יום רביעי, 22 ביולי 2015

נשות המלך דרעי

בס"ד
                 נשות המלך דרעי / הרב אליהו קאופמן
    לפני כשבוע פורסמה מודעה מטעם "מפלגת הנשים החרדיות" – זו שאת החרדיות שהצביעו עבורה אפשר היה לספור על האצבעות, בעיתון של ש"ס, ב"יום ליום". הרעש בעיתון הוא לא כל העניין, שהרי גם מעט המנויים שלו אינם קוראים בו. אבל הנקודה היא שמפלגה שנוגדת את ההשקפה החרדית, ושקוראת תגר על המשך מעמדה של האישה החרדית כ"בת מלך" יהודייה, זכתה להכרה בעיתון של המפלגה החרדית שטעונת ל"החזרת העטרה ליושנה". צריך ללמוד מהי השקפתו של ה"בן איש חי" ב"חוקי הנשים" ומה כתב מרן ה"בית יוסף" על צניעותן של בנות ישראל, כדי להזדעזע ארבע מאות פרסה כיצד עיתון כ"יום ליום" נותן במה לאחת כזו שהכפישה את היהדות שממנה היא באה ואפילו את מפלגת ש"ס, ועוד בחייו של הגר"ע יוסף. אבל אצל דרעי הגבול לחילול השם הוא השמים.
     בדרך הטבע וההיגיון הרי ש"מפלגת הנשים החרדיות" הוכתה שוק על ירך והייתה אמורה למות פוליטית בגסיסה מהירה. אבל דרעי – שהפך את הרבנים שלו לבובות שעווה, מושיט לנשים הללו חבל הצלה למרות שכשלו ולמרות שפגעו גם בש"ס וגם את דרעי עצמו כיתה הראש שלהן, אותה רות קוליאן, בתואר המשפטי "עבריין". אבל מסתמא שדרעי פורע כאן חוב לא רק לגב' זכייה בר שלום – היועצת של "יש עתיד" האנטי דתית, אלא שהוא פורע חוב לשמאל האנטי דתי, שמבקש להכות בצניעותן של בנות ישראל כשלב מרכזי להחרבת היהדות והחברה החרדית. דרעי עדיין לא זנח את חלומו בן עשרות השנים, לעמוד בראש תנועה חילונית בעיקר שתסחוף אליה חילוניים אנטי דתיים מהשמאל עם חרדים ספרדים תמימים ועם "חרדים לייט" אשכנזים. הכנסתה של אשת השמאל זכייה בר שלום – ל"מועצת החכמות", היה תחילתו של השלב הזה וההמשך היה בצירופה של אשתו, גב' יפה דרעי, ל"מועצת החכמות" הזה. קבלת תיק הכלכלה היה עוד נדבך בשליטה על אמצעי תשלום לקורסים להטיית    חרדים – ובמיוחד חרדיות, מכל פוסקי ישראל, ספרדים כאשכנזים, אל העולם החילוני ולעקוף אף את ה"כיפות הסרוגות"..
     לאחר הבחירות לפרלמנט האחרון הרי שלא לחינם טענה שוב ושוב גב' בר שלום כי "בקדנציה הבאה תכהן אישה חרדית כח"כית". לפני כשבוע וחצי צעד דרעי צעד אחד קדימה כאשר הודיע כי בר שלום ואשתו תתחלנה להיות נוכחות ושותפות במסגרת דיוני סיעת הח"כים של ש"ס. הכול כדי להכין את בר שלום ואת אשתו להיות ה"חכיות החרדיות הראשונות". המודעה של קוליאן וחברותיה רומזת לנו יותר מאלף עדים כי "מפלגת הנשים החרדיות" תשולב ברשימת ש"ס הבאה, ואילו קוליאן תקבל שם מקום לא ריאלי עם תפקיד ביצועי לעתיד, וכמו שאומרים: שלום על ישראל.
    דרעי הוא אמנם איש שמאל בעמדותיו בענייני דת ומדינה אבל אצלו מסירות הנפש איננה נודעת מטעמים רעיוניים. דרעי חפץ כבר שנים רבות להפוך את ש"ס למפלגה לא דתית או לחילופין לפרוש ממנה ולהצטרף לגוף חילוני שממנו הוא יהפוך לרוה"מ. החלום הזו התנפץ בראשית שנות האלפיים בעיר רמלה, בין כותלי בית הסוהר שם. אבל לימים הוא קרם שוב עור וגידים. שותפיו לחלום הזה היו מימין ומשמאל וכולם היו בעלי זהות אנטי דתית כחיים רמון, אורי אבנרי, מר"צ בהסתדרות, ציפי לבני, איווט ליברמן ועוד דומים להם. באחרונה הוא חש כי הוא בשל להפיל את הליכוד בחבירתו לגוף מרכזי – חילוני – שמאלי. העניינים המדיניים והפשרה הטריטוריאלית איננה דווקא המבחן הגדול שלו אצל אלה שחפצים לפגוע בדמוגרפיה החרדית, אלא אמת המידה של נאמנותו של דרעי אליהם נמדדת יותר בשינוי החברה החרדית והורדתה מפסי ההשקפה התורתית, ובמיוחד ביטול מעמד האישה החרדית כ"בת מלך" והפיכתה ל"אישה רגילה", ככל החילוניות. אל ייפלא בעיניכם אם לקראת הבחירות הבאות הרי שש"ס תהיה חלק מה"מחנה הציוני" המורחב (ואולי אפילו עם "יש עתיד"...) ודרעי ישובץ באחד משני המקומות הראשונים שם.
    השאלה היא רק מדוע רבנים חשובים כשלום כהן, שמעון בעדני, ראובן אלבז ובן ציון מוצפי מסכימים לראות בחורבן הדתי שדרעי מעולל ועדיין הם כפותים מתחת לסינר שלו, של בר שלום ושל גב' דרעי?...

     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה