יום רביעי, 10 בפברואר 2016

אחרון הפטריוטים הרומנים

בס"ד
                  אחרון הפטריוטים הרומנים / הרב אליהו קאופמן
      מותו של ואדים קורנליו טודור – בספטמבר 2015, סימל את סופו של עידן המנהיגים הרומנים שהיו שייכים לדורות אחרים, שקדמו לדורות העסקנים המפלגתיים הצרים של היום. היו אלה מנהיגים שרוח פטריוטית ואידיאולוגית הייתה חלק בלתי נפרד מנשמתם. מנהיגים שבאו לפוליטיקה כדי לחולל שינויים רעיוניים ולא כדי למצוא משרד נוח עם כורסא רכה ומזכירות שמכינות קפה ותה. לא פלא הוא שמר ואדים טודור הלך לעולמו ללא עושר פיננסי ועם הפסד ממון שהוא השקיע בהפצת רעיונותיו ובביסוס עיתוניו, סיפוריו ושיריו. גם המתנגדים הגדולים שלו הודו ויודו כי האיש היה בן תרבות שלחם על רעיונותיו. הוא היה זן נדיר של איש תרבות וספרות שהיה גם מנהיג פוליטי.
     הכרתי את האיש עוד משנת 2000 אבל היכרותי עימו העמיקה מאז שנת 2007. היו אלה הימים שנלחמתי לעצור את ביזיון הדת היהודית והסחר בבתי עלמין ובבתי כנסת יהודיים ברומניה. לא הרומנים היו האויב שלי אלא הפדרציה היהודית הרומנית המתבוללת – זו שרק לפני 1989היו ראשיה קומוניסטים אתאיסטים ואנטי ציונים ולאחר שנפל פטרונם צ'אושסקו בשנת 1989 הם לפתע השתלטו על הפדרציה היהודית והפכו ל"ציונים דגולים", וגרוע מכל שהשתלטו על הרכוש הציבורי היהודי והחלו לסחור בו עם קומוניסטים רומנים מימי צ'אושסקו. אלמלא ואדים טודור מי יודע אם הייתי מצליח להציל את רוב רובם של בתי הקברות ושל בתי הכנסת ברומניה. התכנון של קאז'ל ווינר – שני יו"רי הפדרציה היהודית שלאחר מותו של הרב משה דוד רוזן, היה לחסל את הרכוש היהודי הציבורי במכירות נדל"ן ולגלגל לכיסם ולכיסי מקורביהם את התמורה הכספית, כפי שקרה למשל לבית החולים היהודי "אליאס", בבוקרשט בירת רומניה. משנות ה-90 של המאה העשרים החלו בתי עלמין יהודים לעמוד למכירה, כשבתחילה נמכרו "שטחים ריקים" שבהם גילינו מצבות וקברים. זה נחשף בהושי, בבקלן, ברימניקו סרט, בפוקשני ובעוד מספר מקומות. עמדתי – יחד עם חברי מישראל , מארגון "אתרא קדישא", כמעט כבודדים וחסרי סיכוי במערכה. אבל אז מצאנו בואדים טודור חבר נאמן שבמשך כמעט כעשור הוא סייע לנו להעלות את העניין למודעות רומנית ובינלאומית ולעצור את שוד המתים. הוא האיש שבזכותו פרצתי לתקשורת הכתובה והאלקטרונית של רומניה וחשפתי את האמת המפלצתית שמאחורי הפדרציה היהודית האנטי דתית, שביאסי למשל הם אפילו סחרו בעצמות קרבנות השואה היהודים ומכרום לכל המרבה במחיר (האיש היה פינקו קייזרמן, שאותו הגשתי למשפט). אלמלא התערבות זרה הרי שחוק ההגנה על קברי היהודים – אותו יזם ואדים טודור, היה עובר בהצלחה וברוב גדול בפרלמנט הרומני והיום היינו יכולים לישון בשקט, אבל ווינר המשת"ף וחבריו, חמדני הכספים, הכשילו אותו. אבל למרות זאת הרי שתודות לעזרתו של ואדים הצלחתי לחסום את מגיפת מכירת בתי העלמין ובתי הכנסת היהודים ולעצרה. העיתונים – "טריקולור" ורומניה הגדולה" – מיסודו של ואדים טודור, היו לי לעזר והם עצרו את הפגיעה ברכוש ובזכר היהדות ברומניה. אלה היו עיתונים לוחמים ודמוקרטים שכתבו את האמת, היו פתוחים לכל ולא פחדו מאיש. גם לשאר התקשורת הרומנית, לפרלמנט הרומני והאירופאי ולציבור הרומני והאירופאי הגעתי בזכות מאבקיו של ואדים טודור למען היהדות. הוא היה נוצרי מאמין ב"ברית החדשה" אך נאמן גם ל"ברית הישנה" והאמין בזכות היהודים והיהדות לחיות בארץ ישראל ולהיות "עם סגולה" לכל עמי העולם. הוא היה פילושמי אמיתי.
     השקרים עליו – שכביכול הוא היה אנטישמי ומכחיש שואה, הם שקרים של אינטרסנטים קומוניסטים – יהודים לשעבר, שלאחר שנחשפו בשחיתותם ע"י מר טודור הם ניסו להציגו כ"אנטישמי". מיכאל רצון – סגן שר החוץ הישראלי לשעבר, העיד כי פגש ברומניה את ואדים והתרשם ממנו שהאיש טודור היה "נוצרי אוהד ישראל". השגרירות הישראלית ברומניה והשגרירים היהודים של ארה"ב ברומניה נפלו בפח ההסתה והשקר של קאז'ל ווינר ששיקרום בדבר היותו של מר טודור, כביכול אנטישמי. מר טודור העלה גם את הרעיון להגיע לאושוויץ ואף כתב ספרים נגד מכחישי השואה, ספרים שהתקבלו בגרירות הישראלית ברומניה, אך ווינר עשה הכל כדי להשכיח ולהעלים את האמת, ואף לאיים שאם מר טודור יגיע לאושוויץ הוא יארגן נגדו הפגנה.
      ואדים טודור – כפטריוט רומני, נלחם על כך שהעם הרומני הוכפש יתר על המידה כאשם ברצח היהודים בשואה בזמן שברומניה כלל לא נמצאו מחנות השמדה. ואדים טודור טען כי יותר מדי מתנפלים גורמים ציונים על המרשל אנטונסקו בעניין הפרו נאציות שלו בזמן שהמנהיג ההונגרי הפרו – נאצי, הורוטי, קבור בבטחה בהונגריה ופסליו מוצגים לפני כל. ואדים טודור קבל על כך שבסטטיסטיקות על השואה המרה מסומנים קרוב למיליון נרצחים יהודים בשואה בגבולות רומניה של היום, כשיותר משני שליש נרצחו אמנם בגבולות הללו אבל בשטח שהיה אז בשליטת הונגריה, בטרנסילבניה. הטענות הללו, של ואדים טודור, אינן עושות את מר טודור לאנטישמי אלא כמי שזעק "ידינו לא שפכו את הדם הזה".
      במשך השנים הכרתי את מר טודור ואנשיו. הם היו כולם – מהנוער ועד הזקנים, רחוקים מלהיות נגועים באנטישמיות. המסר שלהם היה לאומי – רומני ולא אנטי יהודי. יהודים דתיים וחילוניים שהכירו מקרוב את מר טודור לא האמינו כי זהו האיש שנגדו מסיתים אנשי הפדרציה היהודית המושחתת והמתבוללות, כ"אנטישמי". הם נוכחו באיש ספר שתמיד התנ"ך והתלמוד היו לנגד עיניו והוא היה בקי בהם הרבה יותר מאשר ראשי ו"רבני" הפדרציה היהודית המתבוללת של רומניה. בזכות עזרתו של מר טודור יכולים אני וחברי הרבנים להגיע כיום, ברומניה, לתקשורת ולמנהיגות הרומנית ולהגן על המשך שימור בתי העלמין ובתי הכנסת היהודיים ולהסביר מהי יהדות, תוך הורדת מפלס האנטישמיות.
       חשוב לי לומר את הדברים הללו כדי לא לחטוא לאמת ולהציג את דמותו האמיתית והפילושמית של מר ואדים טודור. אסור שההיסטוריה תשפוט את האיש כאנטישמי וכל פעולותיו למען עם ישראל תימחקנה רק משום שקבוצת "סקוריסטים" יהודים – מתבוללים לשעבר, פרסמה שקרים ובדותות משום שואדים טודור נלחם נגד השחיתות שהם ייצגו.

         יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה