יום רביעי, 21 באוקטובר 2020

המרצע והשק

 

בס"ד

                 המרצע והשק / הרב אליהו קאופמן

      יוזמת החוק החדש – "נגד אלימות כלכלית במשפחה", עומדת ליצור קרע נוסף בהתמוטטות המשפחה הנורמטיבית לכיוון של אנרכיה כדוגמת דור המבול. לא רק ההורים יריבו ביניהם אלא גם הילדים יהפכו לכלי משחק אכזרי בפרשה. אין לי ספק שח"כ מירב מיכאלי – ממפלגת העבודה הערכאית, היא זו שעומדת מאחורי העלאת החוק הזה, של הזויי "כחול לבן".

     החוק החדש – המוצע ע"י הממשלה והנקרא "החוק נגד אלימות כלכלית במשפחה", הוא בעצם אחיזת העיניים הגדולה ביותר בדרך לפירוק המשפחה הכללית בישראל, ולא רק היהודית. אני חושש שח"כ מירב מיכאלי עומדת מאחורי החוק הזה למרות שהיא שייכת לאופוזיציה. קשריה עם חבריה לשעבר מ"העבודה" – היושבים בקואליציה כשרים, ועם כול חבורת "כחול – לבן", ידועים היטב, ובמיוחד בשעה שמדובר בערעור הסדר החברתי והנורמטיבי בישראל. הימין והדתיים כיוונו את חיציהם כלפי המערכת המשפטית – העלולה להיות זו המכרעת והקובעת בעיני דיומא משפחתיים אם, חס וחלילה, יעבור החוק הזה. אבל מערכת המשפט היא רק האמצעי לפרק את המשפחה בכלל ולהשליט אנרכיה חברתית כדרך הרדיקליזם האנרכיסטי. המטרה עצמה היא שבירת המשפחה. זה יתחיל במשפחות חילוניות יהודיות וסלאביות וימשיך למשפחות מסורתיות יהודיות, זה ייגרר גם למשפחות דתיות ואפילו חרדיות ובמקביל זה יכנס למשפחות הערביות הנוצריות תוך חלחול למשפחות מוסלמיות, עד שזה יגיע אפילו גם למשפחות הדרוזיות. כאשר על כול ויכוח בנוגע לקניות בשוק או לדמי כיס של הילדים תיגרר תלונה לבית המשפט, אזי, מערכת המשפחה תעורער והכול יקוצו במסגרת הזו אך לא יקבלו במקומה אלטרנטיבה אמיתית. התוצאה תהיה בהמית: ילדים ייולדו "בדרך אגב" ואח"כ הם יכו את הוריהם או שהוריהם ישליכו אותם לרחוב. במקום משפחות בריאות ושמחות – שמסדרות בדרך כלל את בעיותיהן בחיק המשפחה, הרי שנקבל מסגרות משפחתיות מלאכותיות שעל כול ויכוח הם תרוצנה להתכתש בבית המשפט. העו"דים, המגשרים והשופטים יחגגו כספית על חשבון בני המשפחה האומללים, שהאחרונים פשוט יתרוששו כלכלית. למעשה נקבל כאן אלימות כללית של החוק. אנחנו כעת בדיוק בפרשת השבוע הרלוונטית לחוק הזה: פרשת נח. על נח ובניו ובני משפחותיהם נאמר שהם נכנסו לתיבה כ"איש ואשתו" ואילו על החיות שנכנסו לתיבה נאמר כ"בני זוג". החוק החדש אמור להפוך את המין האנושי לחיות. כבר כיום חלק לא מבוטל מהחברה החילונית נוקט במושג החייתי, "בני זוג", ביחס למערכת היחסים בין גבר לאישה. כשעניין ה"זוגיות" ולא ה"אישות" הוא דומיננטי הרי שכול המגע בין בני הזוג הוא בעיקר לתאוות ואח"כ הם נפרדים ואילו תוצאות האישות דינם כגורי כלבים וחתולים אחרי המלטה. אך מנגד, כשהאישות היא העיקר הרי שתא המשפחה בונה לנולדים גג ובית ואילו הזוג עצמו איננו מצטמצם רק בחיי תאווה אלא בחיי זוגיות ברוכה.

                                     הסכנה המרחפת על היהדות

      אבל ליהדות הדתית והחרדית – ולכול מי שחפץ לשמור על מסורת ישראל, החוק הזה הוא תרתי תסתרי לכול קורטוב של יהדות, ובמיוחד בחיי המשפחה עפ"י ה"שולחן ערוך" היהודי. פרשת "בראשית" – זו הפותחת את החומש שלנו, קובעת כי אחד מעונשיה של חווה אימנו היה ב"ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך". בעוד שרש"י הקדוש מסביר זאת בענייני יחסי האישות והצניעות הרי שהרמב"ן מסביר זאת בענייני העיסוק הציבורי. עפ"י ה"זוהר:" הקדוש תיקונה של חווה אימנו הוא בכך שהאישה היהודייה תשמור הן על הצניעות, אך גם בבחינת "אישה עושה רצון בעלה". ה"שולחן ערוך" מתרגם זאת מבחינת ענייני ממונות ש"אישה מכניסה פירותיה" לבעלה, כולל ירושות וכו'. בוודאי שהחוק חדש הוא תרתי וסתרי להלכה ונכנס ומפריע לחיי היהדות של כול משפחה יהודית, ממסורתית ועד חרדית. מי שעלה על כך – מח"כייה הדתיים של ישראל, היה דווקא ח"כ בצלאל סמוטרי'ץ מ"האיחוד הלאומי". והנה דווקא הח"כים החרדים צעדו בהתנגדות לחוק לא רק מאחורי סמוטרי'ץ אלא גם נאחורי ח"כים וח"כיות חילונים מהליכוד ! שיא הצביעות החרדית בפרלמנט הישראלי היה ברגע בו שיסה יו"ר וועדת "חוקה חוק ומשפט" של הפרלמנט הישראלי, ח"כ יעקב אשר מ"דגל התורה", את דבריו החדים של סמוטרי'ץ כנגד התחבולות של מחוקקי החוק מ"כחול לבן", וחשף את מטרתם. ושאלת השאלות היא כיצד שר הפנים – אריה דרעי, יו"ר ש"ס, הסכים שחוק כזה יצא מהממשלה בה הוא חבר בכיר ?! אבל על דרעי ועמדותיו האנטי דתיות אני מזמן הפסקתי לשאול שאלות...

                                               ה"סוס הטרויאני"

   חבורת "כחול לבן" – על שרייה ההזויים, היא בעצם "סוס טרויאני" בשלטון הישראלי וחלק מהשרים והח"כים של "כחול לבן" היו יכולים בשקט ובבטחה להשתלב בהזויות האנטי דתיות והחברתיות של מר"צ למשל, גם אלה מהשרים והח"כים בעלי העמדות הניציות יותר. את רעיונותיהם הם סופגים מהרדיקליזם העולמי והאני דתי, ובכלל זאת גם את רעיון פירוק המשפחה. חלקם כבר התחילו תהליך כזה בביתם ממש.

      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה