יום ראשון, 7 באפריל 2013

?היש איש על העדה


בס"ד
   היש איש על העדה? / הרב אליהו קאופמן
   אני קורא את המודעות נגד ראשי וועדת  הכשרות של ה"עדה החרדית"- על אשר שוב קבעו את יום אסיפתם ביום האיד הציוני (יום העצמאות מהמצוות), ואני צוחק על המלינים. האומנם המלינים כל כך תמימים לדרוש מאנשי "ועדת הכשרות" להתאבל על הקמת המדינה כאשר הללו דורכים יום אחר יום על חרם דרבנו מסאטמר, ומפתחים את הכיבוש הציוני ב"כשרות" שלהם באותם שטחי כיבוש ציוני שאחר 1967, שבהם רבנו הקדוש ציווה אפילו לא לדרוך? האם המלינים אינם מבינים שמי שנותן יד לכיבוש הציוני ולמוצריו בשטחי הכיבוש הזה ואח"כ יורק על הקונטרס הקדוש ששמו "על הגאולה ועל התמורה", יעשה שקר בנפשו אם יתאבל על הקמת המדינה הציונית, שעבורו היא מכרה זהב של כספי עתק?  
     הכשר ה"עדה החרדית" דהיום איננו אותו הכשר עתיק והשקפתי שהגר"ח זוננפלד הקימו ולימים הגה"צ עמרם בלויא היה חבר הנהלתו. זהו הכשר מקצועי ככל ההכשרים ותו לא. יתכן שהוא מקצועי יותר מכל שאר ההכשרים. יתכן וחומרותיו הן חומרות הילכתיות רציניות יותר מהכשרים אחרים אבל בודאי שאין בו שום קדושה השקפתית.מי שמתקיף את אלה הקונים את יין "כרמל מזרחי" שבהכשר המהודר של הרב רובין מרחובות- רק משום אותו חרם היסטורי של גדולי ישראל על "כרמל מזרחי", שישטוף את פיו ואח"כ יסביר במה ההכשרים ל"תנובה" הציונית או ל"אוסם" ועילית" הם יותר "השקפתיים" בדורינו?מי שמאשים את הרב רובין בהיותו "רב של רבנות" שישאל את עצמו ממתי מותר ל"עדה החרדית" לסמוך בעיר ב"ש- או בכל מקום אחר בארץ, על משגיחים של ה"רבנויות" האומללות ביותר.
   ולמי שעדיין לא מבין הרי שגם בשנה הבאה יקבע "יום העיון" למשגיחי ה"עדה החרדית"  ביום האיד הציוני בדיוק כמו שהחרדים הציונים מקיימים "יום שכולו תורה" וזלילה באותו יום איד וכל זאת כדי לרצות את הציונים ולהראות להם כי הם עושים כל אשר ביכולתם ל"הרגיע" את ציבור יראי ה"עדה החרדית" ולהופכם ל"חרדים-ציונים" רגילים עם קיום "יום המנוחה" הציוניועם תוכן שישביע את לב הכופרים, בעלי המפעלים הציונים ושאר המרעין בישין שיש להתרפס לפניהם. אין ספק שמקרב המארגנים הללו יש איש אחד העומד בקשר מלא עם "גורמי הביטחון הציוניים" ומשרת אותם היטב שהרי אחרת בודאי שהיו מוצאים זמן לערוך "יום עיון" ביום אחר במשך השנה הארוכה. המטרה היא לצמצם ככל האפשר את מתאבלי ציון מקרב ה"עדה החרדית" והציג את המוחים נגד הציונות כ"מיעוט מבוטל מקרב קיצוניי "נטורי קרתא". אין ספק שמלאכתם של אלה קלה יותר בימים שמאיר פרוש ואתו "חניוק" מרמסטרוויסקה משוכים את חסידות "תולדות אהרון" לעבר ההתנחלות על האדמות הגזולות ב"עיר הגדולה חריש",שנותרה רק בדינמיון ההזיה של אלה שסטו שמאלה אך עדייןלובשים את כתונת הפסים כי קר להם בלילה.
     הצעתי לכל הקוראים היא להחליט בעתיד על ההכשר הרצוי להם בביתם לא עוד עפ"י "השקפה"- משום שזו כבר איננה קיימת בשום "הכשר מהודר", אלא עפ"י ה"מיקצועיות". ואז גם ישמט ה"שטיח ההשקפתי" מתחת ל"הכשר המהודר" של ה"עדה החרדית".
                             שמעון התרסי
   החסידות ששמה "תולדות אהרון" איננה עוצרת בשום קו אדום וחבל. באמצע חודש מרץ 2013 פורסם באתר האינטרנט של העיתון "מעריב" מאמר פרי עטו העילג של אדם בשם שמעון וויס והחותם את שמו תחת "חסיד תולדות אהרון" עם התואר ה"מרשים" טיפשים של "איש חינוך" ו"מנחה חוזרים בתשובה". אינני יודע מיהו הלץ הזה אבל לאחר שכתב את תוכן דבריו הנלוזים(שמיד אביאם בע"ה בקיצור) הוא לא התבייש או חשש לחתום כ"חסיד תולדות אהרון".
  עד לא מכבר ממש השם "תולדות אהרון" העביר צמרמורת של קדושה  בכל גו של מי שרק שמע את השם הזה. מאבק על צניעות, הקפדה על מצוות וכמובן קנאות ל-ה' נקשרו בשם הזה. אבל בשנים האחרונות הכל מתהפך לצערנו הרב. אלה שתמול שלשום נלחמו  אנשי "תולדות אהרון" באנשי חסידות "קרלין- סטולין" על הבאתם לשבתות ולחגים פרחחי רחוב לחלל את השבת, המועד והצניעות ב"מאה שערים",  והנה הפכו הם עצמם למייבאים של היצורים הללו וללא בושה. אלה שרק תמול שלשום לעגו לפלג השני שלהם - "תולדות אברהם יצחק", כי האחרונים הפכו למתנכלים בעיר ביתר, הנה הם עצמם התכוונו להתיישב באדמות המוחרמות ע"י הציונות מערביי ואדי ערה ו"גורמים בכירים ביותר בחסידות" הסמיכו לץ מחסידות רחמסטרוויסקה להוציא לפועל את התוכנית בתיאום עם השועל הערמומי והלאומני מאיר פרוש ועם הרפורמיסטים של ש"ס. אותה חסידות שלחמה נגד תקשורת אלקטרונית פתאום פתחה את שעריה בפני ה"טמבלויזיה" הציונית כדי שקהל הפוקרים יצחק וילעג יותר חזק ליהדות החרדית. אותה חסידות שפעם נלחמה בכל "שייגיץ" בחנית ובכידון שכרה לא לפני זמן רב את שירותיו של אותו דודי זילברשלג שפיו ועטו אינם מפסיקים להכפיש את ציבור ה"עדה החרדית" ושלא לדבר על מעלליו האחרים ובמיוחד בתחום ה"צניעות". אלה שרק תמול שלשום החרימו את העיתונות החרדית-ציונית הם אלה המדליפים לה נגד אלה שנותרו כנים למסורת ישראל סבא. ועכשיו הגיע גם תורו של הוויס הזה לצאת לאויר התישקורת הפוקרת ולהציג כיצד חסידות "תולדות אהרון" הופכת ל...שמאל ציוני!
   באותו מאמר משבח הליצן הזה את הפוקרת שלי יחימובי'ץ ועוד קורא לה "הרב שלי"! הליצן המסכן הזה גורס כי החרדים מתאימים יותר לשמאל ב"השקפתם" וכי יש לחבור לאותם שונאי ישראל שתמול שלשום גזזו פאות, גנבו ילדים והכריזו מלחמת שמד על היהדות. מי ככותב שורות אלה יודע את הסכנה שבימין הציוני ונלחם נגדה אבל מכאן ועד נחיתה במפלגת שמאל חילונית ארוכה הדרך, ועוד לחסיד "תולדות אהרון" שרבותיו ואבותיו ציוהו לפרוש מן הציונות על כל גילגוליה וגלליה. הוויס הזה אינו מפסיק- במאמרו הנאלח, לשבח את היחימוביצי'ת הזו שהזנות היא לא רק דיגלה ההשקפתי אלא גם הדרך הרשמית לבניית משפחתה! במדרון הזה - של התלהבות מנשים מורדות וציוניות, אין גבול. מי שנתן תמיכה לבחור במרים פיינברג הלאמונית והכוחנית בנתניה ובמנוחה סוזן עמור במגדל העמק , הרי שסלל את דרך  החתחתים לתמוך באשת המרדות ששמה שלי יחימובי'ץ. אותו גולם גם "מסביר" לחילוניים בלשון גוף ראשון ("אנחנו") כי חברי ה"עדה החרדית" וחסידותו הם היינו הך השקפתי יחד עם "אנשי הרב שך.
    ומדוע בעצם שוויס יפחד לחתום כ"חסיד תולדות אהרון", כאשר לפניו כבר חתמו פרחחים ונדליסטים את שמם כ"קציני המבצעים של ה"עדה החרדית"?! יעשו יפה אנשי חסידות "תולדות אהרון" וראשי ה"עדה החרדית" אם יוציאו מודעה שאין האיש דובר בשמם ובשם אותם שמות שהוקמו לשמש רק בקדושה וכך אולי ירחיקו מהעבירה עוד "דוברים" שונים ומשונים המשתמשים בשמות הקודש כדי לפרסם את הטמאה שבה דבקו והחליפו מסורת אבות. כמו שאפשר להוציא "קול קורא" נגד הרדיו הציוני הטמא ששמו "קול חי" אפשר גם להוציא גם "קול קורא" לא פחות חריף נגד ה"מהרסייך ומחריבייך" שלובשים כותנת פסים.
    בכל אופן זהו "איש החינוך" של חסידות תולדות אהרון" שמתאים לו יותר להנחות "חוזרים בשאלה". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה