יום שלישי, 3 במאי 2016

ההחלקה הפוליטית של גב' זועבי

בס"ד
   ההחלקה הפוליטית של גב' חנין זועבי / הרב אליהו קאופמן
    מרגע הופעתה על הבמה הפוליטית והפרלמנטארית הרי שרחשתי לגב' הזו הרבה כבוד. אישה ערבייה אמיצה שצמחה בביתם של משת"פים ערבים, ואשר דווקא בשל כך היא הבינה כי התיאטרון הזה – של ה"סוס ורוכבו", חייב להפסיק. היא הייתה לח"כית ערביה הראשונה, ולאו דווקא מתוך חד"ש ה"מתקדמת" וה"שמאלית". היא החלה לומר בפרצוף לרוכבי הסוסים כי היא מסרבת להיות החמור שלהם. דבריה לא היו לאומנות אלא לחימה לשחרור לאומי לשמו. אבל במדינה הגזענית הזו הרי שדבריהם של ניאו פשיסטים מהימין נתפסים כמייצגי ה"קונצנזוס הלאומי" רק משום היותם יהודים, ואילו דבריה של הגב' מנצרת נחשבים ל"גזענים" רק משום ערביותה. כן, כוונתי לח"כית חנין זועבי מה"רשימה המשותפת", שבל"ד היא ביתה הפוליטי. אבל בחול המועד פסח תשע"ו היא מעדה מעידה שהממסד הלאומני בישראל רשם והקליט לפניו, בתקווה למנוע ממנה בבחירות הבאות ליצג את בוחריה מבלי שראשי הפלשתינאים יעמדו הפעם לצידה, אך בעיקר גם כדי לגרום לסכוך פנימי בפוליטיקה הפלשתינאית שמעבר לשני חלקי ה"קו הירוק".
     גב' זועבי האשימה - בכנס אינטלקטואלים ואנשי תקשורת ערבים בנצרת, את הרשות הפלשתינאית בבגידה בעם הפלשתינאי, ובמיוחד יצאה כנגד שיתוף הפעולה הצבאי של ראשי הרשות הפלשתינאית עם ישראל. ההחלקה הפוליטית של גב' זועבי נובעת מכך שהיא החלה לא להבין כי הרשות הפלשתינאית חייבת להוכיח לעולם כי המדינה שתוקם לפלשתינאים לא תהיה עוד מדינת טרור אלא שזו תהיה מדינת שלום. הבקשות היומרניות של גב' זועבי מהרשות הפלשתינאית הן בעצם חיכוך השמחה הלאומני של ממשלת ישראל לנוכח הקרע בין זועבי ובל"ד לראשי הרשות הפלשתינאית. את דבריה של גב' זועבי עוד ינצלו תועמלני הימין הישראלי כדי להוכיח כי התמיכה הפלשתינאית באבו מאזן רדודה, וכי אם תקום מדינה פלשתינאית הרי שהוא לא ישלוט בה כראוי, ולכן הכיבוש הישראלי הוא אבן ההצלה היחיד במזה"ת. אם באמת הרשות הייתה קוטעת את השיתוף עם ישראל הרי שמחד גיסא דווקא החמאס היה הופך לכוח המנצח ברחוב הפלשתינאי, על רקע התיאומים שלו עם הצבא הישראלי, ומנגד ממשלת הימין הייתה נותנת הוראה ברורה להפסיק את האוטונומיה ככוח מדיני עתידי לפלשתינאים.

     ח"כ זועבי איננה עוד אחת שיורה מהמותן ולכן כנראה שמישהו דאג להחלקה הזו. בתוך תומכי בל"ד היהודים קיימים לא מעט גורמים הזויים השייכים לקצות המערכת הפוליטית ושהכיתתיות היא דרכם הפוליטית, ושם גם קיימים פרובוקאטורים שהשלטון הישראלי שלח לשם כבימי "מצפן" ההיסטורית על כל פלגיה, כדי להקצין ולפלג. בשנים האחרונות לא מעט מעוזרותיה של הגב' זועבי הן נשות שמאל קיצוניות והזויות שרק ה"אידיאולוגיה" חסרת הפשרות היא מנת חלקן ולאוו דווקא מצבו הריאלי של העם הפלשתינאי, והצורך שלו להגיע להבנה עם כל הציבור הישראלי. בעבר גורמים דומים בשמאל הקיצוני ריסקו שוב ושוב את מחנה השלום, ולא פעם באופן מתוכנן. גב' זועבי – לוחמת חרות אמיתית, תעשה טוב לעצמה ולמאבק המאוחד לשלום ולעצמאות פלשתינאית, אם היא תדע להתנער מאלה שנשלחו להוציאה בעורמה "מחוץ למחנה". הרשות הפלשתינאית איננה האויב של הפלשתינאים אלא דווקא הכיתתיות של השקפות הזרות למזה"ת הן, הן האויב של השחרור הלאומי הפלשתינאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה