יום שישי, 12 באפריל 2013

הכותל - אזוב ועצבת


 בס"ד
    הכותל - אזוב ועצבת / הרב אליהו קאופמן
     עד ימי מלחמת העולם הראשונה התנהלה מריבה באזור רחבת הכותל המערבי בי"ם. בואם של הציונים ויומרותיהם להפוך לשליטים בעתיד הביאו את הערבים להתנגד להתקנת מחיצה בכותל הקדוש מהטעם כי הרעיון הוא רעיון ציוני להשתלט על הר הבית ועל מסגדיהם. באותם ימים קם גם הרב יוסף חיים זוננפלד - אנטי ציוני מובהק, ונלחם אף הוא (בדרכו כמובן) לאפשר ליהודים להתפלל ברחבת הכותל ולהצבת המחיצה  תוך הסברתו לשליטים הטורקים כי אין ליהודים הדתיים והחרדים (שאז היוו את רוב הישוב היהודי בארץ ישראל) שום יומרות מדיניות בשל מעשה זה. ואז באו הימים שלאחר מלחמת העולם הראשונה ושינו את כל התמונה ואת כל הדעות, כולל זו של רבה של ארץ ישראל - הגר"ח זוננפלד זצ"ל.
     את הטורקים - בארץ ישראל, החליפו הבריטים ועל כידוני וגבם של  אותם בריטים הגיעו הציונים. מיד לאחר כינון המנדט הבריטי הצליחו הציונים- עדיין מיעוט דימוגרפי, להקים "רבנות ממלכתית" כדי להעביר את השליטה בקודשי ישראל לידיהם ולנצלה לאינטרסיהם ללא שום תכלית דתית. בראש ה"רבנות" הזו הועמד איש שלומם הרב קוק. בכך הם ניסו לבטל את הרבנים החרדים האמיתיים שהיו אז מנהיגי היהדות האשכנזית הוותיקה ואף ניסו לבטל את מוסד ה"ראשון לציון" הספרדי שהיה קיים בארץ מהימים שלאחר גלות הבית השני. פקיד בריטי יהודי נחלץ לעזרת הישוב הספרדי בארץ ודאג שלצידו של הרב  קוק יכהן תמוקם משרת ה"ראשון לציון", אך כמובן לא עוד בנוסח של בחירה על פי קריטריונים דתיים וע"י דתיים בלבד אלא בנוסח ה"ממלכתי" שבו הרב נבחר ע"י רוב חילוני המנחה אותו מה לפסוק ואף מה לחשוב. ואז באה ה"רבנות" החדשה ודרשה אחיזה גם בכותל המערבי -  במקומו של ה"וואקף" המוסלמי", שהיה עד אז השליט במקום. והנה להפתעת היהודים הדתיים והחרדים עמד הרב זוננפלד על כך שהכותל יישאר בידי ה"וואקף" ולא יועבר ל"רבנות" של הרב קוק. משנשאל על כך הוא ענה באופן חד וחלק כי ברור לו שהמוסלמים ישמרו הרבה יותר טוב על קדושת המקום משר הציונים החפצים להפכו לאתר חילוני ו"לאומי" ולנגוד את מטרתו המקודשת , וכל זאת עבור אינטרסיהם הקולוניאליסטיים, ומאחר ש"משרד הרבנות" אינו אלא אגף בתוך המנגנון הציוני הרי שהוא יעזור לציונים להקל על העברת המקום מקדושה לטומאה. הציונים - דרך הבריטים, אמנם השתלטו על המקום וממקום יהודי רווי קודש ודמעות הוא הפך לאתר התגרות לאומני שבין השאר מאורעות הדמים של תרפ"ט פרצו גם בשל כך.
    מיד לאחר מלחמת ששת הימים נכבש גם הכותל המערבי. האדמו"ר מסאטמר הוציא אז קונטרס בשם "על  הגאולה ועל התמורה" ובין השאר אסר על חסידיו להגיע למקום כל עוד הכיבוש הציוני אוחז בו. אחת הסיבות לדבריו היתה טענתו כי "תחת הציונים יוצאו מהמקום כל ההקשרים היהודיים והדתיים האמיתיים שלו לטובת תוכן פוקר , לאומני וחילוני". מה שממחולל כיום סביב אותן "נשות הכותל" אינה אלא אזכרה נוספת לשומעי לקחם של רבותינו עד כמה חכמי ישראל אינם טועים בראיה מרחיקת לכת.
    הכותל המערבי היה - מאז ומתמיד, אתר קדוש לעם ישראל ולא "אתר לאומי" או "תרבותי". אבל היד הציונית - סוציאליסטית כרויזיוניסטית, חיללה ומחללת כל דבר קדוש שעוד נותר בזיכרון מאתר דתי זה שביתו של הקב"ה עמד מאחוריו. חיילים וחיילות נוכרים ובלבוש פרוץ מתגפפים ומתמרנים שם כאילו היה זה בסיס צבאי לכל דבר, תיירים ותיירות שלא שיערום אבותינו ורבותינו נוהגים שם טומאה בכל דלת אמות, ואילו חילול השבת, החג, ה' וכל דבר קדוש "חוגג" בראש חוצות. מפעם לפעם באות אותן פוקרות- שבינן לבין דת אין ולא דבר, המכונות "נשות הכותל", ומוסיפות "תבלין" אנטי דתי קיצוני במלחמתן ביהדות. ואת כל השרצים הללו מכשיר מינוי של שמלאני מפלגת העבודה מהימים של רבין-פרס , בשם ה"רב שמואל רבינובי'ץ".
     יותר מ-90 שנה לאחר בקשתו של הרב זוננפלד להעברת המקום ל"וואקף המוסלמי"  ו-46 שנה לאחר כיבושי 1967 מתברר כי אילו הכותל המערבי היה נותר בידי המוסלמים הרי שפולחנו הדתי-יהודי היה נישמר ביתר כבוד מאשר כיום, כאשר עומדים להקים שם "רחבה מעורבת". האם אותן "נשות הכותל" תתרצינה בזכות אותה "רחבה מעורבת"? האם הן תתפללנה שם באופן קבוע? בודאי שלא! כל רצונן בפרובוקציה, כל רצונן בעקירת מנהגי ישראל ואין להן שום קשר ליהדות, כשרות או תפילה.
     ולראיה כמה צדקו חכמים הרי ניתן להביא אתר דתי אחר שלמזלנו הרב נימצא בשליטת ה"ווקף המוסלמי" בשטחים הכבושים:מערת המכפלה. מדוע "נשות הכותל" אינן מגיעות לשם ב"טליתות" או לחילופין מדוע הן אינן מקימות ארגון של "נשות המערה"? התשובה פשוטה מאוד: המוסלמים לא יעברו על מעלליהן הנלוזים והפרובוקטיביים בשתיקה. זו הסיבה שיהודים חרדים המתפללים במערת המכפלה אינם נתקלים בכל ניסיונות עקירת מנהגי ישראל מנשים מטורפות שרק השנאה לדת זורמת בעוכריהן. הייתי שמח אישית אילו בהסדר המדיני הקרוב הכותל היה נכלל ב"מתחם הר הבית" שיעבור לידי המדינה הפלשתינאית עם הסדרים למתפללים היהודים שיגיעו לשם ובאמצעות מו"מ ישיר עם הרבנים החרדים. בכל אופן, בטוחני שאם הפלשתינאים ישלטו בעתיד שם אנחנו לא ניראה זכר לאותן "נשות הכותל" ואם  נזכה  בדבר, אזי, דיינו.
    
     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה