יום רביעי, 4 במאי 2016

אנטישמיות ואנטי ישראליות לא חד המה הם

בס"ד
אנטישמיות ואנטי ישראלית לא חד המה/ הרב אליהו קאופמן        כאשר העולם גינה את דרום אפריקה ואת רודזיה על האפרטהייד שניהלו שנים על שנים בדרומה של יבשת אפריקה, הרי שאיש לא העז לטעון כי הביקורת העולמית נובעת מגזענות עולמית נגד העם ההולנדי, שצאצאיו ניהלו את שלטונות החושך באותן שתי מדינות. כשהעולם המערבי נלחם בעבר נגד הקומוניזם איש לא העז להאשים את הלוחמים הללו בגזענות אנטי סלאבית נגד עמיה הסלאבים של בריה"מ לשעבר ושאר מדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות דאז. גם הביקורות העולמיות נגד אירן אינן מסע של הסתה נגד העם הפרסי. וכך הלאה וכך הלאה. אבל למדינת ישראל – ובמיוחד לשלטון הימין (שלאחרונה חלק מראשיו חברו לאינטרנציונל הניאו נאצי באירופה!...), ישנה תכונה להפוך כל ביקורת פוליטית נגדם לאנטישמיות ולגרור את יהודי העולם למערבולת של סכנה מיותרת. בדיוק כמו שברטולד ברכט טען ש"מפלטו האחרון של הנבל הוא הפטריוטיזם". הביקורת של צירי ה"לייבור" הבריטי – שחלק מהם בכלל יהודי (לעומת חלק גדול מהאוכלוסייה הישראלית שאיננו יהודי אלא סלאבי...), נגד ישראל איננה אנטישמית אלא פוליטית גרידא. יתכן שיהיו כאלה שיטענו כי אותם צירים מבקרים לשווא את ישראל, וגם אם זה נכון הרי שזה עדיין לא עושה את הביקורת נגד ישראל לאנטישמיות. אבל מי שגורר את היהודים לסכנה אנטישמית בשל כך הם השלטונות בישראל שכורכים אנטי ציונות ואנטי ישראליות פוליטית באנטישמיות ומתירים את דמם של יהודי העולם בשם "כורך" לא כשר זה.
   אנטישמיות היא הלחימה נגד היהדות ונגד היהודי משום הדת היהודית ומשום המוצא היהודי. האנטישמיות היא הגבלתו של יהודי – וגם הפרודוקטיבי ביותר לחברה ולמדינה שלו, רק בשל מוצאו היהודי. אנטישמיות היא הכללת כל היהודים בפשעים משותפים ובכל מיני סטיות ומוזריות. אבל הביקורת כנגד מדינת ישראל איננה בשל היותה יהודית – משום שמעלליה מפורשים בשלילה בדיוק כמו שמעללי הקומוניסטים בבריה"מ לשעבר והשיעים באירן דהיום, מפורשים באופן שלילי. הביקורת נגד ישראל – בכל רחבי העולם, אין לה חלק ונחלה בהאשמת היהודים שם בפשעים משום יהדותם, אלא אם הם עצמם מזדהים בגלוי עם ישראל ובכך הם עצמם מביאים על עצמם את הצרה הזו.
      היה טוב ויעיל אילו ישראלים אחראים – וגם מקרב אלה שהמדינה היא עבורם כל עולמם, היו לוחמים להפרדת הערפל הזה, של כריכת אנטי ישראליות באנטישמיות, ולו רק כדי שיהודי העולם לא יפגעו מהבומרנג הזה שממשלת נתניהו מביאה על יהודי העולם משום ה"פטריוטיזם" המזויף הזה. הכריכה המעוות הזו – של אנטי ישראליות פוליטית באנטישמיות לשמה, כבר הביאה לכמה מהלכים פוליטיים מעוותים שעל פיהם התחברו מנהיגים מאנשי הימין בישראל לניאו נאצים עולמיים כמו מארי לה פן מצרפת, שטראכה מאוסטריה ואחרים. עפ"י הראש המעוות הזה הרי שאם גב' לה פן איננה מגנה את הכיבוש הישראלי בגדה המערבית הרי שמותר לה למנוע אוכל כשר מילדי צרפת בבתיה"ס שלהם, ואם שטראכה מגיע ל"יד ושם" ותומך בישראל נגד האסלאם הרי שמותר לו אח"כ להסית נגד יהודי אוסטריה ולהציגם כ"מוצצי הדם של העם האוסטרי".
      בקיצור, "על ימין תאמר שמאל ועל שמאל תאמר ימין".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה