יום ראשון, 7 ביוני 2015

הגל העכור הזה

בס"ד
             הגל העכור הזה / הרב אליהו קאופמן
    שרון גל, הח"כ החדש של "ישראל בתינו", נכנס לפרלמנט הישראלי כרוח סערה ומרגיש בי הוא נמצא ביציע האוהדים של אוהדי בית"ר י"ם, מסניף "לה פמיליה". הרוח הבוטה שהלה הכניס לחיים הפרלמנטרים מזכירה לנו במעט את הימין הקיצוני של היום ביוון – ששם גם מכים נשים בשידור ישיר, ובמיוחד הוא גם מזכיר את הימין הפשיסטי  באירופה מלפני שנת 1945. מכל ח"כי "ישראל בתינו" של היום הוא האיש שהכי דומה למנהיגו ליברמן ולכן גם קשה לטעות מדוע הוא נבחר על ידי ליברמן ברשימה הפרלמנטארית. גל בהחלט מפיח "תקווה" כי הוא לא ייפול מגסותה וברוטליותה של הח"כית לשעבר מ"ישראל בתינו", אנסטזייה מיכאלי, ובהחלט יתכן שעוד יעלה עלייה באגרסיביות הפרלמנטארית שלו.
     התקפתו של הגל העכור הזה על ח"כ זהבה גלאון – בזועקו אליה במליאת הכנסת "משת"פית" (עד הוצאתו החוצה) ואח"כ בבריחתו מאולפן הכנסת לא לפני שסנט והשתלח במראיינת, מסמל כי האיש הזה מתכוון להיות הסמן הימני גם בכל הנוגע לאלימות דיבור ולגסות פוליטית. הראייה הפוליטית והרעיונית של האיש הזה היא ראייתו של הרחוב האלים הלאומני – יהודי הרואה יהודים לאומנים עם צדק אבסולוטי  מול אויבים ערבים כמשוואה טוטאלית של מלחמה וללא קשר לרעיונות אידיאולוגיים שונים. כל יהודי שאינו חושב כמותו – באופן גזעני ולאומני, מסומן כ"בוגד" וכמובן כ"משת"ף" ומכאן לארגון "פוטש" אלים ובאופן פיזי, הרי שהדרך קצרה ביותר. לאיש הזה יש "קריירה" אלימה מילולית עם תנועות גוף תואמות שכבר הייתה צריכה לבשר לנו מזמן  מיהו ומה תהיה דרכו הפרלמנטרית. מספיק עם נצפה בעימותיו הטלויזיונים לפני בחירתו לח"כ מול אישים ערביים, ובראשם ח"כ לשעבר מוחמד ברכה מחד"ש , הרי שנבין עד מהרה מהו הפונצייאל האלים מילולית שגלום בו.

     התרופה היחידה לאיש כזה – מבית היוצר הפשיסטי המקורי, היא אך ורק אחת: ליצור לו דה לגיטימציה ברורה וחדה. כמו כן יש לעקוב אחרי כל תנועה וריאיון של האיש, ואם הלה יאמר או יעשה דבר שהוא חריג לשלילה מבחינה פרלמנטארית וציבורית, אזי, יש לעשות את הכל כדי להצר את צעדיו פרלמנטארית ומשפטית כאחד. זהו בהחלט מנהיג רחוב אספסופי עם פונטנצייאל של הסתה אלימה ביותר. אני מניח שעוד נתגעגע לימי הרתחה של ציפי חוטובלי, מירי רגב, דני דנון ואפילו אנסטזייה מיכאלי. זהו תואם ליברמן מהימים שהאחרון היה שומר הסף של מועדון הסטודנטים של האוניברסיטה בי"ם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה