יום שבת, 10 במרץ 2012

"פרשת "כי תשא


בס"ד
                                פרשת "כי תשא" / הרב אליהו קאופמן
     לא לחינם נכתבו דברי הקודש- בפרשיות התורה הקדושה, בסדר שהם נכתבו. דרשים ומוסרי השכל לא מעטים נכתבו על פרשיות ומה שבניהן והקשר בין הנושאים בתוכם. והנה פרשת "כי תשא" פותחת ב"מחצית השקל" ואח"כ ממשיכה ב"כיור הנחושת","פיטום הקטורת" ,"עבודת הקרבנות" ושמירת השבת. והנה - לאחר נושאים כל כך חזקים בעבודת ה' , מגיעה פרשת "חטא העגל" על כל פרטיה וסבלותיה. מהי הסיבה לכריכת כל המצוות הכל כך מהודרות עם חטא העגל ומדוע המצוות נאמרות בתחילה ורק אח"כ החטא?
     רוצה הכתוב להדגיש כי קיים מצב כאשר יהודי - ואף מורם מעם, מקיים בהידור את כל מצוות התורה, ואף עם יראת שמים לצד עבודת ה' אך בכל זאת עובד עבודה זרה! הדבר נשמע כמעט בלתי יאמן ובלתי אפשרי אך זו יכולה להיות המציאות המרה. וכיצד נוצרת מציאות זו? עניין האמונה בקב"ה בלבד וקבלת העיקרון הפשוט כי רק בורא עולם שומר עלינו היא הערובה לכך שלא נסטה - חס ושלום, לעבודת "עגל הזהב". כמו כן מצווה כל יהודי - ובודאי רב מורם מעם, לא לתת תוקף ל"מקצצים בנטיעות" בבחינת "איש באמונתו יחיה" ולא לפחד מ"מקצצי הנטיעות". קיום המצוות הקדושות ביותר חייב להיות מקוים מתוך מסירות הנפש ל- ה' יתברך ולא מתוך מסירות נפש ל"מצוות בלבד כאורח חיים". אנשים יכולים לקיים מצוות באדיקות - "מדרגת שרוך ועד דרגת נעל", אך אם אמונתם בבורא בלבד (ללא "שותפים גשמיים" כמו "מדינה" ,"צבא" , "מעצמות" וכו') אינה חזקה מספיק ואם הם "מתפעלים" מכוחם של "מצליחנים" שאינם מהקדושה ו/או מפחדים מהם, אזי, הדרך ל"עבודה הזרה" קצרה מאוד בדיוק כמו "דור הדעה" של המדבר הגיע לכך, כמו שישראל הקדושים לא מיחו כנגד ה"ערב רב" וכמו שאהרון הכהן עשה עגל.
     בימינו אנו , רבות הן הדוגמאות על "רבנים חשובים" ו"תלמידי חכמים" השומרים "קלה וחמורה" ו"ספונים" בבית המדרש בלבד אך כל יום הם עובדים ל"עבודה הזרה" הציונית ו/או הנוכרית או חיים עימה ב"סטאטוס קוו" של "דו-קיום". לא לחינם  הזכיר משה רבנו -  בברכת שבט לוי, את שיבחם ב"מעשה העגל" ובמלחמה נגדו:"את אביו ואת אימו לא הכיר". זהו הבסיס למפתח ההצלחה האמיתי בעבודת ה' בתוך עם ישראל ומחוצה לו.
                                                      פרפראות
                               "והגר בקרבך עלה יעלה"
      בפרשת "כי תבוא"- כשנאמר "והגר בקרבך עלה יעלה", לא התכוון הכתוב לגרי הצדק האמיתיים משום שהללו נבלעים והופכים לעם ישראל. הכוונה היתה ל"גרי חלומות" שבאו מכפייה או מרצון לאומני זר של יהודים חוטאים ל"הגדיל את עם ישראל" כמעשי האומות הבזויות, ששמות דגש על הכמות ולא על האיכות. הכוונה באותו פסוק היתה להורדוס האדומי שסבו אנטיפס גויר בידי המלך החשמונאי  יוחנן הורקנוס הראשון. האסונות שהורדוס עולל ידועים וגם "הרחבת בית המקדש" שלו לא היתה לשמה הרוחני (כבימי המלך שלמה) אלא לתפארת גשמית כ"כל הגויים מחנה ישראל". מה שמתרחש כיום ברומניה - ע"י יהודים "חרדים" כביכול, הוא יותר מחילול ה'.
     חדל אישים כרפאל שפר מלמד גויים גמורים "יהדות" ביודעו כי לעולם לא ישמרו אפילו כשרות מינימאלית וכי הצאצאים הנוכרים שלהם יקראו "יהודים" ועוד יגיעו לתפקידים רמים שבהם יחטיאו את ישראל. אך רומניה היא רק עוד נידבך קטן ממדינות שבהן "מגיירים" גויים לשם היותם גויים ותו לא. לא לחינם נאמר לרבקה אימנו כי "שני גויים בבטנך" אחד מהם הוא ישראל אמיתי לעתיד והשני הוא "גר החלומות" מעשיו. בגרמניה למשל נשלחה משלחת מטעם הרב שלמה עמר- המשרת את הפוקרים באופן נלוז ופושע, והמשלחת נתנה יד ל"גיורים" שלעולם לא ישמרו מצוות. מי שאינו יודע הרי שבגרמניה חיים יהודים מבריה"מ לשעבר עם הסלאבים משם בהתבוללות ופקידיו של מומו עמר יצאו לשם לעזור לליברמן וחבריו להגדיל כוחם גם ב"תפוצות".
    אני למדים כי כל המהרסים והמחריבים באו מאותם "גרי חלומות" או "יהודים למראית עין" ואלה גזרו לימים נגד התורה ועם ישראל האמיתי. בדור האחרון היו לנו כבר דוגמאות כמו גב' לאה רבין, ביתה דליה ובנה יובל, אריאל שרון , רפאל איתן, יגאל תומרקין (שהעיז לומר כי הוא מבין את הנאצים ימ"ש כשהוא רואה את החרדים...), רפאל איתן , טדי קולק ועוד פושעים רבים שאם נבדוק ביהדותם נגלה ממצאים מעניינים על מוצאם  ואח"כ תוצאות אנטי דתיות ואנטישמיות כבדות. חבל שאנשים המתהדרים כ"רבנים" כמומו עמר, רפאל שפר (כולל ה"חזון אי"ש) ובית הדין של הרב ניסים קרליץ' (שמוליק קרליץ') נותנים ידם לביזיון זה. אינני מרחיב כי העניין בבדיקה אך אם הנותנים  חסות לאנטישמיות הזו לא יפסיקו זאת הדברים יצאו החוצה בפרסומים רחבים. שבתאי צבי ימ"ש לימד אותנו פרק בהלכות "לא תגורו מפני איש".
   
     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה