יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

הפונדמנטאליזם החילוני

בס"ד
    הפונדמנטאליזם  החילוני / הרב אליהו קאופמן
     במאמרו "אלוהים רוצה זאת" חוזר אורי אבנרי על הקלישאות החילוניות והדוגמאתיות בדבר היותו של הסכסוך הציוני –  ערבי סכסוך דתי, כביכול. לחיזוק ההשקפה הזו –  שאין לה שום אחיזה מציאותית והיסטורית, מביא אבנרי את מה שמתרחש כיום באזורינו, ובמיוחד בעולם המוסלמי: ההקצנה הדתית מהחמאס והחיזבאללה ועד דעאש. אבל הכל כמובן "קאלם פאדי". ומדוע?
      האסלאם , היהדות והנצרות שכנו לבטח במזה"ת –  וגם בשאר כיבושי האסלאם ההיסטוריים (האימפריה העותמני'ת ובימי ספרד המוסלמית), ולמעט תקופות קצרות שררה סובלנות דתית תחת אותו אסלאם שעם הימים התגלה כ"פונדמנטליסטי". היהודים החרדים –  ולימים היהודים החילוניים שעלו לארץ, לא סבלו מרדיפות דתיות או גזעיות תחת הטורקים ומידי הערבים. הפונדמנטליזם החל רק בשנת 1918 כאשר הבריטים האירופאים והחילונים כבשו את ארץ ישראל והביאו עימם רויזיוניסטים פשיסטים וסוציאליסטים דוגמאתיים שיחד נקראו ה"ציונות". היה זה פונדמנטאליזם אידיאולוגי קיצוני ואנטי דתי. את הנאציזם, הבולשביזם הסטאלינסטי והפשיזם לא הביאה שום דת אלא היו אלה תוצאותיה של ה"קידמה המערבית".
      וכמו שכל הצרות האמפריאליסטיות , שפיכות הדמים והאי סובלנות הובאו לעולם ולמזה"ת ע"י ה"קידמה הליבראלית" של המערב הרי שגם ה"פונדמנטאליזם המוסלמי" וה"יהודי" קמו ע"י אותם חילוניים מחרחרי ריב ומדון, כדי להמשיך בשפיכת הדמים שלהם ובמסחר הנשק הכלכלי שלהם.    הציונות –  מימין ומשמאל, היא זו שטיפחה את תנועת ה"מזרחי" ורוקנה אותה מיהדות כדי שתשא על גבה רק את הלאומנות עם מסיכה דתית כתירוץ קולוניאלי - ציוני. לא פלא הוא שפירות המאמץ של ה"ברית ההיסטורית" הם המתנחלים הלאומנים והריקים ממצוות לא מעטות כשה"דובדבן שבקצפת שלהם הוא לא אחר מאשר אותו סטודנט למשפטים מאוניברסיטת בר אילן הציונית – דתית, ששמו יגאל עמיר. אבל גם ב"מגרש" המוסלמי לא טמנו הללו את ידם בצלחת השלום והסובלנות.
      הפונדמנטאליזם האסלאמי בעת הזו החל להידפק על דלתותינו מכיוון השיעים – שעד אז היו גורם משני בעולם המוסלמי , שהיה רובו הסוני. זה החל בהקמתה של אירן המוסלמית בשנת 1979. זה נראה היה כמאבק דתי אבל מאחורי ה"שיעים הקיצוניים" הללו עמדו "כוחות הקדמה" ה"אנטי דתיים" של בריה"מ האדומה (גם במחיר הפקרתם של הקומוניסטים האירנים ממפלגת ה"טודה" בתאי הכלא הקשים והאיומים של חומייני...), וגם אלה של צרפת ה"ליבראלית". והכל כדי לנגח את ה"אמפריאליזם האמריקאי", שהשאח הפרסי היה נציגו באירן. גם תנועת ה"טאליבן" ה"פונדמנטאליסטית" מאפגניסטן הוקמה ע"י המערב –  והפעם ע"י ארה"ב כנגד בריה"מ, ששלטה אז באפגניסטן. את ה"חיזבאללה" ואת החמאס הקימה ה"דמוקרטיה היחידה במזה"ת" (ישראל כמובן...) , כנגד "עמל השיעי" בלבנון וכנגד אש"ף. וממה שכותבים ומשדרים לנו כיום כעובדות של ממש מצרפת הרי ש"דעאש" ה"סונית הקיצונית" הינה עוד פיקציה פוליטית וצבאית ארה"ב וישראל כדי ליצור קרע  בעולם המוסלמי מוסלמי בין שיעים לסונים ובין מדינות ערב עצמן  , כולל תמונתו של אל בגדדי הדומה להפליא לשמעון אליוט ה"אנונימי". בכל אופן, עד שהקומוניסטים והמערב לא התערבו בדת המוסלמית הרי שעל אסלאם סוני קיצוני לא שמענו ואילו באירן, בעירק , בישראל, בסוריה ובלבנון לא היה מעולם האסלאם פונדמנטליסטי.
    תמהני על אורי אבנרי, משום שהלה ידע –  עשרות שנים רבות , לחשוב ולהביע עמדות ש"מחוץ לקופסא", ולא פעם ולא פעמיים הוא קלע היטב במה שבתחילה נראה היה כ"קונספירציה הזויה". אבל כניראה שעמדותיו האנטי דתיות הקיצוניות אינן מעניקות לו כיום מרחב מחשבה "מחוץ לקופסא" כשמדובר ברעיונות ובהוכחות שסותרות את השקפתותיו האנטי דתיות הדוגמאטיות.

     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה