יום שישי, 14 בפברואר 2014

פרשת "כי תשא" תשע"ד

בס"ד
      פרשת "כי תשא" תשע"ד / הרב אליהו קאופמן
        פרשת "כי תשא" היא מוסר לדורות, כיצד צריך יהודי ירא שמים באמת להיזהר בעבודת ה' שלו. הפרשה מתחילה וכוללת מצוות נשגבות בתורת ישראל אך סופה הוא בחטא העגל. לא במקרה הסדר הוא כזה , ועוד לאחר פרשיות בניית המשכן ובגדי הכהן. בפרשת "כי תשא" מדובר בהקרבת הקורבנות – דהיינו, עבודת התפילות , בכיור הנחושת , במצוות מחצית השקל וכמובן בשמירת השבת, ורק בסופה של הפרשה מגיע  כאמור , חטא עגל הזהב , שגם אותו לא עשו בני ישראל אך הרעש בשמים הוא אדיר ולא מעט ניסי עתיד נמנעו משום כך מעם ישראל עד לפרשת נפילת חומת הר הבית והמקדש ביום חטא העגל, י"ז בתמוז. כיצד מדרדרים ל"בירא עמיקא" מאיגרא רמה"?
       ובכן, הדברים מחרידים אך הפרשה מוכיחה כיצד יהודי ששומר באדיקות תורה ומצוות ומקיים תפילות כהלכתן, מקפיד בצדקה ובמעשים טובים ושומר שבת כהילכתא, בסופו של דבר מדרדר לעבודה עבודה עם כל המצוות שעדין איתו, וכתוצאה מכך ששמע לערב רב שבתוכו. "אלה אלוקיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים". בני ישראל רואים עגל זהב שנעשה מזהבם ומאמינים לערב הרב שאלה –  רחמנא לצלן, אלוקי ישראל שהוציאום ממצרים! במעמד הזה כושלים אהרון הכהן וכל זקני ישראל מול חדלי האישים מהערב רב ומול דתן ואבירם, אלה שבמצרים היו משת"פי פרעה הרשע! המציאות הזו באה ללמדנו רבות לגבי הניסיונות שנכונים לנו בעתיד אך ספק אם בכל דור ודור מבינים את המוסר השכל הזה. בטוחני כי כאשר בני ישראל עבדו את עגל הזהב בשמחה הם לא תכננו לרגע להתיר לעצמם מהמצוות המהודרות שפרשת "כי תשא" ציוותה קודם לכן. כלומר, התורה מעבירה לנו הודעה ברורה כי בהחלט יתכנו –  בכל דור ודור, יהודים ואף רבנים המהדרים בכל המצוות אך גם עובדים עבודה. ועבודה זרה ליהדות הוא הפולחן סביב השקפות ואישים פוקרים –  יהודים כנוכרים, שכביכול העבודה סביבם "תחזק" את עבודת ה'. מעין תרתי דסתרי שכל כולו כפירה. ובדור שלנו –  הדור החלש והעלוב שלפני הגאולה ממש, הרי התמונה הזו קיימת במלוא עוצמתה וממש מול עיננו התמהות.
     הרב אלחנן ווסרמן הותיר צוואות תורתיות לא מעטות לביאור הבעיה הזו –  לערוך בורר בין העבודה הזרה וכוהניה ה"חרדים" לבין עבודת ה' נקייה וצחה. הגר"א ווסרמן העמיד כיוון ברור שבו מי שלומד תורה  –  על כל מקצועותיה, חייב ללמוד אותה ואת מקצועותיה עם פירושים של חכמי ישראל מהדורות הקודמים. דהיינו, לא מספיקה למידה עם חכמי ישראל בדור שבו חי הלומד! ומדוע? מסתבר ששלוש סיבות חוברות להוראתו: 1) ניסיונם של חכמי הדור הקודם גדול מחכמי הדור הזה ומסתמא שמורשתם בעלת ניסיון חזק יותר ומגיעה מדורות שקדמו להם. מכאן שכל דור קודם הוא מוצק יותר ובבחינת "אנחנו לעומתם כחמורים". דהיינו, שכל דור שקדם לדור אחר היה בו פחות חומר ויתר רוחניות ולכן שפיטת מצבים נבנתה בו לא עפ"י צרכים גשמיים ו"אינטרסים של עולם התורה" אלא עפ"י דרישת ה' יתברך למסירות הנפש עבור קיומה של התורה ללא הבדל בין דור למשנהו. ומאחר וחלה מידי דור בדורו ירידת הדורות הרי כדי לשמור על ההמשך הקיומי של הרוחניות היהודית ואי הסטייה לצרכים גשמיים (שזוהי בעצם "ירידת הדורות" – התאמת הרוחניות לגשמיות החדשה) הרי שכל אחד ואחד חייב ללמוד את התורה ומקצועותיה על פי פרושי חכמי הדורות הקודמים. 2) בכל דור ודור הרי שחכמיו חוזים מה יקרה בדור שאח"כ אם לא ילך הדור הנוכחי בדרך ה' הסלולה ללא סטייה. מנגד חכמי כל דור ודור חיים בתוכו ולא פעם הם נעולים בחומות הצרכים והאינטרסים של הדור כשרק יניקה מחכמי הדורות הקודמים תצילם משקיעה בבוץ הגשמי של הדור הנוכחי.3) ומסתבר שישנה סיבה שלישית והיא נסתרת. "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם". לא לחינם נכנס המשפט הזה ל"הגדה של פסח" וכמו כל מילה ומשפט בתורה הקדושה כך גם למשפט הזה חישנם 70 פנים שאינם מסתיימים רק בפירוש כי מדובר באויב נוכרי –  בין גשמי לבין רוחני. ראשית, "בכל דור ודור" הוא הרמז לעמלק שבפרשת "בשלח" נצטווינו על חיסולו "כי לא שלם כי כיסא יה" אלא אם נכה את האויב העמלקי שבא עלינו "מדור דור". ומדוע חסרה הלמד של "מדור לדור"? משום שזהו הקשר בין הסב לנכד ועמלק בא לקטוע זאת. כלומר , אותו עמלק הוא אויב רוחני וממש לפני שמתוארת ביאתו נגד ישראל ב"בשלח" נאמר  כי הקב"ה כעס על אשר העם ניסה לבדוק את קיומו של הקב"ה. ומכאן שכאשר עולה הכפירה בעם ישראל , אזי, מגיע עמלק כעונש, וזה קורה בכל דור ודור ובעצם מתוך ישראל הם אלה היוצאים ומנסים לכרות את האמונה והקשר בין הסב המאמין לנכד הרך שחי בעולם ההולל. זהו עוד פירוש למשפט "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו" ועצם המשפט "והקב"ה מצילנו מידם" פירושו התורה הקדושה. ומשום הניסיון הקשה הזה  הזה –  בכל דור ודור, הרי שעל בני הדור ללמוד את דברי חכמי הדורות הקודמים כדי שרמאים ולבלרים לא ישקרו אותם ויספרו להם שקרים מפי הדורות הקודמים, כדי להוליכם אל עברי פי פחת במצוות עמלק. בדורות הקודמים היו שליח השטן העמלקי אותם לבלרים ו"סופרים" פוקרים שגדולי ישראל דאז יצאו נגדם בחנית ובכידון כדי להוכיח כי מה שנכתב על ידם כ"יהדות" אין לו אחיזה בקודשי ובדברי ישראל. בדור שלנו אלה הם הלבלרים בעלי ה"חזות החרדית" שבעצם היום הם חלק מלבלרות ציונית וכן מעצם היותם משתמשים בדרך הלבלרות הנוכרית והפוקרת הרי שגם עיטם ומקלדתם –  כמו פיהם הזרזירי , הפכו לכלי שקר והמה מצטטים שקרים  בשם גדולי ישראל מהדורות הקודמים כדי לקדם את מטרתם ולהוליך את היהדות החרדית אל תוך ביטנו של האריה הציוני בטענה ש"יש להציל מלוע הארי", כשהכוונה לדחפנו לתוך בטן הארי וכדי שאותם לבלרים ורבניהם (אותם הם ממציאים וממליכים עלינו כ"גאונים" ו"מרנים"...) ישלטו בנו כמצוות שרו של עמלק. והרי כשעם ישראל חוטא לעגל הזהב אפשר בקלות לקטרג עליו ולמנוע ממנו זכויות לעתיד.
     לא במקרה אני מדגיש את הנקודה השלישית – שיקרי הלבלרים ה"חרדים" , אלה שמתניעים את ה"עיתונות החרדית" של המפלגות "יהדות התורה" וש"ס. לעומת אותם "שבועונים" ו"אתרי תקשורת" חרדיים (כולל ערוצי הרדיו ה"חרדים") , הרי שלבלרי העיתונים המפלגתיים באים בלבוש מסוכן יותר – כאילו שהם שופרי ה"גדולים" ומוסרי ה"השקפה החרדית הטהורה", אבל למעשה אלה הם שופרי העסקנים האפורים והם (הלבלרים) עושים ככל יכולתם לשקר את הציבור החרדי ולהפוך כל רשע מתוכם ל"שלוחא דרבן" או כל "רב" כושל ל"מרא דאתרא". וכך על ימין הם אומרים שמאל ועל שמאל הם אומרים ימין והציבור באמת מאמין שזו המצווה התורתית. באחרונה –  בגלל לחצי השלטון הציוני בענייני גיוס הציבור החרדי ובעניין הכנסת ההסכלה לתוכו, החלו המזיקים הללו לשקר בשמם של גדולי הדור הקודמים מאחר והם הבינו כי חלק גדול מהציבור החרדי כבר תפס כיצד לבלרים ו"שייגיצים" מסתירים את האמת מרבני הדור הזה. כך למשל –  בעניין הבחירות לכנסת המינים ואח"כ לרשויות המקומיות, לא טמנו לבלרי העיתונים הללו את ידם בשקרים והגדיל לעשות זאת "יתד נאמן". לפני הבחירות לרשויות המקומיות כתבו בעיתון הזה כי ה"חזון אי"ש" הורה למכור תפילין כדי שיהיו לכל המשפחה דמי נסיעות לאוטובוס שיסיע אותם לבחור! כדאי לשאול את הלבלרים שפרסמו זאת באיזה כרך ובאיזה סימן מופיעה ההוראה הזו. ברור שהכל שקר אבל מרוב שטיפת המוח על העבודה הזרה ששמה "בחירות" הרי שרבים וטועים יכולים להאמין לבדותא הזו, ועוד כשהיא נכתבת ב"עיתון של הגדולים" שלאחרונה החל גם להעניק "דרגות מרן" לנאמניו ומנגד להכפיש גדול בישראל שכל לבלרי העיתון לא נכנסים לסוליית נעליו. שקר אחר היא פרשת הכתיבה בעיתון הזה על כך שהגאון רבי חיים גורודז'ינסקי ראה בציונים "אומה מאומות העולם שאין להתגרות בה". לא מיניה ולא מקצתייה. יש לבקש מלבלרי העיתון הזה שיוכיחו את המקום הכתוב המדויק בו הגאון הזה אמר כך וכאילו נתן    הכשר –  רחמנא לצלן, לציונות. הלבלרים הללו –  שמתוכם כבר יצאו "גדולי עולם" ( וגם "גדולות עולפ"...) שמחטיאים את ישראל ברעיונות כפירה ובמעללים שאין כאן המקום לפרטם , מנהלים שנים רבות קשר עם הציונות על משרדי הפרסום המזוהמים שלה ולאחרונה עלה הכורת שלהם על "דרך המלך" של העברת בני תורה על דתם לצבא הציוני, על הלגיטימציה שיש מצידם להעניק להסכלה החרדית ועל מלחמתם המזוהמת בשאר בשרם ממש ובגדול הדור שבירושלים, ואם לא יפרעו לציונים את מבוקשם הרי שכבודם , כספם ותענוגותיהם בסכנה וכך הם בדו מליבם עוד שקר בהרחיקם עדות לדור הקודם והפיכתם רועה נאמן לציונותת הכופרת! אם –  חס ושלום, היה הרב הגאון הזה רק רומז לכך הרי שלא רק שהיה עושה זאת בכתב אלא גם קנאי גדול כהגר"א ווסרמן היה מגיב כנגד באופן לוהט ובכתב. על דברים פחות קשים –  כמו לשקול נציגות חרדית ב"סוכנות היהודית", נזעק הגאון הקנאי ווסרמן הי"ד ואף כתב על כך למהרי"ץ דושינסקיא שבים, כדי אפילו למנוע שיחה רשמית עם הציונים, שהיתה יכולה להתפרש כפשרה עימם. אותם לבלרים גם מעזים להיכנס לפולמוס עם ה"חפץ חיים" זי"ע  שלחם נגד הציונים ולמרות היותו הסמל כנגד לשון הרע הרי שציונים הוא ירה בליסטראות ולימים טען כי חוסר מסירות הנפש שהיתה בדורו –  כאשר לא לחמו בגופם בני דורו ב"ייבסקציה" הקומוניסטית ברוסיה ובציונים בכל מקום ומקום, עלולה להביא לירידת דורות גם בעניין צמיחת גדולי ישראל לדורות הבאים משום שלאחר כל דור ששפך דמו ממש נגד גזירות רוחניות הושפענו בשפע של גדולי ישאל. והמה , לבלרי "יתד נאמן" חולקים על ה"חפץ חיים" והופכים את הגאון גרודזי'נסקי לבר פלוגתא שלו ועוד לטובת הציונים! כדי להבין כי דברי הלבלרים הללו שקר הרי שציוונו הגר"א ווסרמן ללמוד את דברי גדולי הדור הקודם ומתוך כתבי הקודש שלהם ולא מתוך קולמוסם של לבלרים שקרנים שהציונות עומדת מאחוריהם.

      ועכשיו באשר לטענה הכפרנית כי נצטווינו לא למרוד בציונים ועל היותם מ"אומות העולם". הכרה בציונים כאחת מ"אומות העולם" בעצם מכירה בכך –  רחמנא לצלן, שהיהדות איננה אש דת למו אלא הדת היהודית היא חטיבה קטנה וירודה בתוך "עם יהודי" חדש שסממניו "ככל הגויים מחנה ישראל" ובעצם הרשע הרצל צדק ולא היו אלה חכמי ישראל שיצאו כנגד. הכרה בהם כ"אומה" איננה אלא הכרה במדינתם כ"אתחלתא דגאולה" ואולי אף כ"משיחיות" יהודית במקומו של מלך המשיח, רחמנא לצלן. נהפוך הוא, מאז ימי החשמונאים ועד היום היתה תמיד דעת חכמי ישראל הפרושים כי אמנם יש לפוף את ראשינו לפני אומות העולם אבל בסוררים מתוכנו יש ללחום בכוח ואף למוסרם לידי אומות העולם כדי שמשיחיות השקר שלהם לא תפגע בנו ותוריד עלינו , חס ושלום כליה. כך לחמו הפרושים נגד יהודה המכבי ושאר בני חשמונאי לאחר שהאחרונים יצאו לכונן מלכות עצמאית, כך נלחמו 25 שנה הפרושים באלכסנדר יננאי (שלהבדיל מנתניהו ברך ברכת המזון ולא התגאה בשמד של צאצאיו...), כך ביקשו הפרושים מפומפיוס הרומאי לבטל את דרישת בני ינאי להמשך מלכות חשמונאי , כך מסרו את עצמם לרומאים יוסף בן מתתיהו ורבי יוחנן בן זכאי כנגד הבריונים , כך נמסרו מדור לדור נביאי שקר בכל תפוצות ישראל לגויים –  ובראשם שבתאי צבי ימ"ש וכך נמסר לתורכים אליעזר בן יהודה ע"י ה"ישא ברכה" ורבי שמואל סלנט (לאחר שבן יהודה קרא ל"מרד חנוכה" בתורכים). לא לחינם מצווה הרבי מסאטמר בספריו הקדושים לצאת בהפגנות נגד ראשי הציונים כדי להוכיח לעולם שהם אינם מיצגים את עם ישראל. והנה חבורת פרחחים מודרניים הולכים וממציאים שקרים כדי לטהר את השרץ הציוני שדבק בם ואותו הם עובדים כעבודה זרה. לאור כל זאת הרי שלא ייפלא אם יהודים תמימים לא מעטים – המאמינים כי עיתוני הלבלרים הם "שופרם של הגדולים", נופלים לעבודה הזרה הזו, שפרשת "כי תשא" מזהירה אותנו ממנה. עבודה זרה של אנשים יראים ושמים , מהדרים המצוות ולבושים כדת אש למו. בעבודה הזרה הזו הם בעצם מוציאים את כל מרצם ומצוותיהם לטובת הטומאה הציונית שבא לשמדינו –  חס ושלום, רק משום שלבלרי העיתונות והתקשורת ה"חרדית" מציגים את הסוגיה לה כתנאי להצלחת התורה ולהמשך כוחו של הקב"ה. הסימן הוא שבלבלרי התשחורת ה"חרדית" התעברו ניצוצות מאותם מלאכי חבלה ציוניים שאיתם הם מתרועעים ועל כך כבר כתבו גדולים וענקים מהדורות הקודמים כמו ה"אור החיים" הקדוש שזי"ע, שנתן סימן בערב הרב הבא אלינו מדור לדור בכך שאותם זרעי הערב הרב הם אלה הדוחפים אותנו להיות בברית עם מרעי ה' ועם הסיטרא אחרא האנטי תורתית. לבלרי התקשורת ה"חרדית" הם בדורנו ה"ערב הרב" המניפים את הציונות ומגנים עלייה כ"אומה" ואח"כ כותבים בקולמוסם ומצהירים במיקרופונם כי "אלה אלוקיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים". ומאחר ולציונים ישנה אשמה כבדה ברצח ובשואת יהודי אירופה הרי מי שדבק בם ומגן עליהם כ"אומה" הינו כדין מכחיש שואה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה