יום ראשון, 11 באוקטובר 2020

הקנאים של הפורימשפיל

 

ב"סד

        "הקנאים" של ה"פורימשפיל" / הרב אליהו קאופמן

       ברחוב החילוני תמהים כיצד יתכן שדווקא חסידות רבות מתוך "אגודת ישראל" הן אלה שמפרות בעזות מצח את הוראות המלחמה ב"קורונה". רבים שואלים כיצד יתכן שחסידות בלזא – הלוחמת נגד הוראות הסגר, כמעט ואיננה פוגשת ברחובותיה את המשטרה, בזמן שהמשטרה מכה ללא רחמים ב"מאה שערים" ובבית שמש ? הפיתרון לתעלומה הזו מגיע מ"אסטרטגיית הממלכתיות" של השלטון החילוני שמעלים עין ממעללי משתפ"יו ביהדות החרדית, כדי להמשיך את השפעתו לטווח ארוך, לשינוי היהדות בכלל והחברה החרדית בפרט.

     הדברים שתקראו בשורות הבאות הם מבוססים לגמרי והעובדות יצוקות כבטון חזק לכול דבר. זוהי פוליטיקה ישנה של "פורימשפיל" חרדי - ציוני, שמטרתו לסמא עיניים ומנגד להכשיר את המשך המש"תפיות עם החברה האנטי דתית בישראל, וגם השלטון הישראלי שותף לו בעצימת עיניים, והכול על חשבון בריאות הציבור ובלעג נגד המלחמה ב"קורונה". באחרונה אני זוכה לשמוע יותר ויותר חסידי חסידויות בלזא ווויזני'ץ במיוחד, המתפארים בפני ש"אנחנו הכי קנאים נגד השלטון הציוני". ה"קנאות" שלהם איננה בהחרמת הקשר הכספי והפוליטי עם מפלגות הימין והשמאל החילוניות. ה"קנאות" שלהם איננה בהפגנות נגד הגיוס לצבא הישראלי או נגד "גיורי" הסרק. ה"קנאות" שלהם איננה במלחמה בגלישת ההסכלה החילונית לרחוב החרדי, ובטיפוח הערצה לציונות ברחוב החרדי. ה"קנאות" שלהם היא בעניין ההפקרות במלחמה ב"קורונה" האיומה. ה"קנאות" שלהם היא בהתרת הוראות של פיקוח נפש. וכול זאת למה ? משום שזו ה"קנאות" היחידה שהם יכולים להציג לאחר שהשתעבדו בכול מאודם לכסף ה"ממלכתי" והכניסו לישיבות שלהם פרחחים אנטי דתיים להרצות על הבלי עולם. ממעמקי שאול התחתית של החנופה פתאום נראים אדמו"רי בלזא, וויזני'ץ – על כול פלגיה ושמותיה הרבים, צאנז, בוסטון ועוד רבים אחרים, כאלה שאינם פוחדים מהשלטון הציוני. והם זוכים – בשיטת "הפוך על הפוך", ללגיטימציה ה"פורימית" שלהם מהתקשורת הכללית, שרובה איננה מבינה שהיא בעצם כדור משחק פוליטי לסמא עיניים, כדי שהגורמים החסידיים האלה ימשיכו ויתחזקו בקבלת הלגיטימציה הציבורית שלהם מאוהדיהם, כדי שאח"כ המש"תפיות האמיתית שלהם, עם העולם האנטי דתי, תתקבל בבאופן לגיטימי ברחוב החרדי, כאילו שהם בעצם מנהיגיו הלא מתפשרים של ציבור החרדי, וברגע שהם יתפשרו הרי שאח"כ לא יוכל לטעון נגדם כי במשת"פים מדובר.

                           שנים של מש"תפיות ומכירת ערכ היהדות

    הרבה פליאות מועלות סביב צפצוף החסידיות הציוניות של "אגודת ישראל" על תקנות המלחמה ב"קורונה", ומעל לכול על הקרבת יהודים תמימים בקרב אנשיהם – חלקם רבנים ועסקנים חשובים, ב"משחק באש" שהם שותפים לו מאז תחילת מחלת ה"קורונה", כאשר הם מזלזלים ולועגים לתקנות ה"קורונה". חסידות בלזא למשל, כבר משנת 1980 מנהלת מדיניות אנטי חרדית אותנטית. מאותה שנה היא יצאה במלחמה נגד "העדה החרדית", ואפילו נגד "אגודת ישראל". ראשייה הכניסו את כול הפסיכולוגים ושאר המרעין בישין החילוניים לרחוב החרדי. זו החסידות הראשונה והחוג החרדי היחיד של "יהדות התורה" שהעניקו לגיטימציה לממשלת השמאל של מר"צ מ- 1992 עד 1996, ואח"כ גם הוציאו את ש"ס מהבידוד החרדי, נגד דעתו של הרב שך. זהו החוג החרדי היחיד של "יהדות התורה" – שיחד עם ש"ס, החל לשתף פעולה דרך ארגונים פשרה חצי רפורמים עם האנטי דתיים הכי גדולים של החברה החילונית. בין 1992 ל – 1996 הייתה חסידות בלזא הסמן השמאלי ביהדות החרדית, גם יותר מש"ס של אותם הימים, אך משעלה הליכוד לשלטון התחיל ח"כ ישראל אייכלר לאגף מימין את "נוער הגבעות". הכול לפי אינטרסים של שררה וכסף במחיצת השלטון המתחלף שוב ושוב. בלזא זה החוג החרדי הראשון שהתגייס למשטרה ובמקביל הכניס לישיבות שלו מרצים אנטי דתיים, ובראשם עיתונאים מהעיתון האנטי דתי ששמו "הארץ". משפחת אייכלר מספקת לתקשורת האנטי דתית – מזה שני עשורים וחצי, "עיתונאים" חרדים שמשמשים כמשת"פים בחברה החרדית. אבל כיום יש לחסידות הזו הזדמנות להוכיח את מלחמתה בשלטון ב"קנאות" נגד הוראות חוקי המלחמה ב"קורונה", כדי שחסידי החוג הזה יחושו שבלזא איננה בדיוק מתמסרת בקלות לציונים, כפי שנהוג לחשוב. והשלטון – על גורמיו ה"ממלכתיים", מעוניין שההצגה הזו תימשך כדי שבע"ה לאחר סיום נגיף ה"קורונה" ימשיכו בחסידות הזו במשת"פיות שלהם, וביתר עוז, לאחר שמאבקם נגד הוראות "הקורונה" נתן להם לגיטימציה של "חסידות קנאית" ולא משת"פית. כך אפשר להבין מדוע המשטרה – המכה ללא רחמים ב"מאה שערים" ובבית שמש, כמעט שאיננה נוגעת בחסידי בלזא, הממרים את הוראות ה"קורונה" יותר מכול חוג חרדי אחר, שהרי חסידי בלזא בחלקם הם בכלל גם שוטרים. לא במרה מר בנימין נתניהו – ראש הממשלה הכי קיצוני בעולם בהגבלות נגד ה"קורונה", דואג מידי שבת וחג להתקשר לאדמו"ר מבלזא ולדרוש בשלומו ובשלום חסידיו והוא אפילו לא מעז לשאול את האדמו"ר מבלזא על הפרות הסגר והצפצוף על ההוראות. ואת המשחק הזה העבירו מבלזא גם לוויזני'ץ, שהרי האדמו"רים הללו הם גם גיסים. רק לפני מספר חודשים הגיע האדמו"ר מוויזני'ץ, כמי ש"הלך לקנוסה", לביתו של נתניהו וישב לפניו על שרפרף נמוך (בדיוק כפי שדני איילון – בשעתו סגן שר החוץ של ליברמן, השפיל את השגריר הטורקי והושיבו כעל שרפרף נמוך, לאחר פרשת ה"מרמרה"...). לפני שהאדמו"ר מוויזני'ץ ירש והשלים עם אביו הוא הסתובב בקרב אדמו"רים אנטי ציוניים כדודו המנוח, האדמו"ר מויזניץ – מונסי, וה"אדמו"ר מהורדנקא" ממנצ'סטר הבריטית. וויזני'ץ תמיד הייתה (מאז קום המדי) ידועה כחסידות ציונית ולאומנית והאדמו"ר החדש דהיום, היה חייב להתאים את עצמו אליה כדי שיוכל להיות האדמו"ר שלה. ועכשיו – כמו בבלזא, הגיעה שעתה היפה גם של חסידות זו לסמא עיניים נגד הוראות ה"קורונה" ולשוות לעצמה תדמית "קנאית" כדי שלאחר עידן ה"קורונה", בע"ה, תמשיך גם חסידות זו לשתף פעולה עם עוקרי הדת האנטי דתיים עבור שלמונים ושררה. וכך החלו לנהוג גם חסידויות נוספות של "אגודת ישראל".

                                   ואלה שאינם הולכים עפ"י הרוח

      דווקא חוגי החסידויות הקנאיות יותר – כ"תולדות אהרון" למשל, והנמנות על "העדה החרדית", הן שקולות יותר בענייני שמירת הוראות ה"קורונה". שם לא צריכים את "חותמת הגומי" של ה"אנטי ציונות" ציונות המזויפת ואת "הקנאות" נגד הסגרים ונגד חוקי ה"קורונה" כדי לקבל לגיטימציה "קנאית" וחרדית. ב"מאה שערים" לוחמים נגד המשטרה משום שהמשטרה פשוט מכה שם שוב ושוב והיא הפכה לשנואה, כשהפעם התירוץ שלה נגד הקנאים של "מאה שערים" היא מחלת ה"קורונה". ההסכמים בין בלזא ועוד חסידיות עם המשטרה הם חלק הסכמים פוליטיים, של הממסד הישראלי עם משת"פיו. "עדה החרדית" – הנבדלת מהמדינה, דווקא פרסמה כללים ברורים להיזהר מה"קורונה". גם חסידות גור – הגורם המרכזי של "אגודת ישראל", יצאה בהנחיות ברורות לשמירת התקנות ואף לסגירת בתי הכנסת. בגור הפוליטיקה היא שקופה והם אינם קופצים ממחנה חילוני אחד למשנהו.

                                                 דרך האמצע

    כותב שורות אלה שייך לאלה שאינם מתרשמים משום שיגעון בימים אלה. מחד גיסא השלטון הישראלי מגזים ורודה נגד האזרחים – ובמיוחד נגד האזרחים החרדים ונגד הדת, כשתירוץ ה"קורונה" היא סיבה טובה לכך, דברים שבעולם המערבי, האסייתי, האפריקאי וכו' אינם מגיעים לקיצוניות כזו. לא לחינם בישראל מתחילים – בכול הצבורים, להפר את הוראות הסגרים, שהרי אי אפשר להעמיד גזירה על הציבור, שהוא אינו יכול לעמוד בה. אבל מנגד אינני מאלה הקוראים דרור ולעג לכול עניין תקנות שמירת מינימום הזהירות מפני המחלה הזו, ומתכנסים בהמונים כדי להוכיח מרד טיפשי בתקנות לפיקוח נפש. חבל מאוד שחלק לא מבוטל מהחסידויות הציוניות של "אגודת ישראל" מוכנים לסכן חיי אדם, וגם רבים מתוכן, על המזבח הפוליטי של שררה וכספים, וחבל מאוד שראשי הקואליציה משתפים איתם פעולה מתוך "אסטרטגיית העתיד" שלהם ברחוב החרדי, להמשך את החלת ההסכלה שם והגיוס העתידי לצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה