יום ראשון, 21 ביולי 2019

הברית ההיסטורית


 בס"ד
            הברית ההיסטורית / הרב אליהו קאופמן
     ממש לפני תפילת מנחה בשבת קודש, פרשת פינחס (20 ליולי 2019) נכנסתי לבית הכנסת בשכונת רמת בית שמש א' בבית שמש. הרב ח. היה בסיום דרשתו על צום י"ז בתמוז ובין השאר דיבר בזכותם של לא מעט חילוניים שלא פעם מתגלה טיבם המיוחד. הרב עצמו שייך לקבוצה הלאומנית יותר בש"ס ובני משפחתו הם לא מעט מהמתנחלים. ואז הוא עבר לסיפור המפתיע. הוא סיפר כי ישיבת "שבי חברון" מוקד של פרובוקאטורים אנטי ערבים בחברון, קיבלה תרומה מפתיעה של 200 לא מכבר, ממי שאח"כ תרמה גם ששת אלפי לישיבת הדגל של לאומני ה"סרוגים" - ל"מרכז הרב". שמה של התורמת הוא לא אחר מאשר זהבה גלאון יו"ר מר"צ לשעבר! חלק מהקהל כיפות סרוגות, מחו על קבלת התרומות ממנה בשל יחסה השליל לחיילי הצבא הישראלי וחלק אחר מחה נגד קבלת התרומות בשל העוינות שלה לדת ישראל. בסיום התפילה ניגשתי לרב וחקרתי אותו לשמות בני משפחתה הלאומנים של גלאון - שהם תיווכו בינה לישיבות הללו והם מראשי הפרובוקאטורים בחברון ובירושלים, וכמו כן ביקשתי להיות בטוח כי זו האמת. הרב אישר שוב את הדברים.
       לומר לכם את האמת, הרי שאותי זה לא כול כך מפתיע. אנשי מר"צ משנאתם לדת היהודית ולחרדים, מתחברים לא פעם ללאומני הימין ה"סרוגים" כדי לקדם יוזמות רפורמיות, כדי לשנות את מעמד האישה הדתית ובכלל כדי להבקיע יותר ויותר את חומות הדת היהודית. כך למשל  עמדו אנשי מר"צ בירושלים – לפני כעשור, לתמוך ברב שמואל אליהו, כהניסט מוצהר בעירו, ל"רבה של ירושלים" מול הרב גרוסמן החרדי והמתון, משום שאליהו וביתו ביקרו ב"בית הפתוח" בי"ם. רק מאמר של כותב שורות אלה הקפיץ כמה שפויים במר"צ שמנעו זאת. פעילי הרפורמים במר"צ מחוברים לקיצוני המתנחלים גם מהסיבות הללו, ואף מעניין "מתווה הכותל". אינני חפץ להכליל את כול מר"צ בעוון הזה אבל לרבים ממנהיגי המפלגה חשוב יותר העניין הציוני של ה"ברית ההיסטורית" על חשבון המלחמה בלאומנות וההגנה על הערבים. זהו הזמן שבו צריכים אלה ממר"צ – שהעניינים המדיניים והמלחמה בלאומנות בראשם היא בראש מעייניהם, להדביר אחת ולתמיד את העדפתם של גלאון וכמותה את הפרובוקאטורים מחברון ומ"מרכז הרב", רק משום השתייכותם ל"קונצנזוס הציוני".
         גב' שולמית אלוני – הלוחמת הראשונה והגדולה נגד הדת היהודית, מעולם לא העזה לעבור את הגבולות הללו ולחבור ללאומני הימין מ"סיבות דתיות פנימיות". יתרה מכך, רבנים רבים העידו באוזני כי בהיותה במשרדי החינוך והתרבות היא הייתה הגונה עם המוסדות החרדים ומעולם לא הפלתה אותם. אלוני נלחמה בלאומנות ה"סרוגה" כל ימי חייה, ובוודאי שלא הייתה תורמת אגורה לפרובוקאטורים הראשיים של חברון וירושלים. כאלה היו גם שריד, רן כהן וצוקר. הייתי מאוד מעוניין לשמוע מה יש לגב' גלאון לומר בעניין...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה