יום שני, 5 באוקטובר 2020

גילה גמליאל בבקשה להתפטר

 

בס"ד

     גילה גמליאל, בבקשה להתפטר.../ הרב אליהו קאופמן

      קנס של 500 ₪ לא יהווה באמת ובתמים את העונש המגיע לשרה גילה גמליאל, שהפרה את הוראות הסגר של הממשלה בה היא חברה, ואח"כ גם שיקרה. את השרה הזו צריך נתניהו לפטר למען יראו וייראו.

    האחריות הציבורית מחייבת את גב' גילה גמליאל השר ל"איכות הסביבה", להתפטר מהממשלה ומיידית. ואם היא לא תעשה זאת הרי שעל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, לפטר אותה לאלתר. היא הפרה את הכללים שהיא עצמה קבעה, כחברת ממשלה. היא שיקרה כדי למלט את עצמה מבושה ומעונש, וכשהבינה כי השקר נחשף היא הודתה מתוך אי ברירה (ולא מתוך "אחריות מיניסטריאלית"...) במעשייה הסוררים. אם היא תישאר חברת ממשלה יום אחד אחרי הגילוי הזה הרי שזה ימחיש כיצד "נבחרי הציבור" לועגים לציבור שאותו הם אמורים לשרת. ליבי עימה בכול הקשור לתפילות יום כיפור אבל אם לגב' הזו הייתה דעה שונה ביחס לתפילות ביום כיפור בבית כנסת, ורחוק מהבית, הרי שאת העמדה הזו היא הייתה צריכה להביע בממשלה, ואם גם אח"כ היא לא הייתה שלימה עם החלטת הממשלה הרי שהיא הייתה צריכה להתפטר. אבל היא לא עשתה זאת, ולא אכנס כאן לסיבות שאני חושב שהיא נהגה כך, אבל לא יתכן שאזרחים רבים מספור ביטלו התכנסויות משפחתיות, ואחרים בנו מיני חצר ושטח פתוח לתפילות היום הקדוש הזה, ואילו היא עשתה מאחורי גב הממשלה ומאחורי גב הציבור גם יחד את מה שהיא חפצה לעשות, למרות המגבלות. השארתה בממשלה תביא לרצף של הפרות וזלזול בהחלטות "וועדת הקורונה" בפרט, והממשלה בכלל. אבל שיא חוצפתה של השרה הזו הגיע משהציעה לשלם את הקנס ובכך לסגור את התיק הציבורי שנפתח נגדה בתקשורת ובציבור.

                                          ה"שיוויון החברתי" שלה

     גילה גמליאל צריכה להבין שהיא לא תעשה טובה לאיש אם היא תשלם את הקנס על העבירות שביצעה – את הקנס הזה היא הייתה חייבת ממילא לשלם. לפני שהיא נחתה לתיק הזה – של "איכות הסביבה", היא הייתה השרה ל"שיוויון חברתי". מה שהיא הספיקה לעשות בשבוע האחרון היא בגידה עמוקה בכול מערך המושג ששמו "שיוויון חברתי". שיוויון חברתי איננו מושג של קלישאה עדתית להנציח עסקנית ממדרגה שלישית ורביעית כשרה, בגלל מוצאה העדתי, אלא זהו מושג שכולם שווים כלפי החוק, וגב' גמליאל רמסה השבוע את המושג הזה ברגל גסה ומכוערת. בנימין נתניהו חייב להבין שאם יתרצה לתשלום הקנס, ככפרת יום הכיפורים של גב' גמליאל, הרי שההתרצות הזו תפגע בו ובאימון כלפיו וכלפי כול ממשלתו, כפעולת שרשרת, ועוד כשההפגנות נגדו רק מתרבות וגוברות. את גב' גילה גמליאל צריך לשלוח מחוץ לממשלה למען שאישי ציבור אחרים יראו וייראו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה