יום שני, 22 בספטמבר 2014

תינוקות השלום

בס"ד
     תינוקות השלום / הרב אליהו קאופמן
      השבוע שעבר היה בסימן יום התינוק הפוליטי. בראש הכיכוב הזה עמדו הזוג סער –  אבן, אבל הנזקים לא יהיו כל כך גדולים לציבור אם הסער הזה יעבור מאיתנו סופית ואז תיגול גם האבן מעל ליבנו. אבל הקדימו את הזוג הזה תינוקות מהצד השמאלי של המפה –  מהגנון של מר"צ , ובמיוחד מהתינוקת הראשית שם, גב' זהבה גלאון. עם כל הויכוח והביקורת שלי כלפי מר"צ בלא מעט נושאים דיומא, הרי שבנוגע לנושא השלום נטיתי להאמין שכוונתה אמיתית, ובמיוחד לשמה. כך לפחות נשמעו גב' זהבה גלאון, ח"כ אילן גלאון , מוסי רז , לטיף דורי ורבים אחרים. פה ושם אפילו נטיתי לשתף עימם פעולה עד הוק, שהרי בפיקוח נפש עסקינן. אבל התנהגותם של ראשי מר"צ –  ובמיוחד של היו"רית, זהבה גלאון, בשבוע האחרון נוטעים בי את החשד שנושא השלום הוא יותר עבור אותה גב' במיוחד, נושא של כבוד שרק מביא נזק לשלום ומביא גם לפיצול כוחות השלום.
     עם כל הכבוד להבטחה שיו"ר הרשות הפלשתינאית , מר מחמוד עבאס, הבטיח למר"צ –  להיות ראשוני מבקריו לאחר מלחמת עזה המי יודע כמה, הרי שבהחלט יתכן שלמען הגדלת כוחות השלום יגיע אליו קודם לכן יו"ר האופוזיציה בישראל (ח"כ יצחק הרצוג, שמפלגתו גדולה פי שלוש), וכך יגדל מחנה השלום וירשים יותר בישראל ובעולם את אלה שמבקשים להקים שתי מדינות. לא מעט אנשי שלום מכובדים –  ובראשם אורי אבנרי וכוכבי שמש, ויתרו אפילו על מקום בכנסת לטובת הגדלת מחנה השלום. אבל גב' גלאון לא קורצה מאותו חומר ובשל הפרש של כמה שעות (שאמור היה הרצוג להקדימה) היא ביטלה את פגישתה ושל אנשי מר"צ עם ראש הרשות הפלשתינאית, מר אבו מאזן. לגלאון לא היה איכפת שהמעשה יעמיד במבוכה בעולם את אבו מאזן עצמו ואת דמותו של מחנה השלום בישראל. לגב' גלאון לא היה איכפת אם אבו מאזן היה נוהג כמוה (והוא לא עשה זאת ...), ואז אולי היה נגדע המו"מ עם ישראל ביתר שאת.
      בכלל, כל הדרישה הפוליטית –  תינוקית הזו, להיות ראשונים בפגישה עם אבו מאזן, היא גישה פוליטרוקית שאין בה  אפילו קרטוב של מאבק לשלום עם כוונה לשמה. זו דרישה של פוליטיקאים חסרי רעיוניות וחסרי אמונה בשלום אלא בעלי אמונה בקידומם האופורטוניסטי. מי שחפץ בשלום דואג שדווקא במושב הקדמי ישבו גופים ישראלים שאינם מזוהים כל השנה עם השמאל. כך לפחות נהגה ונוהגת תנועת חד"ש. אבל לגב' גלאון –  בעלת מסרים והצהרות שפוזלות לימין שור,  אין את הראייה הרחבה והלא עסקנית למען הנושא לשמה אלא כל מה שדוחף אותה היא שיטת הכיסאולוגיה , שבה הקרב על השפלת הרצוג והצגתו כמי שמדשדש בעניין השלום, הוא החשוב לה , וזאת כדי שבבחירות הקרובות היא תגנוב לעבודה את מצביעי השמאל שלה.
      אינני יודע עד כמה ישפיע (או שהוא כבר השפיע, שהרי הביטול הוא כפגיעה בכבוד הרשות הפלשתינאית, הרשאית להזמין ראשונים כאלה שיש צורך לקרבם..) המקרה על יחסי הרשות עם כוחות השלום בישראל, אבל אנשי השלום האמיתיים במר"צ צריכים לשלוח את הגלאונית הזו למקום נמוך יותר מתפקיד יו"ר מפלגתם, או לחילופין להקים לה גנון בשעותיה הפנויות, כדי שבשעות העבודה היא תתנהג כבוגרת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה