יום ראשון, 21 בדצמבר 2014

לכבות את הלהבה

בס"ד
            לכבות את הלהבה / הרב אליהו קאופמן 
    לפני למעלה ממאה שנה – ערב חג החנוכה, עמד אליעזר בן יהודה וקרא למרד בתורכים ולסילוקם של  הערבים מארץ ישראל, תוך כדי קישור שיגעונותיו לחג החנוכה, שבכלל מסמל ניצחון רוחני ולא התגוששות לאומנית. התורכים הנדהמים עמדו לגזור את סילוק יהודי ארץ ישראל משום דבריו המקוממים , ולא מעט גם משום הישוב החדש שהחל לעלות אז ובפיו יומרות לאומניות וגזעניות. שני הרבנים של ארץ ישראל באותה עת – ה"ראשון לציון" ה"יש"א ברכה" (הרב יעקב שאול אלישר) והרב שמואל סלנט, חרצו דין והסגירו את בן יהודה למלכות למרות עניין שלילת מושג ה"מוייסר", אי הסגרת יהודי לנכרים. ההחלטה הקשה להסגיר את בן יהודה נבעה מהחשש שאם לא יוסגר לתורכים הרי שיהודים רבים יפגעו (בארץ ישראל ובכל האימפריה התורכית הכדולה) בנזק בלתי הפיך משום הפרובוקציות שלו. את מה שנעשה אז לבן יהודה צריך לעשות היום לבנצי גופשטיין ולכל חברי ארגונו להב"ה.
   להלחם נגד התבוללות זו אינה גזענות אלא בדלנות שלה זכאי כל עם ובמיוחד העם היהודי שדתו תלויה במוצאו ולהיפך, אבל בדרך של חינוך והסברה פוזיטיבית בלבד. אבל גופשטיין וחבריו מנהלים גזענות אנטי ערבית קיצונית ואלימה במסווה "תמים" של "מלחמה בהתבוללות". למרות שבכל לילה נערכות עשרות חתונות בישראל בין יהודים ללא יהודיות מיוצאי אירופה ואמריקה ולהיפך , הרי שגופשטיין וקלגסיו נטפלים אך ורק ליהודיה זו אחרת שמתחתנת עם ערבי. למרות שבכל בתיה"ס הממלכתיים, ואפילו בממ"ד , לומדים נכרים לצד יהודים הרי שגופשטיין לא רק שהוא נלחם רק נגד בתיה"ס משותפים ליהודים וערבים אלא שהוא גם שולח את קלגסיו לשרפם. כאשר בחתונת ביתו של גופשטיין הוא נשאל על "מלצר ערבי" הוא עונה בחיוך מדושן כי "אחד כזה לא היה יוצא חי מהאולם". מעבר לכל האקט הגזעני הזה הרי שהאיש הזה הוא סכנת בומרנג לכל יהודי בארץ ובמיוחד בעולם, שעלול לשלם בדמו כאקט טרוריסטי נגדי.

    במדינה דמוקראטית ונורמאלית ברחבי העולם הרי שמזמן היו מוציאים מחוץ לחוק את גופטיין ואת קלגסיו בצירוף כל הכהניסטים שרצו ברשימת "עוצמה לישראל". הכהניזם בישראל לא הוצא מחוץ לחוק מעולם , אלא היה זה מאיר כהנא שהוצא מחוץ לחוק, משום שהוא לא היה מוכן להצטרף לקואליציה של הימין (הליכוד ולוויניו). כל עוד נתניהו , בנט, הנגבי , ישראל כץ , משה פייגלין וחבריהם הם השלטון הרי שאותם כהניסטים לא יוצאו מחוץ לחוק גם במחיר סיכון חיים יהודים, כתוצאה מהפרובוקציות שלהם. ללא קשר לבחירות הרי שדווקא עכשיו – כשגופשטיין וקלגסיו נעצרו, יש לנצל את שעת הכושר ולדרוש את הוצאתם מחוץ לחוק של הקלגסים הללו. רבנים אמיתיים – שפיקוח הנפש הוא חוד החנית שלהם, צריכים לדרוש את מיצוי הדין עם קלגסי להב"ה ולהסגיר עוד ועוד קלגסים כאלה שאינם ידועים עדיין למשטרה, בדיוק כפי שעשו לפני יותר ממאה שנה ה"יש"א ברכה" והרב סלנט לבן יהודה. הלהבה הזו חייבת להיכבות , שהרי היום הנפגעים הם הערבים, מחר אלה יהיו השמלאנים ומחרתיים אלה יהיו הרבנים שלא ימצאו חן בעיני גופשטיין וקלגסי להב"ה. גלגולם של בריוני ה"מרד הגדול" חייבים להיות מאחורי סורג ובריח, ומהצד השני של החוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה