" שלהם הוא על הנייר ההיסטורי בלבד אבל למעשה כבר למעלה משמונים שנה שעם ישראל איבד קרוב לשני מיליון יהודים אמיתיים בשיטה הזו! ברגע שהחלטת בדג"ץ תקרום עור וגידים מעשיים הרי שאנשי מר"צ יעמידו אנשים מתוכם – במסווה של "רבאים" רפורמים, שיתחילו ל"גייר" עוזרות בית פיליפיניות, עובדים זרים סינים ותאילנדים ואח"כ גם את האריתראים והסודנים שיצמאו אצלם ברשימת "המתגיירים". זו אולי גם הדרך של מר"צ לגדול בעתיד מגירוד אחוז החסימה לממדי היסטוריה שלה, כשקיבלה בין 12 ל-10 מנדטים. הסיפור שלי איננו דמיוני ומי שכבר הזה את הרעיון הזה היה ירון לונדון, כשבטורו ב"ידיעות אחרונות" הציע לגייר את פליטי התחנה המרכזית בתל אביב ואת עוזרת הבית מהמזרח הרחוק. לונדון לא הסתיר את כוונותיו הזדוניות ובפירוש טען כי זו תהיה התשובה לאיום הדמוגרפי הדתי והחרדי ולביטחון מול המיעוט הערבי. אין ספק שמר"צ, ומסתמא גם מפלגות העבודה ו"יש עתיד", תדאגנה דרך מתווה הפסיקה החדשה להקים "מכוני גיור" בחו"ל – ובעיקר בארה"ב. כך הן תשענה על גדילתן הפוליטית העתידית בישראל ותשננה א הדמוגרפיה ב"אוכלוסיה היהודית" בישראל בפרט, ובקרב כול אוכלוסיית מדינת ישראל בכלל. אך מר"צ לא תהיה הנהנית היחידה מהפסיקה הזו – ולא רק מפלגות השמאל תרווחנה בממנה. בעיקר תרויח מהפסיקה החדשה מפלגת הימין – "ספינת הדגל" של הלא יהודים הראשונים במעלה בישראל והחפצים להיכנס ל"עם היהודי" עפ"י הקריטריונים שלהם ולא של היהדות, וכוונתי ל"ישראל בתנו". ליברמן – שעט בעבר על שינויים באורתודוכסיה היהודית משום שציבור הסלאבים שלו "פרקטי", גילה כי הבג"ץ הכשיר לו הפעם את הרפורמה כ"פרקטיקה" יעילה יותר. האיש שרק לפני מספר שנים כמעט רוב ראשי מפלגתו נחקרו במשטרה על שחיתויות וחלקם אף ריצו מאסרים ואילו הוא עצמו, הכול יכול, לא זומן כלל לחקירה, הרי שמי כמוהו ידע להקים בכול מדינות חבר העמים "מכוני גיור", ובד בבד "להלבין" את כול בני הזוג של בני חבר העמים בארץ שאינם יהודים, ל"יהודים". זוהי בעצם העדנה הפוליטית שלו לחזור לכ-15 מנדטים כבעבר לאחר שעולי חבר העמים הוותיקים וצאצאיהם החלו להצביע למפלגות ישראליות עפ"י מפתח פוליטי ולא עדתי – לאומי. אבל מסתבר שבמאבק הדמוגרפי בישראל הרי שהימין והשמאל החילוני אינם בבחינת יריבים ובג"ץ כמובן שייך אף הוא למתווה החילוני הרדיקלי. החרדים והערבים הם אלה שיקבלו הפעם את הסטירה הפוליטית והדמוגרפית משום הפסיקה הזו.

                                           המפסידים הגדולים ביותר

      אבל דווקא הערבים,הדרוזים והצ'רקסים הם בבעיה האמיתית כאן, אף יותר מהחרדים והדתיים. לדתיים ולחרדים יש מספיק עתודות בחו"ל להביאן לארץ, ויתכן שבאיזשהו שלב גם חלק קטן מה"מתגיירים" החדשים יעברו אליהם, וזה כבר קרה בעבר, אם כי במינון נמוך ביותר. אבל לערבים אין עתודות כאלה. גם בני/בנות זוגן שמגיעות מהאומה הערבית ומהשכנים הפלשתינאים אינם מוכרים כאזרחי המדינה ועל שיבת פליטי "הנכבה" הם יכולים רק לחלום. בעוד שהדתיים והחרדים מבינים את המלכוד הפוליטי של פסיקת בג"ץ – מבחינה דמוגרפית, הרי שהערבים מסמאים ע"י השמאל הציוני והלא ציוני שתומך בכול ליבו בפסיקת בג"ץ ומציג את הנושא ברחוב הערבי רק כנושא של "מאבק בכפייה הדתית". מר"צ – עם שני מועמדים בחמישייה הראשונה בבחירות 2012, ואף חד"ש, עם החונטה השלטת בה (עודה – תומה סלימן – כסיף), מעלימה מהציבור הערבי כי פסיקת בג"ץ תהפוך אותו לעד למיעוט שבמיעוט בישראל ולעולם לא יוכל להתרומם למעמד של אזרחות שווה. כפי שמק"י הקומוניסטית הצליחה לסמא את עיני הערבים עם הקמת המדינה והשתתפה בגירוש רובם מהארץ, כך גם חד"ש כיום מנהיגה את הערבים למלכודת שבה הם יהפכו למיעוט עוד יותר קטן באחוזים משהם כיום.

                                  הפיתרון ההיסטורי לשומרי המצוות

      היהדות הדתית והחרדית צריכה להבין – לפחות כדי לשמור את עצמה ואת יהדותה, כי מה שנקבע ע"י רבני העיר חלב בסוריה, משהם הגיעו לארה"ב, הוא הדבר שצריך להיקבע כיום. "פנקסי יוחסין" לא יוכלו להיות ריאליים – ועוד כש"הרבנות הראשית לישראל" היא בכלל גוף שלטוני של ממסד אנטי דתי. ההגנה היחידה על היהדות ועל העם היהודי היא לקבל את פסיקת רבני חלב מלפני כמאה שנה ולאסור קבלת "גרים" לקהילות הדתיות והחרדיות ואף המסורתיות, גם במחיר הפסדם של גרים אמיתיים, משום שהללו הם בסך הכול כיום בבחינת פחות מ"בטל בשישים" בקרב "מתגיירי" החלומות. הפסיקה של רבני חלב הוכיחה את עצמה גשמית – ובמיוחד רוחנית. מעיר בינונית בסוריה הפכה הקהילה הזו לקהל של מאות אלפי יהודים בכול רחבי ארה"ב (בעיקר בניו יורק ובניו ג'רסי), בפנמה, במכסיקו ובמדינות דרום אמריקה כבראזיל, אורוגוואי, ארגנטינה וונצואלה. גם ה"חילוניים" שבהם – שאינם חובשי כיפות, הם שומרי שבת, אוכלי כשר ונשותיהם שומרות את טהרת המשפחה. רבני חלב הנוכחיים לא היו מעזים כיום להוציא פסיקה כזו מבין ידיהם כיום, אבל מה שנחתם בעבר ע"י גדוליהם מחייב אותם עד לבוא גואל צדק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה