יום שישי, 14 בפברואר 2014

החטא ועונשו

בס"ד
      החטא ועונשו / הרב אליהו קאופמן
        אחד העונשים הקשים ביותר הוא כאשר הקב"ה גורם למען דהוא להוציא לפועל את כל מה שהוא התנגד לו כל חייו, ואף נלחם נגדו. רבים הסיפורים על אותם מתנגדי החסידות שלבסוף הפכו   לחסידים , אך שם לפחות הם עשו זאת מתוך שכנוע פנימי. העונש הוא כאשר המציאות כופה עליך לפעול נגד השקפותיך ועוד בגלוי,  ומתוך  מסיבות אופורטוניסטיות וקונפורמיסטיות. במצב הזה חזיתי במו עיני בהיותי רב ברומניה. משנפל הקומוניזם האימתני של צ'אושסקו (היחיד מבין השליטים הקומוניסטים של מזרח אירופה שסירב להתפרק ולבסוף פורק בדם), בסוף שנת 1989, נפלו עימו גם רבים מנאמניו. הפדרציה היהודית המתבוללת היתה אף היא מהגופים שהיו נאמנים לו אך רבים מהם –  ובראשם הרב משה דוד רוזן, עשן זאת למען הישארות הניצוץ היהודי. אבל לעומתם היו לא מעט יהודונים         קומוניסטים – סטליניסטים שעד נפילתו ממש,  של  צ'אוסקו הם הסתירו את יהדותם וטענו להיותם רומנים ואפילו גרמנים! עם הנפילה של צ'אושסקו נזכרו הללו –  שהיו מהלוחמים הגדולים ביותר נגד הציונות, ובמיוחד נגד דת ישראל, במוצאם היהודי והפכו להיות ציונים נלהבים וחלקם חיים עד היום ומשמשים ראשי הפדרציה היהודית המתבוללת של רומניה ובראשם היו"ר דהיום אאורל ווינר (ה"גרמני" לשעבר...). הללו מיד הצטרפו לפדרציה היהודית לאחר מות רודנם האהוב והחלו גם לזמר "זמירות שבת" בערבי "עונג שבת" ברומניה. הרב רוזן אמנם צירפם ברחמנות אבל הותירם כחפ"שים (חיילים פשוטים). לאחר מותו של הרב רוזן –  שכיהן לא רק כרב ראשי של יהודי רומניה אלא גם כיו"ר הפדרציה היהודית שם, לפתע הרימו הללו את ראשם וניצלו יפה את ניסיונם הפוליטי ואת קשריהם הפוליטיקאים הרומנים (שחלק מהם –  ובראשם הנשיא דאז, יון איליאסקו, היו אף הם מנאמני צ'אושסקו לשעבר) והשתלטו סופית על רוב הקהילות היהודיות ברומניה ועל ראשות הפדרציה היהודית המתבוללת  . בין השאר היו אלה ניקולאי קאז'ל, יוליאן סורין ואוסי לזר בבוקרשט, פינקו קייזרמן ובוריס שוולב ביאסי, פרדי דק בביסטריצה –  נסוואד , מירצ'ה רונד (נכרי ממש!...) בבוזאו (ואח"כ גם בפוקשני וברימניקו סרט) ועוד רבים אחרים.
     מילא המעבר שאותו עברו מקומוניזם לציונות –  מעבר לא כל כך מדהים כמו שרבים חושבים (שהרי בריה"מ הקומוניסטית לשעבר היא זו שהקימה את מדינת ישראל ובתחילה אף נגד רצון האמריקאים...), אבל אותם קומוניסטים יהודים אנטי דתיים הפכו בתפקידיהם החדשים לאחראים על ה"דת היהודית" ועל ההקדש היהודי. הנושא חרא לי ולאחרים , כשראינו כיצד הללו מתעמרים ברכוש הציבורי היהודי ומוכרים ומשכירים אותו ( באישור "רבניהם הראשיים") לכל גוי עד הפיכת בתי כנסת למועדונים מפוקפקים. אבל אז לפתע קלטתי אייך שהקב"ה שם לצחוק את אויביו ומהתל בהם, עוד לפני שהם עולים לישיבה עליונה בעליית הגג ובמרתפי הגהינום. הפוליטרוקים האנטי דתיים הללו –  שחלקם עוד שרדו מימי אנה פאוקר היהודייה הסטליניסטית מרומניה, שהביאה אותם מבריה"מ כמורי דרך לסטאלינזם עבור קומוניסטים רומנים, החלו לא רק לנהל את חיי הדת היהודים אלא ממש להשתתף בם! הפוליטרוקים הללו ידעו שללא חיי דת יהודיים הפדרציה שלהם וקהילותיהם לא יקבלו מימון מהגוי'נט היהודי ומשאר הארגונים היהודיים בעולם. אותם פוליטרוקים ידעו כי  ללא מינימום של דת יהודית –  אפילו ב"נדמה לי" , לא יהיו להם חברים בקהילות והם ישלחו הביתה לפנסיה ארוכה עד לזימונם לישיבה של מעלה. ואז החלו אותם שונאי הדת האנוסים להופיע לתפילות –  שנגדן נלחמו בעבר, לפתע הם עלו לברך על התורה, אותה גידפו וקיללו רק שנים מועטות קודם לכן, והעיקר שגם לא מעט יהודים מקומיים –  שזכרו את אותם כאתאיסטים, החלו לצחוק עליהם במעמדם ובהתנהגותם החדשה. עבורם זה היה העונש הגדול ביותר –  לירוק על כל מה שהאמינו בו ולאמץ את כל מה שנלחמו נגדו. הקב"ה הענישם ב"דבר אשר בו זדו" כדי שיהיו הם וחלומותיהם הסטאליניסטים למשל ולשנינה וידע העולם כמה היו שקר וכזב. ממש נפלאות דרכי ה'. בתמונה הזו אני נזכר בכל רגע שאני קורא או שומע על המו"מ המדיני שממשלת הימין הקיצונית ביותר שהיתה  לישראל הולכת ליישם, וגם להקים מדינה פלשתינאית בראשות אש"ף.

     המציאות חזקה מכל דמיון , וגם מהדמיון  הסוריאליסטי עבור לא מעטים. את החתימה על הקמת מדינת פלסטין ואת ההזמנה הראשונה שלהם לפרלמנט הישראלי לא עשו אורי אבנרי , מתי פלד , מאיר פעיל, רן כהן יוסי שריד ושולמית אלוני. את ההקמה המעשית של מדינה פלשתינאית ריבונית עם בירה , דגל והמנון לא יעשו יצחק רבין ושמעון פרס (היום הוא כבר בגדר בובה...) אלא אלה שאבותיהם הקיזו דמם על "שתי גדות לירדן –  רק כך". הם יהיו גם אלה שיחתמו על ההסכם שהרב הבית ומסגדיו יוותרו בידי ה"וואקף" המוסלמי, לאחר שהם כרויזיוניסטים חוללו את מהומות שנות ה- 20 לעליה פרובוקטיבית לאותו הר, והמשיכו בהן במיוחד בימי האינתיפאדה השנייה. אלה שמתדיינים היום עם אבו מאזן  על הפרטים האחרונים בהסכם להקמת פלסטין העצמאית הם אלה שרק תמול שלשום חוקקו את חוק איסור המפגשים עם אש"ף. אלה שהמשלחות שלהם נוחתות ברמאללה כל שבוע הם גם אלה שכינו "בוגד" כל מי שדיבר על פשרה עם פלשתינאים בכלל. אלה שיושבים כיום עם ראשי הפת"ח הם גם אלה שתמול שלשום דברו על "ירדן הפלשתינאית" וניסו להקים "אגודות הכפריים" כתחליף לאש"ף.  בין אלה נמצא בנימין נתניהו –  שהבטיח לא לוותר על שום שעל והיום הוא מדבר על "שתי מדינות". בין אלה נמצא איווט ליברמן שמיום עלייתן לארץ –  ועוד לפני שידע לדבר עברית , הוא טען בעזרת "מפות אסטרטגיות" כי כל מטר שיוחזר יהיה כאסון לתושבי המדינה מבחינת "עומק אסטרטגי", ואילו כיום הוא מוכן להחזיר אפילו את ה"משולש הצפוני" ולהישאר בטווח של פחות מ- 9 ק"מ מעתלית שעל חוף ימים! בין אלה נמצאת לימור לבנת שעבורה כל מי ששוחח עם אש"ף היה "שונא ישראל". איתם יחד נוסעים ב"עגלת השלום" אותו משה זלמן פייגלין שהיה סמל הימין הקיצוני ונתניהו מנע פעמיים את כניסתו לפרלמנט למרות שנבחר בליכוד כחוק , ולצידו יושבים מקסימליסטים כיריב לוין, ציפי חוטובלי, דני דנון , גלעד ארדן , זאב אלקין וכמובן סמלי שנות ה- 80 נגד כל פשרה ומלווים בשרשראות כנגד מי שרק יחשוב אחרת ועטורים  בפרובוקציות על האנדרטה בימית –  צחי הנגבי וישראל כץ. ואת  כל חבורת ה"פטריוטים" הזו מסוככים נפתלי בנט , שהיה האסטרטג הקיצוני הימני ביותר  של נתניהו, ואורי אריאל, שעד לקדנציה האחרונה היה במשך מספר קדנציות מהאופוזיציונרים הקבועים בימין הקיצוני נגד כל ממשלות הימין. אינני –  חס ושלום, מבקש מהם לחזור בם מהדרך השפויה שפנו אליה עכשיו, אבל לכל הרוחות הגיע הזמן שהם , ושאר חבריהם בימין ההזוי, יודו כי כמו שהקומוניסטים היהודים של צ'אושסקו טעו כל השנים כשהתנכרו לדת ישראל כך גם הם , כרויזיוניסטים הזויים, התנכרו למציאות הפשרה המדינית ושלחו קרבנות תמימים להזויות המקסימליסטיות שלהם , שהחלו בשתי גדות לירדן, אח"כ קיצצו את חלומם "רק" ל"ארץ ישראל השלימה" (במערב הירדן) ולבסוף הם מוכנים גם לוותר על ה"משולש הצפוני" מישראל של קווי 1967. אני בטוח שהממשלה הימנית ביותר שקמה למדינת ישראל חשה היטב כיצד הקב"ה מעניש אותה וכדי לשרוד היא פועלת כממשלה השמאלית ביותר שמישהו דמיין, ואילו אנו רואים כיצד הקב"ה הותיר את החלום הרויזיוניסטי עירום ועריה כפי שהסוכנים היהודים לשעבר של צ'אושסקו הותירו את הקומוניזם האנטי דתי שלהם בבית כשהחלו לבקר בבתי הכנסת ברומניה. מה נפלאות דרכייך  השם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה