יום חמישי, 23 באפריל 2015

שוקולד לבן

 בס"ד
                  שוקולד לבן / הרב אליהו קאופמן
     מסתבר שפסטיבל הגזענות איננו נפסק. עבורי הרעיון להתייחס בגזענות לכל ציבור באשר הוא – רק משום שהציבור הזה איננו עושה כרצונו של הגזען התורן, הריהו רעיון נואל ומקומם. זה קרה לפני למעלה משלושים שנה עם דודו טופז ב"פליטת הפה" שלו על ה"צ'חצ'חים של הליכוד", זה המשיך במשפט המקומם והאכזרי של יגאל תומרקין נגד היהדות החרדית בטוענו כי "כשאני רואה את החרדים אני מבין את הנאצים", זה חזר שוב ושוב בשנאה לחרדים רק משום קיום מצוות התורה – ובראשן הפריה והרבייה, זה לא נעלם כשאמנון דנקנר הוציא את סיפרו האנטי מזרחי "ברמן", זה עבר הלאה כשרפאל איתן קרא לערבים "גו'קים מסוממים בבקבוק" , ומידי מערכת בחירות זה חוזר נגד חרדים שהולכים עם הימין לקואליציה ונגד הערבים ש"מעזים" להצביע בהמוניהם וזה שוב התפוצץ עם יאיר גרבוז שונא המזוזות, עם אלונה קמחי מרעילת הבארות, עם חצרוני מרעיון ה"סלקציה" ועכשיו עם גב' ווקסמן שעבורה הספרדים הם "שוקולדים", ותנו לי לנחש שאנחנו החרדים כנראה מסמלים עבורה לא סתם "שוקולדים", אלא "שוקולדים מרים". לא מכבר הגב' אורנה בנאי הציעה גם דרך לחיסול החרדים בידי עצמם, והכול עבר בהומור. אילו חרדי היה מאחל לה זאת הכול היה נשמע אחרת.
    את הגזענות הזו צריך להפסיק ומיד. למרות הסתייגותי ממה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר נגד הערבים, הרי שדבריו של נתניהו אינם בבחינת גזענות ממש אלא עוינות אנטי דמוקראטית. נתניהו החליק בלשונו נגד הערבים לא משום טענה למוצאם הנחות של הערבים  אלא משום סיווגם הפוליטי כמודרים, וזו גם מכשלה אבל לא אותה מכשלה שעלייה מעדו ומועדים מלכתחילה תומרקין, דנקנר, גרבוז , אורנה בנאי, אלונה קמחי, חצרוני סהרורוני ווקסמן. נתניהו גם הבין את המעידה ומיד הוא התנצל. אבל אלה שכל יום קמים בבוקר ובוכים עם מי הם צריכים לחלוק את הארץ , הם אפילו לא מבינים על מה בכלל כועסים עליהם. נתניהו החליק כמו שהרב שך זצ"ל החליק לפני כעשרים וחמש שנים ודיבר על אי בגרותם הפוליטית של הספרדים – בהתכוונו לראשי ש"ס, אבל בציבור הבינו אותו אחרת. הרב שך התנצל וגם נתניהו התנצל. אבל עם ההחלקות שלהם עוד אפשר להתמודד ולעקור אותן מהשורש, ואילו את הגזענות השורשית הזו – נגד חרדים וספרדים, זה כבר עניין אחר שספק אם אי פעם יעקר.
     הגזענות נגד ה"שוקולדים" איננה עניין פוליטי אלא גזענות מתנשאת בדרגת הלבנים בדרום אפריקה וברודזיה נגד הרוב השחור. זוהי גזענות מיובאת מאירופה של הפשיזם הברוטאלי של ה"גזע העליון" ושל הקומוניזם המתנשא באיצטלה של "כוחות הקדמה". לא במקרה ישראל – כמדינה מלאכותית להקמת עם מלאכותי, היא עולם הפוך מול כל מדינה נורמאלית. כאן השמאל הוא המתנשא והגזען ובמיוחד המיליטאריסטי. כאן שר הפנים מהימין תומך בזכויות אנשי התועבה, כאן שנים על שנים דיכא "איגוד העובדים" את מעמד הפועלים וכאן האתאיסטים דורשים זכות על הארץ מסיבות דתיות. את המיונז המלאכותי הזה יצרו כאלה שאינם ה"שוקולדים" השחורים והמרים אלא כאלה שהם ה"שוקולדים הלבנים". הם אמנם אינם צועקים בוז כשהם שומעים את נתניהו מוציא את המילה "ערבים" אבל הם צועקים בוז חזק יותר כשהם שומעים את לבני ואת לפיד בהזכרת המילה "חרדים". זוהי גם גזענות של ייאוש. זהו ייאושם של אלה שבנו לעצמם השקפה על היותם בני "כוחות הקדמה" שבאו למזה"ת כדי להקים ציויליצזיה חדשה ובמסגרתה לשחבר מחדש את הילידים הערבים והחרדים ואת הפליטים מארצות המזרח, אך בנתיים הגולם קם על יוצרו והסוס עלה על גב רוכבו. וכשאותם מיואשים נמצאים ב"דאון טאון" של הייאוש, הרי שאז נכנס לראשם יין פטישים מר והגזענות מיד יוצאת מפיותיהם כמו שלשול.
     אם זה לא היה עצוב וכואב אז באמת שהייתי צוחק. הייתי צוחק מכך שציבור כל כך רציני מתייחס ברצינות למה ששחקני חצר וליצני תיאטרון וסרטים חושבים. שהרי מיהם בכלל התומרקינים הללו עם הווקסמנית הזו ובתוספת "יהושע – פרוע" חצרוני?! אלה הם בעצם ה- ג'י.אם.גי'. הישראלי – "גורנישט מיט גורנישט". אבל כולנו יודעים שתומרקין, טופז, קמחי, גרבוז, ווקסמן וחבריהם אינם מיצגים רק את עצמם אלא שמאחוריהם עומד לפחות חצי מציבור האזרחים בישראל. הליצנים הללו לא היו מעזים לומר דבר וחצי דבר מהשטויות הגזעניות שפיהם פלט אלמלא ידעו מראש כי יש להם גב "תרבותי" ופוליטי לומר את מה שהקיאו. וכאן נעוצה הבעיה האמיתית. ה"שוקולדים הלבנים" אינם רק פיסות שוקולד קטנות אלא הרבה מאוד חפיסות שוקולד גדולות שמאמינות כי ביחד הם הקימו עוגת שוקולד לבנה שהשחירה.
      לומר את האמת , בדבר אחד אני מסכים עם הגב' ווקסמן , ואפילו הייתי מעלה את טענתה בכמה דרגות. בתוך הציבור הישראלי – שאיננו ערבי, דרוזי וצ'רקסי, אין עם אחד שהוא יהודי אבל גם אין שם "שני עמים" בלבד , כהגדרת ה"ווקסמנית". יש שם כמה וכמה עמים, ומיום ליום הם מתרבים לעוד קבוצה אתנית ולעוד קבוצה תרבותית ועוד ועוד. יש כאן יהודים דתיים ויהודים חילוניים, יש כאן יהודים חרדים ויהודים מסורתיים, יש כאן יהודים ספרדים ויהודים אשכנזים – שחלקם חילוני וחלקם דתי ו/או חרדי, יש כאן יהודים אתיופים מתבדלים ויש כאן עדות יהודיות שכל אחת עדיין חיה את עולמה העצמאי ויש כאן גם לא יהודים מחבר העמים – חלקם אירופאים וחלקם אסייתים, ויש כאן לאומים אחרים שאינם יהודים אבל נראים כמותם ולאחרונה נוספו גם סודנים , אריתראים ופיליפינים לא יהודים. מישהו רצה ליצור עם חדש ובטעות הכין צו'לנט אנושי שגם במגדל בבל לא היה כמותו.
      אבל אם אלה שחיים במדינה הזו – אם לפי השקפת "מדינת הלאום היהודית" ואם לפי השקפת "מדינת כל אזרחיה", רוצים להמשיך לחיות כאן בשלום ובשקט הרי שיש לחוקק חוק נגד גזענות שייאכף בתקיפות. המצב הזה – שחרדים וספרדים נותרים אדישים לגזענות נגד ערבים ושחלק מהחרדים עם הערבים נותרים אדישים לגזענות אנטי ספרדית ושספרדים חילוניים וערבים נותרים אדישים נגד הגזענות האנטי חרדית, חייב להיפסק. בשום מדינה נאורנ לא היה ממשיך פר' כחצרוני ללמד במוסד להשכלה כלשהו. בשום מדינה בעולם לא היו ממשיכים להעסיק באירועי תרבות כאלה כמו ווקסמן, קמחי וגרבוז. בשום מדינה בעולם גם לא היו מעמידים למכירה ספרים כמו "ברמן" או פסל של אחד שהעניק למעללים הנאצים לגיטימציה. ובמדינות מתקדמות באמת הייתה עומדת לדין כל "אשת תרבות" שהייתה מסיתה לרצח ציבור גם זה היה "בצחוק". כך זה בבריטניה, כך זה בארה"ב, כך זה בגרמניה וכך זה בכל העולם התרבותי.

         אילו הליכוד, ש"ס, יהדות התורה , "כולנו" וה"רשימה הערבית המשותפת" היו יוזמות חוק כללי נגד כל ביטוי גזעני שעל פיו מודר הגזען ממקום עיסוקו , הרי שהכול היה נראה אחרת. הצעת חוק כזו דרושה כאויר לנשימה. אולי אז היו חצרוני וכמותו מוצאים את עצמם מחוץ לישראל ולאוו דווקא משום שהם רצו בכך. בטוחני שלהצעה כזו היו מצטרפים גם ח"כים בעלי מצפון מאותן מפלגות שמהן יוצאים ערבים לבקרים כל גזעני החצר הללו. אם לא תחוקק הצעת חוק כזו הרי שהדמוקרטיה הישראלית בסכנת, שהרי לא מה"שוקולדים השחורים" באה הסכנה הזו אלא מה"שוקולדים הלבנים", שמערערים שוב ושוב – בגזענותם, על תוצאות הבחירות החופשיות. ושלא תיטעו רבותי, ה"שוקולדים הלבנים" אינם כל כך חרדים לזכויות המיעוט הערבי אלא שהם חרדים לעובדה שמזמן הם עצמם לא הנהיגו את השליטה על אותם ערבים, שבעבר כבר חשו האחרונים את נחת זרועם של ה"שוקולדים הלבנים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה