יום שלישי, 3 במאי 2016

נתן העזתי

בס"ד
                      נתן העזתי / הרב אליהו קאופמן
      לא במקרה מצבה של ה"עדה החרדית" מעורר רחמים אם אחד מרבניה בבית שמש הוא זה ששמו בישראל הינו נתן קופשיץ. זהו האיש שהושתל בבית שמש ע"י הליטאים הציונים מ"בני התורה" – ורבם שמואל אוירבך, בימים שהללו היו חלק בלתי נפרד מהמחנה הציוני – חרדי. השלטון הציוני צופה תמיד קדימה כאשר היהדות החרדית מנסה באמת להיות עצמאית. פוקרי ישראל הם הגרועים מכל באומות העולם ולכן הם זוכים לסיעתא דנוקבא חזקה יותר מהשטן ושליחיו. יש גם להוסיף ולציין כי לרשעי ישראל יש את מתנת החכמה היהודית, שעם התפקרותם היא הופכת לעזר נגדם בדמות עורמה שלילית, ועל כך מרחיב ה"אור החיים" הקדוש בפרשת "ראה" על הברכה והקללה שהינה אחת: הגאוניות היהודית שפועלת לחיוב אצל שומרי המצוות והיא גם פועלת לשלילה בקרב המהרסים בכרם ישראל. אי לכך כבר הזהיר הרמב"ם שגם מיעוט שלילי מישראל יכול להרע לרוב שומרי מצוות בעיר מגורים משותפת, ולכן יש להדיר רגלים ממקום מגורים שבו חיים רשעי ישראל.
     כאשר הציונים הבינו כי "מאה שערים" ומורשתה מתרחבים לבית שמש הרי שהם מיד אצו-רצו למצוא "רב מטעם" ובלי טעם שיסתנן לתוך היהדות החרדית בבית שמש העתידית  וימשוך את חרדי "מאה שערים" שיגיעו לשם לקו הציוני – חרדי הסטנדרטי, של ה"ליטאים הציונים(להבדיל מליטאי י"ם ה"פרושים"). כך הגיע לשם אותו "רב קופשיץ", היישר ממחנה "דגל התורה", מהאגף של הרב שמואל אוירבך, שהיה אז אגף חרדי – ציוני לכל דבר, ועוד עם נטיות "קוקיסטיות". קופשיץ זה הצליח להשתחל לתוך ה"עדה החרדית", בימים שהקו התורתי נוסע הפוך: להכניס יותר ויותר "סוסים טרויאנים" ולהחניף לעוקרי הדת עם הצגת רבנים של "שליש" ו"רביע". ומאז הרב נתן קופשיץ רק מכה בקו ההיסטורי של שלומי אמוני ישראל מימי הקמת ה"עדה החרדית".
         כך למשל הוא תומך ללא דופי בבחירת ראש עיר "חרדי" לעיר שבה חיים חילוניים, והאחרונים "זוכים" להחטאתם ע"י ה"הידור" של "ראש עיר חרדי", ועוד ראש עיר ממפלגת ש"ס הרפורמיסטית. כך הוא משקר במצח נחושה שאין הוא שולח מצביעים להצביע בבחירות המוניציפאליות, וממש באותן שניות הוא סוגר על הקמת קלפיות לאנשי ה"עדה החרדית" בשכונת "רמת בית שמש א'" המודרנית, כדי שאיש לא יתפוס את מורדי ה' בקלקלתם. כך הוא מאשר לקרוא את עיתונם הציוני והרפורמי של אבוטבול וחסידי גור, ששמו "חדש" ואח"כ הוא טוען שמעולם לא התירו. וכך הוא נהנה להתחכך בציבור המודרניים שבשכונת "רמת בית שמש א'" כשהם מזמינים אותו שוב ושוב להופיע לפניהם על תקן "קנאי לייט". לא הייתי מרחיב את הדיבור על הקונפו- אופורטוניסט הזה אלמלא חלה פרשה חדשה של הלה, בחול המועד פסח תשע"ו.
        במסגרת "שיעורי התורה" בשכונה המודרנית החביבה על הקופשיצון הזה, ב"רמת בית שמש א'", הופיע הלה ללא בושה במודעה משותפת ובמעמד משותף עם רב מהכיפות הסרוגות, שבעבר שימש ב"רבנות הראשית" הציונית כעוזרו של ה"רב הציוני הראשי". שמו של נתן קופשיץ התנוסס יחד עם שמו של שלמה זעפרני, הרב של ה"סרוגים" משכונת "הר נוף" המודרנית בי"ם ושל הסרוגים מ"רמת בית שמש א'". חבל לגולל כאן את כל מה שהורו לנו רבותינו על הקשר עם ה"מזרחי", ועוד מה שהורו לנו זקני ה"עדה החרדית" ואדמו"רי בית סאטמר בעניין. פרצופו של קופשיץ נחשף שוב אך ירידתו לרמת גועל נפש וכפירה כזו מתאפשרת "בזכות" פחדנותם של רבים ותמימים שחוששים מ"חילול השם" אך שכחו ש"במקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב". את השתול הזה – של השב"כ הציוני, צריך להעיף בבעיטה אחת החוצה מהבד"ץ של ה"עדה החרדית"!

         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה