יום שבת, 8 בפברואר 2014

חינוך כושל

בס"ד
     חינוך כושל / הרב אליהו קאופמן
        הפסטיבל סביב הילדונת מקרית טבעון עוד יתהפך וכשהגלגל יסתובב הרי שאנשי הימין שממפיקים אותו –  חלקם קיצוניים כהניסטים הזויים וחלקם סתם צבועים כשרת ה"תרבות" גב' לימור לבנת, עוד יתפסו את ראשם בשתי ידיהם ויבינו איזה כדור שלג הם גלגלו ואיזה בומרנג הם עוד יחטפו.
       קראתי בעיון את מאמרו של דר' צלו רוזנברג באתר שלנו ("מחלקה ראשונה – ניוז 1") ולצערי הרב רק מעטים יכולים להבין איזה "סוף מעשה במחשבה תחילה" טמון במאמר הפיקח הזה. רק אנשי חינוך וותיקים שבאמת ההוראה והחינוך חשובים להם יכולים להבין כי הפסטיבל הפוליטי הזה סביב הילדונת סבח –  שלפתע גם הפכה לפוליטיקאית מבוקשת באוהלי המחאה של הימין הסהרורי, רק מביא לחציית קווי האוטוריטה שבין אנשי החינוך , המורים ואף המנהל לבין התלמידים, שעד סיום כיתה י"ב חייבים להישאר בסטאטוס התלמיד. ועל כך נוספה ה"חוצפה ישגה" של הילדונת , לשכור עו"ד נגד ההחלטה לא להשעות את המורה. צודק דר' רוזנברג בטענו כי מחר ישכרו בני התשחורת עו"ד נגד כל מורה ש"ירגיז" אותם על לא מאומה. צריך גם לבדוק אם לא אותם מפיקי הערב למען הילדונת הם גם אלה שמממנים את העו"ד. בעשרות השנים כבר נפלה מערכת החינוך החילונית (אני כולל בה גם את ה"ממלכתי –  דתי") לנפלי נפלים ולעברי פי הפחת כאשר מורים מוכים ע"י תלמידיהם והורי תלמידיהם, ועכשיו יתווסף גם הכורת של העו"דים שכל ילד וילדה יזמינו נגד המורה בטוענות שונות ומשונות, ולא רק שלא יהיה עוד חינוך אלא שגם חומר לימודי לא יוגש בבתיה"ס. בהחלט יש מקום לחוקק חוק שימנע מתלמידי תיכון לפנות לערכאות אלא ע"י הוריהם ולא בנושא סתימת פיות וקביעת השקפת עולם או קביעת מוריהם. אם המחוקק קבע שעד גיל 18 הנוער לא בשל לנישואין (עוד חקיקה הזויה כדי לגייס מקסימום בנות , ובעיקר דתיות ולהפכן אח"כ חילוניות...) הרי שהוא גם לא בשל בשביל עצמאות יתר בניהול הפדגוגי של ביה"ס. והחוצפה הגדולה ביותר של הילדונת הזו היא האי רצונן שלה לחזור ללימודים אלא אם היא תקבע את גורלו המקצועי של המורה. רק על כך היו צריכים להעיף את הסוררת מביה"ס.
     פרשת המורה אדם וארטה עברה כל פרופורציה ומי שאשם בכך הוא מנהל רשת "אורט" שחשב כי אפשר לסתום פיות ע"י מחטף. החלטה מתונה יותר –  בשימוע למורה, היתה משקיטה את העניין. דבריו וארטה על הצבא הישראלי הם בהחלט לגיטימיים לאמירה בדיוק כמו "הטפות המוסר" החולניות של מורים אחרים שצורחים  ומנסים לשטוף מוחות צעירים בעניין היותה של הציונות ערך של עבודה זרה עליונה  וראיית כל היוצא כנגד הציונות כאויב ובוגד. וארטה חשוב כמאזן מול המורים הציונים הבכיינים והאמוציונאליים. את פרשת הילדונת ההזויה הזו אפשר עוד לסגור כמו שצריך. ממה שפורסם הילדונת פירסמה בכתב ידה את הרעיון הגזעני והפלילי "להרוג את הערבים". מישהו צריך באמת לקחת עו"ד ולתבוע אותה על הסתה לרצח ולגזענות ולפתוח לה תיק פלילי ואילו את ביה"ס יש לחייב לזרקה.
     ונחזור לבומרנג. ל"תיבת הפנדורה" שפתחו מיכאל בן ארי , איתמר בו גביר וחבורת הפרובוקאטורים המקצועית הזו יש גם צד שני. מחר ומחרתיים יקומו תלמידים מהשמאל וינסו לגרש את מורי הימין ואם לא יצליחו יביאו עו"ד כדי להצליח ואח"כ יהפכו את עצמם לעוד "קרבן פוליטי" שיסייר מהפרלמנט ועד הפגנות הרחוב של השמאל בנוסח הילדונת מקריית טבעון אך רק מן העבר השני. ויבואו ימים שגם תלמידים מהשמאל יחליטו פוליטית –  או אפילו מסיבות אחרות, לא להופיע לביה"ס עד שסגל המורים לא יקבע עפ"י השקפתם הפוליטית ואולי עפ"י נטיות ששייכות לעולם התועבה. מי שמגלגל כדור אש צריך לדעת מהן הסכנות שבגלגול הזה. אבל שר חינוך חסר ניסיון ואובד עצות –  שכל מאווייו הם אנטי חרדיים בלבד ורק בגלל זאת הוא הובא ע"י מפקדו לפיד למשרד החינוך, בודאי שלא יוכל בעתיד לצאת מהבוץ הזה.
        ולסיום כמה מילים על ה"לייקים" המומלצים של שרת ה"תרבות" –  לימור לבנת. המלחמות של בן ארי וחבורתו, ואפילו של ח"כים אחרים מהימין, מובנים לי כי אלה עקרונותיהם אבל הגב' הזו ששמה לימור לבנת שייכת לאלה העושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפינחס. היו כבר שהזכירו לה כי את המורה שהשמיע טענות ימיניות נגד הפינוי מגוש קטיף פיטרו בימייה כשרת החינוך  ועכשיו היא עוד מעזה לבוא בטענות נגד הפיטורין הללו ולהציגם כ"פוליטיים"! באותם ימים היא פחדה שאם היא לא תעמוד מאחורי פיטוריו, אזי, היא תפוטר ע"י שרון. אבל אני רוצה להזכיר לגב' הזו כי תחנת הרדיו הימנית ערוץ 7 לא נסגרה בימייה של שולמית אלוני ששימשה תקופת מה כשרת תקשורת אלא בתקופתה של לימור לבנת שכיהנה כשרת  תקשורת. כך שעדיף ל"צלופחית" הזו לא להעמיד פני "צדקת אידיאולוגית" אלא להודות כי היא לא יותר מ"צדקת כיסאולוגית".  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה